Ook de baard laten groeien

BaardBjorn

Stoppelbaard
Hallo allemaal,


Bjorn hier!
Ook ik wil graag m'n baard laten groeien, maar zit zoals de meesten ook wel met een aantal vragen.

Heb jaren een sikkie gehad maar ben dit nu aan het uitbreiden.
(Eerst de bakkebaarden en nu de snor)

Omdat ik de bakkebaarden al een tijdje heb laten staan heb ik ook deze lijn aangehouden met scheren.
Maar ik zag in de verhalen van velen dat niet aankomen (scheren) een belangrijk onderdeel is.

Een aantal vragen:
Is de boel ook te dun bezaaid om uberhaupt aan een baard te beginnen?
Is het tijd voor een barbier?
Kan ik beter eerst alles nu afscheren en opnieuw beginnen? (aangezien ik in gedeeltes ben begonnen ook al wat geschoren heb bij de hals)

Onderstaand een aantal foto's van de reis tot dusver

85WfTWP.jpg


zo8YvQb.jpg


pRUsJvl.jpg
 

RCM

Baardaap
Dag Bjorn. Foto 3 ziet er goed uit hoor. Als dit de huidige situatie is dan niets meer aan doen. Echter mis ik wel wat volheid in je snor, trim je deze? en zo ja, niet meer doen dan. De halslijn kan ik niet zien maar ik hoop dat deze laag genoeg is. Naar de barbier? Nee hoor, ziet er verzorg uit zo!! Succes... :)>(Y)
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Dag Bjorn. Foto 3 ziet er goed uit hoor. Als dit de huidige situatie is dan niets meer aan doen. Echter mis ik wel wat volheid in je snor, trim je deze? en zo ja, niet meer doen dan. De halslijn kan ik niet zien maar ik hoop dat deze laag genoeg is. Naar de barbier? Nee hoor, ziet er verzorg uit zo!! Succes... :)>(Y)

Bedankt voor de reactie,

Snor is nog niet vol omdat deze pas sinds anderhalve week laat staan, moet dus nog bijgroeien, zal dus nog wel komen denk ik
V.w.b. de halslijn zie onderstaande foto, hoop dat je daar wat mee kan. Moet ik dat ook verder laten staan?

3JVejhK.jpg
 
  • Like
Reactions: RCM

Kale666man

Baardaap
Welkom bjorn,ja de voorgangers hebben je al de nodige info gegeven dus wacht ik wel even wat langer en is kijken hoe de rest meegroeit.
Voor de rest mooie start en veel plezier hier.
 

Texman

Koning Baard
Ha Bjorn,
Welkom op het forum, leuk dat je mee gaat doen.
Wat mij betreft hebt je de potentie om een mooie baard te laten groeien.(Y) Op de derde foto is te zien dat je al een heel eind gevorderd bent . Het ziet er ook goed uit. Het enige wat je nu moet doen is geduld hebben.;)
Mijn advies is, zoals andere hier ook zeggen tegen beginnende baardbroeders, laat je baard 3 maanden groeien. Vooral in het begin kan dat wat ongemakkelijk zijn.:eek:
Na 3 maanden kan je goed zien wat voor baardgroei je hebt en kan je gaan nadenken over wat voor model je in je baard wil hebben.
Het voorbeeld wat je gepost hebt is een hele mooie baard en ik denk dat deze voor jou ook haalbaar is. Als je na drie maanden naar de barbier gaat neem dan deze foto mee.
Je hoeft ook niet gelijk veel te investeren in verzorgingsproducten dat wordt pas nodig als het baardhaar wat langer wordt en het stug aanvoelt of het een kant opgroeit die ongewenst is. Wat de meeste mensen waarderen is een goede baardolie, baadbalsem en baardshampoo.
Goed gereedschap is het halve werk, een goede baardkam, en borstel zijn geen overbodige luxe je hebt ook een kappersschaar nodig tenzij je alles door de barbier wil laten doen.
Ga er voor en succes,:D
Texman:)>
 

istawa

Zware baard
Hey welkom. Dr is maar 1 gouden regel. Afblijven niet meer aankomen af en toe een paar eigenwijze haren de les lezen door ze in te korten. Verder is een lekkere olie altijd fijn voor je huid en haren. En als jij denkt het is genoeg dan laat je er een mooi model van maken door de barbier. Voor nu ziet er top uit.

it aint over until the fat lady sings
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties allemaal,

Ik denk dat ik nu eerst maar eens de gouden regel ga hanteren inderdaad en dan over een paar maandjes naar de barbier ga.
Misschien in de tussentijd wat investeren in een lekkere olie.

Ik hou jullie op de hoogte!!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ziet er alvast goed uit op dit ogenblik.

Als je de neklijn niet meer scheert krijg je daar een voller effect, al is hij daar al goed vol vind ik.

Op de wangen is het een kwestie van wachten en afblijven. Elke keer dat die strak gezet wordt gaat er "iets" van af. Na een aantal keren zijn dat al enkele milimeters en nadien worden dat helaas centimeters. Bij mij zakte de boel op die manier 2cm op één jaar tijd.
Het kan dus zeker omhoog maar dan is afblijven de boodschap :)>

Opnieuw beginnen lijkt mij alvast onnodig ;)
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
rhOCHRr.jpg

HXG0DBD.jpg


We zijn inmiddels weer een maandje verder en zo ziet het er nu uit!
De snor gaat nu ook wat voller worden.
Wat vinden jullie er van?
 
  • Like
Reactions: RCM

dijkie

Zware baard
Zeer mooie baard, ga zo door gaat een hele mooie worden.
Oh ja en de wangen lekker vol laten groeien.
 
Banner image
Top