Nostalgie

Texman

Koning Baard
Mensen van mijn generatie zullen dit ongetwijfeld herkennen.
Op de middelbare school was het niet verplicht maar wel heel normaal als je met een vulpen schreef.
Dit zijn de vullingen voor de wat modernere vulpennen uit die tijd.

6083b900351038825b1b251e0076e70c.jpg
 

tijn

Zware baard
Pffffff wat een drama was dat die pennen. Moest er mee schrijven idd. Maar als linkshandig( of onhandig kijk maar), was dit een ramp. En dan het comentaar van de leraar dat het niet te lezen was, man man man
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben linkshandig, heb een redelijke verzameling vulpennen, waar ik dagelijks mee schrijf en veeg nooit de inkt over de pagina.
En van alle verschillende soorten en kleuren inkt kan ik ernstig blij worden.:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, inderdaad. Daarvan is de penpunt anders gevormd, omdat je anders het papier openschraapt.
Vooral de Japanse en Chinese vulpennen zijn er in zeer veel variaties, omdat handmatig schrijven diep in de cultuur zit.
Bij een goede winkel voor vulpennen zal men ook altijd informeren of je links- of rechtshandig bent.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Ja, inderdaad. Daarvan is de penpunt anders gevormd, omdat je anders het papier openschraapt.
Vooral de Japanse en Chinese vulpennen zijn er in zeer veel variaties, omdat handmatig schrijven diep in de cultuur zit.
Bij een goede winkel voor vulpennen zal men ook altijd informeren of je links- of rechtshandig bent.
Ik weet dat er linkshanige vulpennen zijn. Was meer vraag of jij ze hebt. Ja dus.
 

Skywalk

Baard
Ik schrijf ook met links. Ik hield mijn schrijfhand altijd zo gebogen dat ik wat tijd had voordat mijn hand bij de geschreven tekst kwam, die was dan meestal droog genoeg. Maar ik heb door de vulpen niet echt netter leren schrijven.
 

Ivan

Baard
Mensen van mijn generatie zullen dit ongetwijfeld herkennen.
Op de middelbare school was het niet verplicht maar wel heel normaal als je met een vulpen schreef.
Dit zijn de vullingen voor de wat modernere vulpennen uit die tijd.

Bekijk bijlage 27698

Ben zelf van 1983 en heb ze nauwelijks gebruikt, maar mijn broer en zus zijn wat ouder en hebben er wél nog veel mee geschreven. Waar is de tijd...

Dit heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn kindertijd:
 

Bijlagen

  • Commodore-64-Computer-FL.jpg
    Commodore-64-Computer-FL.jpg
    213,1 KB · Weergaven: 7

Giant

Zware baard
Ik heb die cassetterecorder nog gekend, maar in de jaren dat ik die computer het intensiefst gebruikte, ongeveer de periode 1990-1993, was dat al met een diskdrive.

Ik kwam onlangs op mijn werk een oud dossier tegen waar nog een floppydisk in zat.
De jonge collega’s wisten totaal niet wat het was. De opvolger de diskette kenden ze ook niet.
De disk is nu naar de ict afdeling om te kijken of die nog uit te lezen is.
Ik ga mij wel oud voelen met als geboortejaar 1965.
 
Banner image
Top