Steef's baard-ontwikkelingen

Steef

Baard
Tnx voor alle positieve reacties. Vooral op mijn werk krijg ik eigenlijk alleen maar negatieve reacties. Mijn baas zei gisteren nog scheer af dat ding. Hoewel het op de foto redelijk uit ziet begin ik nu steeds meer last te krijgen van bad-beard days. De haren (3cm nu) springen alle kanten op. Aan de zijkanten begint het nu heel erg te krullen, wat er niet echt uit ziet.
Anyway, het wordt behoorlijk doorbijten komende tijd. Hopelijk wordt de baard snel getemd.
 

Steef

Baard
Laat je baas maar eens een cursus volgen met mensen omgaan in plaats
je op deze manier toe te spreken, hij is gewoon jaloers dat hij de mogelijkheid
niet krijgt van zijn vrouw hahaha :p :D ;)

Haha sterker nog, hij heeft vrijwel geen baardgroei ;)

@Arjay Interessant filmpje (Y)
Ik laat me niet snel gek maken hoor. Maar leuk is het niet. Gelukkig komt aan deze fase een eind en hoor je niemand meer.
 

Elfdutch

Baard
Ik heb een beetje hetzelfde. Ene dag is het echt super, andere dag heel springerig. Maar geduld blijft het belangrijkste in deze. En de 24 uur regel.
Daarnaast kan je met de juiste producten de baard best goed in bedwang houden zonder meteen te moeten snoeien.
Welke middelen dat zijn is voor iedereen weer anders, maar het experimenteren op zich is al leuk.

Gewoon volhouden, komt het uiteindelijk goed!
 

Steef

Baard
Zeker weten @Elfdutch Wat mij trouwens opvalt is dat mijn baard juist heel erg springerig is als ik het heb gewassen met de Damn Good Soap baardzeep. En als ik het gewoon was met alleen warm water zit het daarna juist erg goed.
Ook heb ik gemerkt dat ik teveel olie druppels gebruikte (4 druppels). Nu doe ik er 2 druppels in en klonterd het niet zo samen. Het wordt als het ware egaler.
Een balsem staat hoog op het verlanglijstje, misschien voor Sinterklaas :D Ben benieuwd wat voor effect dat weer heeft in plaats van olie.
 

maximum

Zware baard
Zeker weten @Elfdutch Wat mij trouwens opvalt is dat mijn baard juist heel erg springerig is als ik het heb gewassen met de Damn Good Soap baardzeep. En als ik het gewoon was met alleen warm water zit het daarna juist erg goed.
Ook heb ik gemerkt dat ik teveel olie druppels gebruikte (4 druppels). Nu doe ik er 2 druppels in en klonterd het niet zo samen. Het wordt als het ware egaler.
Een balsem staat hoog op het verlanglijstje, misschien voor Sinterklaas :D Ben benieuwd wat voor effect dat weer heeft in plaats van olie.

Als ik mijn baard heb gewassen met baardzeep van honest amish is deze ook meer springerig:)Daarom gebruik ik na de 2x per week die ik met baardzeep was een extra geconcentreerde conditioner(mask)..Dit door het feit dat de zeep zeer goed reinigt en zo alle van te voren ingesmeerde voedende middelen eruit wast;)..Verder gebruik ik de andere dagen gewone conditioner ..En uiteraard liters baardolie:D:p:)>
 

Steef

Baard
Als ik mijn baard heb gewassen met baardzeep van honest amish is deze ook meer springerig:)Daarom gebruik ik na de 2x per week die ik met baardzeep was een extra geconcentreerde conditioner(mask)..Dit door het feit dat de zeep zeer goed reinigt en zo alle van te voren ingesmeerde voedende middelen eruit wast;)..Verder gebruik ik de andere dagen gewone conditioner ..En uiteraard liters baardolie:D:p:)>

Mijn vrouwtje heeft nog zo'n conditioner staan. Iets met extra proteïne ofzo. Zal die eens proberen :D(Y)
 

Steef

Baard
We zijn weer een paar weekjes verder (bijna 3 maanden wildgroeien), tijd voor een up-date. Ik gebruik tegenwoordig na het wassen met baardzeep een conditioner op aanraden van Maximum (Y), daar wordt de baard heerlijk zacht van! Tevens ook een borstel gekocht. Zo'n goedkoop dingetje van de Kruidvat. Bevalt me prima, de baard ziet er beter uit dan met een normale kam. Misschien dat ik voor kerst een mooie duurdere baardborstel vraag, maar deze voldoet ook prima.
De snor is echt onhandelbaar, en krult als een gek naar boven aan de zijkanten. Misschien als de lengte een paar cm langer is het wel beter wordt. Er zitten nog heel wat haren die nog niet de juiste lengte hebben.
Ik ben nog niet naar de barbershop geweest, dus het is nog steeds allemaal wildgroei. Misschien wordt het toch eens tijd een barbier op te zoeken.

IMG_3185_klein.jpg

IMG_3224.JPG
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik vind het wel meevallen qua 'wildgroei' .. Vaak vinden we dat zelf omdat wij de baard kritisch bekijken in de spiegel met een afstand van zo'n 2cm haha..
Het ziet er eigenlijk best verzorgd uit. Ik zou zeggen lekker laten groeien ;) en desnoods zelf met een schaartje de echte lange uitschieters bijknippen..

:)>(Y)
 

maximum

Zware baard
We zijn weer een paar weekjes verder (bijna 3 maanden wildgroeien), tijd voor een up-date. Ik gebruik tegenwoordig na het wassen met baardzeep een conditioner op aanraden van Maximum (Y), daar wordt de baard heerlijk zacht van! Tevens ook een borstel gekocht. Zo'n goedkoop dingetje van de Kruidvat. Bevalt me prima, de baard ziet er beter uit dan met een normale kam. Misschien dat ik voor kerst een mooie duurdere baardborstel vraag, maar deze voldoet ook prima.
De snor is echt onhandelbaar, en krult als een gek naar boven aan de zijkanten. Misschien als de lengte een paar cm langer is het wel beter wordt. Er zitten nog heel wat haren die nog niet de juiste lengte hebben.
Ik ben nog niet naar de barbershop geweest, dus het is nog steeds allemaal wildgroei. Misschien wordt het toch eens tijd een barbier op te zoeken.

Bekijk bijlage 1328

Bekijk bijlage 1329


Hoi Steve.Ziet er goed uit hoor(Y)
Als je een borstel pakt met varkenshaar of een soort van kun je het na het ontwarren nog beter bewerken..Er staat van zo'n borstel op mijn voorstel of show je baardtopic een foto van..4 euries vij kruidvat;) Verder wat betreft je snor kun je snorrewax gebruiken al gebruik ik zelf de heavy duty balsem van HA..Die word niet zo stug en dan kun je hem nog eens corrigeren mocht het nodig zijn..
En id wat Arjay zegt voor de spiegel zit je er zo dicht op dat het achteraf reuze meevalt..grt:)>
 

Steef

Baard
Ik vind het wel meevallen qua 'wildgroei' .. Vaak vinden we dat zelf omdat wij de baard kritisch bekijken in de spiegel met een afstand van zo'n 2cm haha..

Ja dat klopt ook weer wel ja haha :D Ik let echt op elk sprietje dat verkeerd zit.
[DOUBLEPOST=1447275393][/DOUBLEPOST]
Hoi Steve.Ziet er goed uit hoor(Y)
Als je een borstel pakt met varkenshaar of een soort van kun je het na het ontwarren nog beter bewerken..Er staat van zo'n borstel op mijn voorstel of show je baardtopic een foto van..4 euries vij kruidvat;) Verder wat betreft je snor kun je snorrewax gebruiken al gebruik ik zelf de heavy duty balsem van HA..Die word niet zo stug en dan kun je hem nog eens corrigeren mocht het nodig zijn..
En id wat Arjay zegt voor de spiegel zit je er zo dicht op dat het achteraf reuze meevalt..grt:)>

Thanks voor de tip! Ik zal eens rondkijken als bij de Kruidvat ben (Y)
Ik heb zelf de baardwax van Mr. Bear Family, maar die lost het snorrenprobleem niet op. Misschien moet ik inderdaad eens snorrenwax proberen. Dat zal misschien een sterkere hold geven dan de baardwax die ik heb.
 
Laatst bewerkt:

Johan

Baard
Mensen wat een tips allemaal! Als dit nu geen topbaard gaat worden dan weet ik het ook niet meer. Die baas van jou weet niet wat ie mee gaat maken hAha
 

Steef

Baard
Bedankt Johan! Inderdaad heel veel goede tips (Y) En het belangrijkste is toch wel het geduld hebben. Ik zie nu ineens allemaal nieuwe haartjes op mijn wang en snor groeien die nog maar een paar mm groot zijn. Voordat die ook de juiste lengte hebben ben ik maanden verder. Maar komt goed!

Vandaag keek ik in de spiegel, zaten er allemaal dingetjes in mn baard. Ik dacht wat is dit?!! Bleek het de broodkruimels van mijn ontbijt te zijn haha o_O Ik check nu maar telkens de baard nadat ik heb gegeten.. :D
 
Banner image
Top