Baard laten groeien

Hartenheer

Zware baard
Ha Marius,
Het hangt er zeker vanaf welke balsem je gebruikt.
Ik merk dat veel mensen bezig zijn met de geur van een product. Niet onbelangrijk natuurlijk want iedereen houd van een lekkere geur.
Baardolie en baardbalsem zijn echter op de eerste plaats verzorgingsproducten om je huid te hydrateren en je baardharen zachter te maken.
Als je deze producten wil gaan gebruiken moet je eerst een paar dingen afvragen zoals:
Heb ik en droge of een vette huid en is mijn baardhaar erg stug of juist erg makkelijk in vorm te kamen.
Bij de juiste keuze van een product is dat dus belangrijk. Heb je b.v. een erg droge huid en stug baardhaar dan is baardolie erg belangrijk en dagelijks gebruik aan te raden. Heb je echter een vette huid dan heb je baardolie wat minder nodig omdat je huid van zichzelf al gehydrateerd is. In dat geval zou ik zeggen gebruik alleen baardbalsem. Je zal echter een aantal producten moeten uitproberen om er achter te komen wat voor jouw het beste werkt. Er zijn best wel wat verschillen tussen verschillende producten. Zo is de ene balsem hard terwijl de andere juist zacht is. Zelf vind ik de zachte varianten het prettigst omdat deze zich goed laten verdelen en in masseren. Ik begrijp best wel dat het maken van de juiste keuze lastig is. Daarom als je er niet uitkomt bel dan altijd de jongens van "Mijn Baard". Ze geven je graag advies.
Succes Texman :)>

Supperfurry hangt precies tussen baardolie en balsem in.
Geeft toch een hold en is goed voor je baard.

Om het uit de pot te halen is het niet superhard, maar ook niet vloeibaar

Gebruik het al tijden en het is nog steeds mijn favoriet.
 

Drossie

Baard
Bedankt voor de positieve opmerkingen!

Ik heb wel een vraagje. Nadat de barbier mijn hals geschoren had, is hij nog eens over de hals geweest met 'iets'. Ik lag met mijn hoofd achterover. Ik kon niet zien wat, maar het schuurde behoorlijk. Het gevolg is, dat ik nu serieuze uitslag heb. Dat had ik vroeger ook nogal snel.
Daarom denk ik eraan het volgende keer zelf te doen. Is dit gemakkelijk zelf te doen met een shavette? Of lukt dit ook met een Gillette?
 

dijkie

Zware baard
De barbier zal zo,n speciaal mes gebruikt hebben, en dat schuurt wel eens, heb ik zelf ook gemerkt.
De halslijn kan je zelf ook goed doen, mits de baard niet te lang is, en gaat goed met een gewoon scheermesje.

dit mes bedoel ik, dat zal de barbier gebuikt hebben.
 

Bijlagen

  • wacker-klassiek-open-scheermes-1081-overzicht.jpg
    wacker-klassiek-open-scheermes-1081-overzicht.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

Mdbruin

Baard
Je barbier zal een open scheermes gebruikt hebben, en ja als je een gevoelige huid hebt kan er irritatie/huidreactie ontstaan.

Natuurlijk kan je het zelf ook bijhouden/bijwerken. Een shavette, je moet er wel het lef voor hebben. Het is een open mes, bij verkeerd gebruik ga je geheid snijden. Met een gilette of ander systeem denk ik dat je het niet zo strak krijgt.
Is een scheerapparaat anders geen idee? Met de tondeuse de lijn goed zetten, de haartjes kort maken en met het scheerapparaat de rest.

@dijkie een shavette is een soort gelijk mes
 

Drossie

Baard
Je barbier zal een open scheermes gebruikt hebben, en ja als je een gevoelige huid hebt kan er irritatie/huidreactie ontstaan.

Natuurlijk kan je het zelf ook bijhouden/bijwerken. Een shavette, je moet er wel het lef voor hebben. Het is een open mes, bij verkeerd gebruik ga je geheid snijden. Met een gilette of ander systeem denk ik dat je het niet zo strak krijgt.
Is een scheerapparaat anders geen idee? Met de tondeuse de lijn goed zetten, de haartjes kort maken en met het scheerapparaat de rest.

@dijkie een shavette is een soort gelijk mes
Nee, zo'n mes was het niet. Dat heeft hij eerst gebruikt. Dat doet hij altijd.

Maar nadien is hij er nogal heftig met 'iets anders' over gegaan. Ik voelde dadelijk dat het brandde en schuurde. Het resultaat is ernaar.
 

Mdbruin

Baard
@Drossie vraag het eens aan je barbier wat hij/zij heeft gebruikt. Gelijk branden is inderdaad een signaal dat het behoorlijk irriteerde. Als je gaat even op een rustig moment aan hem/haar vragen. Iedere huid is anders en reageert ook anders, is voor beiden een leermomentje. En dan zeg ik niet dat het niet vervelend is, maar als normaal het gesprek aan gaat dat ze dan echt wel met je mee willen denken (een goede barbier tenminste)
 

Drossie

Baard
Gisteren nog eens bij de barbier geweest. Het was 1 maand geleden.

1580e81a17f9ef09a06cf391365fb66f.jpg
1aa5b82b792c875ecc47b21b714a74d8.jpg
9a9efc104eb943892bed3ba149b3b446.jpg
30c0771e9e55cc9d633931dd2e23ade3.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Drossie ,
Het gaat echt super met jouw baard, hij ziet erg mooi uit.(Y)(Y)(Y)
Heb je nog aan de barbier gevraagd waarmee hij jouw hals heeft geschoren.
Je schreef dat je er een erge irritatie aan overgehouden had.
Ga zo door met je baard want dat gaat erg goed.
Texman :)>
 

Drossie

Baard
Ha @Drossie ,
Het gaat echt super met jouw baard, hij ziet erg mooi uit.(Y)(Y)(Y)
Heb je nog aan de barbier gevraagd waarmee hij jouw hals heeft geschoren.
Je schreef dat je er een erge irritatie aan overgehouden had.
Ga zo door met je baard want dat gaat erg goed.
Texman :)>
Bedankt!
Ik ben een andere geweest.
 

Gerben

Stoppelbaard
Ziet er goed uit! En dit keer niet de Sweeney Todd special zie ik, ik zou het mooi bij deze barbier houden. Deed deze het ook met een open mes? Die andere foto's zagen er behoorlijk pijnlijk uit. Ik gok zelf dat hij de eerste keer met het mes met de haargroei mee ging en de tweede keer tegen de haargroei in ging. Mocht je nog steeds de hals zelf willen doen later dan zou ik persoonlijk niet voor een shavette gaan, die zijn niet makkelijk te hanteren en de hals is sowieso al een moeilijk gebied.
 
Ik vermoed ook wat @Gerben zegt dat hij de tweede keer tegen de haarlijn inging. Misschien vervolgens met aluinsteen ( aluminiumzout) erover gegaan, dit kan ook het branderig gevoel geven
 
(Y)(Y)
Ziet er goed uit! En dit keer niet de Sweeney Todd special zie ik, ik zou het mooi bij deze barbier houden. Deed deze het ook met een open mes? Die andere foto's zagen er behoorlijk pijnlijk uit. Ik gok zelf dat hij de eerste keer met het mes met de haargroei mee ging en de tweede keer tegen de haargroei in ging. Mocht je nog steeds de hals zelf willen doen later dan zou ik persoonlijk niet voor een shavette gaan, die zijn niet makkelijk te hanteren en de hals is sowieso al een moeilijk gebied.

“Sweeney Todd” :D
 

Drossie

Baard
Ziet er goed uit! En dit keer niet de Sweeney Todd special zie ik, ik zou het mooi bij deze barbier houden. Deed deze het ook met een open mes? Die andere foto's zagen er behoorlijk pijnlijk uit. Ik gok zelf dat hij de eerste keer met het mes met de haargroei mee ging en de tweede keer tegen de haargroei in ging. Mocht je nog steeds de hals zelf willen doen later dan zou ik persoonlijk niet voor een shavette gaan, die zijn niet makkelijk te hanteren en de hals is sowieso al een moeilijk gebied.

Alles met open mes. Maar veel rustiger gewerkt dan de andere barbier.

Wat raad je aan ipv shavette? Safety razor?
 

Gerben

Stoppelbaard
Alles met open mes. Maar veel rustiger gewerkt dan de andere barbier.

Wat raad je aan ipv shavette? Safety razor?

Ik gebruik zelf ook een safety razor en dat bevalt mij goed. Je kan er goed een rechte lijn mee zetten en het is een stuk makkelijker dan een shavette, ook al kan het even goed sneetjes en irritaties opleveren als je te ruig bent. Ik merk dat het een stuk beter is voor mijn huid dan van die Gillette navul of wegwerp scheermessen, denk dat dat voornamelijk komt omdat je met een safety razor met één mes over de huid heen gaat, in plaats van drie, vijf of hoeveel ze er ook in die dingen stoppen. Een stuk goedkoper ook, DE mesjes kosten geen drol en de zepen gaan tijden mee. Het is alleen even de initiële investering van de safety razor en een kwastje, dan is er nog de verleiding om met andere zeepjes en mesjes te experimenteren natuurlijk. Ik scheer mijn kop er ook mee, dus voor mij is het het dubbel en dwars waard.
Ik kan me voorstellen dat als je alleen even je hals wil doen dat het het niet waard is voor je, of er uberhaupt geen zin in hebt om een zeepje op te kloppen en dergelijke. je zou een safety razor natuurlijk ook gewoon in combinatie met scheerschuim uit een bus kunnen gebruiken, maar als je al snel uitslag hebt zou ik toch voor iets van hogere kwaliteit gaan. Als ik alleen mijn hals zou willen doen zou ik uit luiheid gewoon het even met een trimmer doen, lekker makkelijk en nergens last van. Alleen oppassen dat je 'm niet per ongeluk in je baard zet :D
 
Banner image
Top