Zelf baardolie maken!

Peter84

Stoppelbaard
Om zelf wat baardolie te maken heb ik wat basisolien en essentiele olien gekocht, waaronder ook vitamine e-olie.
Ik kom er nog niet helemaal uit hoeveel ik daarvan moet gebruiken. Een bepaald percentage (10% of 20% ofzo) of alleen wat druppels.
Hebben gebruiken jullie het?
 

Stevo

Stoppelbaard
Even bijgelezen in deze materie en ook zelf baardolie aan het maken.

jojoba-olie als basis. Beide recepten zijn met den en vleugje citroen omdat ik overdreven had met geur en uiteindelijk verdeeld over 2 flesjes.

Recept 1 is combo van den-vleugje citroen-pepermunt
Recept 2 is combo van den-vleugje citroen-rozemarijn
 

Stevo

Stoppelbaard
Blijkbaar is niet de volledige post verschenen hierboven ...

Baard voelt ruw aan, niet zacht, welk basisingredient mis ik om dit op te lossen??
 

Weeble

Volle Baard
@Stevo: als basisolie doen je nog 2 oliën bij te mengen. Dat kan bijvoorbeeld castor- amandel- of arganolie zijn.

Lees ook eens de andere recepten door welke basisolien er zijn gebruikt en welke verhouding. Dan kun je daar jouw mix van essentiële oliën aan toevoegen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Even bijgelezen in deze materie en ook zelf baardolie aan het maken.

jojoba-olie als basis. Beide recepten zijn met den en vleugje citroen omdat ik overdreven had met geur en uiteindelijk verdeeld over 2 flesjes.

Recept 1 is combo van den-vleugje citroen-pepermunt
Recept 2 is combo van den-vleugje citroen-rozemarijn

Leuk dat je ook zelf bent beginnen brouwen ;)

Eventueel de aantallen druppels per hoeveelheid jojoba vermelden om een idee te krijgen van de verhoudingen voor mannen die zelf ook willen gaan mengen (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Weeble heeft gelijk. Je hebt minimaal 3 dragende olieëen nodig.
35% Jojoba
35% Zoete Amandel (of Avocado, Druivenpit, Tarwekiem, etc.)
15% Castor
15% Argan
en dan 5% aan een combinatie van geurende esthetische olie en vitamine E olie.
 

Stevo

Stoppelbaard
Eventueel de aantallen druppels per hoeveelheid jojoba vermelden om een idee te krijgen van de verhoudingen voor mannen die zelf ook willen gaan mengen (Y)

Wel laten we het erbij houden dat ik rapper druppel dan tel ;), vandaar dat ik mijn eerste brouwsel over 2 flesjes diende te verdelen.

@Weeble heeft gelijk. Je hebt minimaal 3 dragende olieëen nodig.
35% Jojoba
35% Zoete Amandel (of Avocado, Druivenpit, Tarwekiem, etc.)
15% Castor
15% Argan
en dan 5% aan een combinatie van geurende esthetische olie en vitamine E olie.

Dank u heren, mijn volgende mengsels zal ik aanvullen met extra dragende olie.
Welke olie geeft baard een zacht gevoel en hoger aaibaarheidsgevoel??
[DOUBLEPOST=1485783540][/DOUBLEPOST]Trouwens beste broeders, Holland & Barrett actie in BE.
2e aan 1 euro

http://us11.campaign-archive2.com/?u=1c2028215ae9782a2cb480c3e&id=a40a2e1a06&e=186b4d2958
 
Banner image
Top