Zelf baardolie maken!

TheoT

Baard
Hier ook wat met geuren aan het stoeien geweest. Als basis gebruik ik 35% Amandelolie, 35% Jojobaolie en 30% Castorolie.

Fris zomersgeurend:

35% Amandelolie
35% Jojobaolie
30% Castorolie
7 druppels Mandarijn
3 druppels Pepermunt
5 druppels Ceder

Bloem/lavendel
35% Amandelolie
35% Jojobaolie
30% Castorolie
12 druppels Spar of dennenolie
10 druppels rozenhoutolie
4 druppels lavendelolie

Maar vind dit zelf de lekkerste:
Hout geurend
35% Amandelolie
35% Jojobaolie
30% Castorolie
6 druppels essentiële sandelhout
5 druppels essentiële ceder
5 druppels essentiële denne
 
Vandaag mijn H&B bestelling binnen gekregen en gelijk weer even wat nieuwe baardolie gemaakt (eigen merk vM):
VM-Beard-Oil-Collection-1024x768.png
 

Lepierre

Stoppelbaard
Ook net zelf mijn eerste mengsel gemaakt,

50/50 jojoba en amandelolie
5 druppels grove den
5 druppels ceder
5 druppels lemongrass
Vooral de lemongrass zorgt voor een frisse geur.
Ik ga in het vervolg misschien iets zuiniger zijn met de geurtjes
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Is pistache-olie ook geurloos of is het iets waar je op voorhand rekening mee moet houden qua mengsels ??
 

Lepierre

Stoppelbaard
Ik ben nu ook even mijn zelf gemaakte olie aan het gebruiken.
Maar ik vraag me af wanneer je eigenlijk genoeg of te veel in je baard doet?
Ik denk dat ik meestal bijna een vol pipetje neem en voelt eigenlijk nooit 'te' vettig aan,
Heb alleen soms de indruk dat hij wat te droog wordt, of zou dit maar het gedacht zijn?
 
Is pistache-olie ook geurloos of is het iets waar je op voorhand rekening mee moet houden qua mengsels ??
Nagenoeg geurloos. Ik vind jojoba-olie ook niet geheel geurloos, maar de mate van geur is te vergelijken met die van de pistache. Waar ik de jojoba muf vind ruiken vind ik de piatache wat meer aards ruiken. Maar niet dusdanig dat er rekening mee moet worden gehouden qua mengels.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben nu ook even mijn zelf gemaakte olie aan het gebruiken.
Maar ik vraag me af wanneer je eigenlijk genoeg of te veel in je baard doet?
Ik denk dat ik meestal bijna een vol pipetje neem en voelt eigenlijk nooit 'te' vettig aan,
Heb alleen soms de indruk dat hij wat te droog wordt, of zou dit maar het gedacht zijn?
Een volle pipet is misschien een beetje veel. Normaal volstaat een druppel of vijf tot zeven.
Mocht het toch droog aanvoelen, dan kun je ook eens baardbalsem proberen.
 

Lepierre

Stoppelbaard
Ik heb een klein, maar eigenlijk groot probleem.
Smorgens doe ik uiteraard olie in de baard maar ik werk in de bouw en heb heel de dag vuile handen.
Een paar uur na dat de olie er in zit heb ik heel de dag een enorm droge baard.
Zou dit aan de olie liggen?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik vermoed dat je vaak/veel buiten bezig bent en dat dit de reden is dat je baard sneller droog wordt.
 

Jeb

Baard
Ik heb een klein, maar eigenlijk groot probleem.
Smorgens doe ik uiteraard olie in de baard maar ik werk in de bouw en heb heel de dag vuile handen.
Een paar uur na dat de olie er in zit heb ik heel de dag een enorm droge baard.
Zou dit aan de olie liggen?
Ik werk zelf ook in de bouw en vooral op zonnige dagen valt me dit zelf ook op.
Voor mij werkt het om bijv. Na het douchen in de ochtend eerst olie erin doen en dan de wax heel lichtjes over de baard strijken zodat de haren dit goed kunnen opnemen.( ik gebruik daar simpeLe Kokoswax voor van o' pair en dat werkt super)

Heb er weleens teveel in gedaan, maar toen ik na enkele uurtjes met hout bezig was leek het wel alsof ik de baard als bezem gebruikt had, dus wrl even oppassen dat je het er echt lichtjes gebruikt ( niet te vettig maken )
 

Ersa

Baard
Ook ik ga zeer binnenkort aan de slag met het zelf maken van baardolie. Naast dat dit een geld besparende activiteit is, lijkt het me ook heel tof om mn eigen olie te brouwen. Alvast bedankt voor alle olie en geur tips!! ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen en recepten etc!
 

Ersa

Baard
Misschien is dit al talloze malen gevraagd hoor, maar heeft iemand nog een (gouden) tip voor het vinden van lege, bruine pipetflesjes van 30 ml (50 mag ook)?? ik ben al langs verschillende apotheken geweest maar geen enkele had ze :(

Ik heb ze wel op Aliexpress gevonden, dus mocht niemand meer een ander idee hebben wat iets dichter bij huis is, dan ga ik ze daar maar bestellen.
 

GlennBG

Volle Baard
Misschien is dit al talloze malen gevraagd hoor, maar heeft iemand nog een (gouden) tip voor het vinden van lege, bruine pipetflesjes van 30 ml (50 mag ook)?? ik ben al langs verschillende apotheken geweest maar geen enkele had ze :(

Ik heb ze wel op Aliexpress gevonden, dus mocht niemand meer een ander idee hebben wat iets dichter bij huis is, dan ga ik ze daar maar bestellen.

Even dit topic teruggescrold en vond deze link, misschien heb je er iets aan...
https://www.jojoli.nl/verpakkingen/flessen/bruinglas-fles-30-ml
 
Banner image
Top