toppppppppp

Ik heb het zojuist beantwoord bij het topic "groeistop":
Des te langer je baard wordt, des te dunner de onderzijde. Dit wordt veroorzaakt, doordat sommige haren de terminale lengte bereikt hebben en uitvallen. De haren, die hun plaats innemen hebben niet direct dezelfde lengte, dus een baard bestaat uit een verzameling haren van diverse niveaus. Door de onderzijde te knippen kunnen de kortere haren een inhaalslag maken en toont de baard voller.
Een vorkbaard, die je trouwens niet hebt, ontstaat, doordat een baard eigenlijk helemaal niet bestaat, maar eigenlijk twee tegen elkaar groeiende bakkebaarden zijn. De kinharen zijn altijd iets korter, maar hoe meer geluk je hebt, hoe langer deze verbindingsharen groeien en hoe langere baard je kunt kweken.
De ronsel, oftewel de haren op de onderlip, zijn een andere soort haren, die gewoon korter zijn, dan de wangharen. Diverse haargroepen worden genetisch bepaald gewoon niet extreem lang en dat is prettig, anders zouden je wenkbrauwen op je schouders hangen, je armharen uit je mouwen krullen en haren van de lagere regionen onder je broekspijpen vandaan komen.


Dus kortom een bezoek aan een barbier is dus wel zo goed. Zelf knippe ooit gedaan en toen kon me baard er af. Of heb je een anderen oplossling ( knip voorbeeldje ofzo hahah dankje wel voor de uitleg kerel vind ik erg fijn) toppp grt
[DOUBLEPOST=1511732655][/DOUBLEPOST]
Staat je goed hoor zo'n vikingbaard! Je zou kunnen proberen de baard vanuit de hals onder je kin wat naar voren te borstelen. Ik denk dat je daarmee een deel van het probleem al oplost. Op de onderste foto is het zichtbaar, maar op de andere foto's eigenlijk helemaal niet zo. Verder vind ik dat je een geweldige baardgroei heb; wees er maar trots op, want dit kan een master worden! (Y)
Klopt idd kerel laaste foto had ik bewust zogedaan om het duidelijker te laten zien ik kam het op de manier zoals jij al uitlegde. Dankje voor je reactie. Toppp grt
[DOUBLEPOST=1511732781][/DOUBLEPOST]
Mooie beard man. Kan het zijn dat je een ongelijke baardgroei hebt? Dan zou je terug kunnen snoeien tot op 1 lengte en weer verder..

Ben niet zo goed in het zelf knippen zoals je kan lezen in meer dingen van mij. Toch bedankt voor je reactie kerel grt
 
Hallo toch maar misschien zelf knippe hahah druk druk druk. Maar woord dan bedoelt om die 2 lokken maar het zo maar te noemen gelijk te knippen met de lengte van me kin die langzaamer gaat of andere methode? Grt Bro's
 

TMG1961

Baardaap
Het middelste stuk groeit langzamer. Ik zou persoonlijk als ik er al iets aan zou doen alles op gelijke lengte trimmen met het middelste stuk.
Je kunt het ook zo laten, staat je goed.
 

Texman

Koning Baard
Als je zelf je baard wil knippen/trimmen dan is een gewone spiegel niet voldoende omdat je dan de zijkant van je baard niet kunt zien.
Zelf heb ik al jaren een medicijnenkast met 3 deurtjes waarop spiegels zitten.
Als je daarvan de twee buitenste deurtjes openzet en je hoofd er tussenin plaats kan in de spiegels de zijkant van je baard zien.
Zo lukt het mij om de hals lijn de houden. Het kastje mag niet te klein zijn anders heb je niet genoeg ruimte om aan je baard te werken.
Voor een grote beurt of een ander baardmodel raad ik aan om dat niet zelf te doen maar naar een goede barbier te gaan.
Het zelf knippen/trimmen van je baard vergt een zekere vaardigheid en concentratie die je moet leren ook bij mij ging dat wel eens mis.
Doe dit dus heel rustig en op een moment dat je niet afgeleid kan worden.:oops::)
 
Oke oke denk toch overna om naar me babrier te gaan vind het maar niks ooit eens gedaan zelf en toen kon ie er letterlijk vrijwel helemaal af. Dus niet nog een keer. Hahaha thx voor de reacties Bro's
 
Zooo morgen 14:30 . barbier ( sjiers barbiers in maastricht ) is erg nodig kwa hoofdhaar plus de puntjes op de i zetten kwa baard neej er gaat dus vrijwel niks van me baard af gewoon even fatsoeneren hahah . morgen de foto's latersss bro's
 

istawa

Zware baard
Zooo morgen 14:30 . barbier ( sjiers barbiers in maastricht ) is erg nodig kwa hoofdhaar plus de puntjes op de i zetten kwa baard neej er gaat dus vrijwel niks van me baard af gewoon even fatsoeneren hahah . morgen de foto's latersss bro's
Succes jonghhuuu hahaha

it aint over until the fat lady sings
 

Kale666man

Baardaap
Netjes hoor en lengte mooi gebleven.
Ja baard om trots op te zijn maar dat ben je al een tijdje.
Ga maar lekker door en laat ons maar meegenieten.
Super(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Danny,
Dat heeft de barbier netjes gedaan.
De lengte en volheid zijn mooi in tact gehouden.
Van hieruit kan je je baard weer een tijdje laten doorgroeien.
Als de barbier er minder afhaalt dan jij heb laten groeien wordt je baard steeds voller.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top