Baard in de zomer

Hans

Zware baard
Oerbaard
Gisteren kwam er weer een buurman naar mij met de vraag of ik het niet verschrikkelijk warm had
met die baard, mijn repliek was simpel en doeltreffend en de buurman's reactie was prachtig.
Ik beantwoorde zijn vraag met een tegenvraag, ik vroeg of hij het boven op zijn behaarde hoofd warmer
had of warmer op zijn (blote) wangen, kin en hals .... ;)
Tja, toen viel het kwartje dat haar een functie heeft en de huid beschermt tegen warmte en kou, het
simpele feit is dus dat het in de zomer je huid koel houdt en in de winter beschermt tegen de gure
weersomstandigheden, I rest my case en de buurman heeft zijn kennis uitgebreid, de reactie op zijn
gezicht was Priceless :D :D :D

Groeten Hans

Verbaasd.jpg
 

Almer

Baard
Ook mijn eerste zomer als baarddragende en als ik het echt echt warm heb dan roep ik dat zelfs mijn baard begint te zweten.
 

Sander

beards be like...
Zelf twijfel ik er nog wel een beetje aan. Ik zweet sowieso best aardig :) en ik merk het beter als het zweet uit mijn baard drupt dan dat het gewoon over mijn huid naar beneden glijdt... Geen idee of de hoeveelheid meer of minder is. En met of zonder baard, het is/was gewoon verschrikkelijk heet...
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Zelf twijfel ik er nog wel een beetje aan. Ik zweet sowieso best aardig :) en ik merk het beter als het zweet uit mijn baard drupt dan dat het gewoon over mijn huid naar beneden glijdt
Uiteraard spreek ik vanuit de ervaring met een langere baard, hoe het is met
een "kortere" baard kan ik mij niet meer herinneren :D :cool:
 

Bee1984

Baard
Ik stond laatst met die temperaturen van tegen de 40 graden een partijtje ganzen te villen in een oude houten schuur.
Hoewel het zweet letterlijk met druppels op de werkbank viel moet ik bekennen dat ik er in mijn gezicht niet veel last van had. En dat met dat kleine baardje van mij!

Ik zou haast denken dat je baard er dus ook voor zorgt dat je zweet op een andere manier wordt afgevoerd. :)>
 

Almer

Baard
Dat vermoeden heb ik ook, nek begint goed te kriebelen van alle druppels die langs de haren kietelen dat wel.

Maar 1000x beter dan als je je net geschoren hebt en dat zoute vocht irriteert je kapotgeschoren poriën kan ik me nog herinneren van vroegah!
In de sportschool heb ik er ook totaal geen last van qua zweet in de baard ofzo nu ik er zo eens over nadenk
 

Bee1984

Baard
Zo zie je maar weer! De baard heeft ook in de zomer wel degelijk een natuurlijk nut.
Dat haar groeit er niet voor niets! :)>
 

GlennBG

Volle Baard
Kwam grappig stukje tegen op: vice.com
Gezichtszweet blijft in de baard hangen en kan zich niet met borst- of buikzweet vermengen. Daarnaast kan even stevig met de wangmanen schudden een feestelijk sproeiereffect opleveren!
Toch eens gaan proberen binnenkort :)>
 
Baard werkt als een luchtdroger ,principe van een airco-instalatie .Lucht wordt door baard gedroogd en heeft zo een koelend effect op de huid .Daardoor wordt je baard ook vochtig als het warm is .Evaporated cooling in het correct nederlands.Ons lichaam is een wonderlijke machine .:)>
 
Banner image
Top