Ook de baard laten groeien

BaardBjorn

Stoppelbaard
Forse baard!! Hoeveel maanden heb je hem laten staan?
Nou het is bij mij wat in fases gegaan, ik had namelijk altijd al een sik, toen heb ik de bakkebaarden wat laten staan en uiteindelijk vanaf januari heb ik mn snor laten staan.
[DOUBLEPOST=1517937895][/DOUBLEPOST]
Zeer mooie baard, ga zo door gaat een hele mooie worden.
Oh ja en de wangen lekker vol laten groeien.
Dankjewel dijkie, ja de wangen gaan niet zo snel maar ik houd me goed aan de gouden regel om nergens meer aan te zitten.
 

Texman

Koning Baard
Ha Bjorn,
Ik vind het resultaat tot nu toe zeer geslaagd en het staat je ook heel goed.
Er is een groot verschil zichtbaar met je eerdere foto's, je geduld wordt nu al beloond.
Ga lekker door zo en geniet ervan.
Texman:)>
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Dankjewel voor de reacties!

Ik heb een tijdje geleden ook een baardolie gekocht, dat is inderdaad heel erg fijn.

Kammen of borstelen ben ik nog niet helemaal uit, gebruik nu gewoon een fijne kam van kruidvat.
 
Dat ziet er fantastisch uit! (Y)
En op een vrij korte periode eigenlijk.

Baardolie is nooit een slecht plan.
Zowel goed voor de baard als voor de huid eronder.
 

Texman

Koning Baard
Kammen of borstelen ben ik nog niet helemaal uit, gebruik nu gewoon een fijne kam van kruidvat.
Ha Bjorn,
Ik zou zeggen kammen en borstelen.:)
Bij het borstelen doe je het voorwerk en als je dit regelmatig doet is dat stimulerend voor de bloedcirculatie in de huid onder je baard.
Tevens dwing je baardharen langzaam in een door jouw gewenste richting te gaan groeien.
Met de kam werk je je baard mooi af en breng je er model in aan.
Een borstel mag niet te hard zijn en ook geen scherpe haren bevatten anders beschadig je je huid.
Bij een kam is het van belang dat de tanden glad (gepolijst) zijn anders heb je de kans dat de kam in je baard blijft hangen en je er haren uittrekt.
Het materiaal van de kam vind ik verder niet zo belangrijk dit heeft meer te maken met persoonlijke voorkeur.
Als je zo'n kam van het kruidvat hebt of er een kan kopen is dat OK.:)
En als je baard langer wordt heb je misschien ook wat meer behoefte aan een wat grovere kam.
Succes Texman:)>
 

DNA76

Baard
Mooie baard, ziet er al een degelijk exemplaar uit! Succes met de doelstelling! Zoals meerdere hier al vermelden, ff afblijven en eens je voorbij je gewenste lengte bent de barbier inschakelen om jouw model te zetten!
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Np2Amz8.jpg

9s8MXDb.jpg


We zijn weer een maandje verder, de zijkanten beginnen nu wat slag te krijgen. En de snor wordt ook iets meer opstandig. Misschien binnenkort toch eens naar de barbier om een lijn uit te zetten. Wat denken jullie? Of moet ik nu meer gaan denken aan een wax of iets dergelijks?
 

dijkie

Zware baard
Dat gaat er heel goed uit zien Bjorn, de wangen en snor gaan heel goed. (Y)(Y)
Een bezoek aan de barbier is het overwegen waard, maar ik zou geen lengte van je baard af laten halen. :)>:)>
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Bedankt allemaal!
Ik heb er ook veel plezier in! Krijg soms de reactie van mensen; “geen zin meer om te scheren?”.
Maar ik ben er dagelijks veel meer mee bezig dan dat ik het gewoon weg scheer.

En wat veel mensen hier ook ervaren heb ik ook; steeds iets langer willen, denk wel dat ik de zijkanten iets wil laten bijwerken, vooral bij m’n oren.
[DOUBLEPOST=1520924961][/DOUBLEPOST]Wordt op m’n werk door sommigen al Ajatollah Bjorn genoemd .
 

Texman

Koning Baard
Ha Bjorn,
Ik vindt het resultaat tot nu toe heel mooi en het staat je ook heel goed.(Y)(Y)(Y)
Geen enkele reden dus om van je plan af te wijken.;)
De zijkanten bijwerken is ook geen probleem. Ik heb dat vanmorgen ook gedaan omdat de zijkanten van mijn baard heel ongelijkmatig uitgroeien.
Ik maak de zijkanten niet in zijn geheel korter. Dat moet dus niet doen. Ik haal alleen minimaal de ongelijkheid er uit.
Het resultaat is dat de zijkanten steeds voller worden.
Bij deze lengte zou ik ook wat baardbalsem gaan gebruiken en als dat in combinatie doet met drogen stylen met een föhn dan zul je versteld staan van het resultaat. Elders op het forum heb ik er al veel over geschreven. Zoek maar even op "rolborstel' en dan vind je het wel.
En de reacties van anderen zijn zolang ze een beetje plagerig zijn niet erg. Ze proberen je uit met het doel om te kijken hoe sterk je in je schoenen staat.
Eigenlijk nemen ze je heel serieus anders zouden ze er sowieso geen aandacht aan besteden.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top