Baard in de zomer

Sander

beards be like...
Overal lees je wel dat een baard isoleert en dus warm in de winter is en zorgt voor verkoeling in de zomer. Dat laatste betwijfel is wel enigszins. Zeker wanneer ik er balm/olie/wax in heb lijkt het allemaal wat zweteriger en plakkeriger te worden. Ben sowieso al een "heethoofd" van mijzelf, maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevinden van de afgelopen dagen (of liever jaren).
 

Matiezzz

Baard
Oerbaard
Ik heb dr weinig last van ervaren.
Met MN 10mm baardje zal ik dr waarschijnlijk ook geen last van krijgen (Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Is mijn eerste "baard-zomer" dus ik moet het nog ondervinden.

Tot op heden niet al teveel last van gehad, zelfs niet met mijn motorhelm die toch volledig afsluit ook.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
ik kan niet w88 op Zomer 2015 met Beard-Monkey-Look:cool::)>

yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:p
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
We gaan het merken, de afgelopen dagen mooi helder weer geweest met aardig wat zon
maar koele lucht en geen hoge temperaturen dus wat de warmte gaat doen zien we wel.
Ook voor mij wordt dit de eerste zomer met volledige baard, de "goatee" van de afgelopen
jaren is verleden tijd, de volle baard het heden en de toekomst :)
Afgelopen zomer weinig tot geen "last" gehad van de hele baard maar nu is hij een stuk
langer en voller, ik hou jullie op de hoogte, horen jullie niets meer dan ben ik bezweken
aan de hitte maar één ding is zeker .... de baard wordt niet ingekort en zeker niet verwijderd :p

Groeten Hans
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
mmmmmm MmMMMMMMM mMmmmmm hahahahaha :cool::p:D:)>(Y):)

Waarom groeit je baard sneller in de zomer?

De mannen onder ons is het vast al eens opgevallen: in de winter lijkt je baard minder snel te groeien dan in de zomer. ‘s Winters kun je met een keer scheren gauw 2 dagen vooruit, en in de zomer kun je de deur uitgaan als Umberto Tan en thuiskomen als vader Abraham.
Hoe kan dit?
Website MNN.com zocht het uit en hier is het antwoord: haargroei op het gezicht is afhankelijk van het mannelijke geslachtshormoon dihydrotestosteron (DHT). Tijdens de zonnige zomermaanden is de testosteron-productie op zijn hoogst, dankzij de vitamine D in zonnestralen, met als resultaat een stevige baardgroei. Tijdens de winter is de productie van testosteron juist lager, met als gevolg een vlasbaardje dat maar moeilijk een sexy baard wil worden.

OMG ME LIKE :p:cool:;):)
 

Johan

Baard
Ff weer bejaarde topic uppen. Ik denk dat des te langer en voller je baard is. Des te minder je last heb hebt van de zo'n, omdat de warmte en straling niet tot op de huis komt. Heb je een kortere/minder volle baard dan kun je de ontvangen warmte niet meteen kwijt e "stapelt " dit zich op. Laten groeien dus ( of afscheren)
 
Banner image
Top