Dutchbeards

Baard laten groeien

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door Drossie, 7 nov 2018.

1. Drossie

Drossie Stoppelbaard

De laatste jaren heb ik me nooit nog glad geschoren. Om de zoveel weken scheert mijn vrouw mijn haar kort. Mijn baard wordt dan ineens mee geschoren op dezelfde lengte.
    Ik denk eraan de baard wat langer te laten worden.
    Ik ben de laatste 2 maanden 3 keer naar een barbier geweest om de baard te laten trimmen en proper zetten. Het is direct een heel ander zicht als de kaken en hals proper gezet worden.
    Ik zou nu de baard langer willen laten worden en het onderhoud zelf willen doen.
    Het enige dat me tegenhoudt om de baard te laten groeien, is het feit dat ik erg dik haar heb. Mijn baardharen staan dan nogal snel naar alle kanten kort na het trimmen.
    Nu hoop ik dat baardolie of balsem deze haren in het gareel kunnen houden.

Iemand een aanrader om te gebruiken? Ik las goede dingen over de Reuzel beard foam en Percy Nobleman olie.

Kan ik met 1 van deze twee producten de baard rustig houden?

Met wat houden jullie de kaken en hals proper?

Hier alvast enkele foto's van vandaag. 2 weken geleden is alles getrimd op 6mm. De kaken en hals werden toen mooi afgewerkt. De laatste foto is van de eerste beurt bij de barbier. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

2. dijkie

dijkie Volle Baard

@Drossie hartelijk welkom je hebt al een heel mooie baard. (Y):)>
    Lees het forum rustig door en je krijgt alle antwoorden op jou vragen.
    Ik wens je veel succes.:)

Drossie vindt dit leuk.
  3. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Welkom op het forum ;)

Eigenlijk werkt het "in het gareel houden" vanzelf makkelijker met meer lengte.
    Wax en balsem helpen natuurlijk ook.

Succes ermee (Y)

Drossie vindt dit leuk.
  4. Richard050

Richard050 Stoppelbaard

Welkom op dit mooie forum!

Drossie vindt dit leuk.
  5. Texman

Texman Zware baard

Ha @Drossie ,
    Welkom op dit leuke forum.
    Jouw barbier heeft fantastisch werk geleverd.
    Je hebt een mooie dichte baardgroei menig man zal hier jaloers op zijn.(Y)(Y)(Y)
    Wat @Cowboy zegt klopt met wat meer lengte kan je de haren wat meer in het gareel houden.
    Dus ik zou de baard wat langer laten worden. Breng ook de halslijn wat verder omlaag. De wangenlijn mag ook wat hoger.
    Het totale aanzien van je baard wordt dan nog beter.
    Gebruik voorlopig alleen baardolie en als je baard wat langer wordt balsem of evt. wax.
    Het is allemaal een kwestie van uitproberen wat voor jouw het beste werkt. Koop daarom niet te veel en houd het eenvoudig
    Ik vindt het heel moeilijk om een bepaald product aan te bevelen. Bij "Mijn baard" vindt je heel veel producten.
    Het leuke is dat er ook veel reviews van de producten op de site staan. Zo kom je veel te weten. Daarnaast kunnen ze je ook helpen om een goede keus te maken.
    Gewoon even bellen.
    Succes Texman.:)>

Drossie vindt dit leuk.
  6. Drossie

Drossie Stoppelbaard

Bedankt voor de info!

De info op dit forum is nogal overweldigend.

Maar nu weet ik dat ik best begin met alleen olie.
    Heeft kammen al zin nu? Of ook nog veel te vroeg?

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Boudi

Boudi Baard

Mooie baard... en nu er af blijven! Daar gaat ie van groeien namelijk ;)
    Geniet van je baardreis (Y):)>

Drossie vindt dit leuk.
  8. Nib85

Nib85 Baard

Niet afblijven, maar vertroetelen bedoel je.
    Aaien, strelen, borstelen, lekker insmeren en masseren. Daar gaat ie van groeien!! :D

Drossie, Boudi, Texman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Texman

Texman Zware baard

Ha @Drossie ,
    Met zo'n korte baard zal je niet gauw een kam nodig hebben maar als je de behoefte er toe voelt mag het wel.
    Beter is het om je baard iedere dag te borstelen. Dat stimuleert namelijk de bloedsomloop in je huid onder je baard en dat is weer goed voor de groei van je baardhaar. Doe het echter niet te stevig want dan beschadig je je huid.
    Succes Texman.:)>

Drossie, dijkie en DNA76 vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina