Nostalgie

Texman

Koning Baard
Dit valt nog mee bij mij werden je zijkanten altijd hoog op geknipt en dat had je alleen boven op de hoofd haar :(
 

Texman

Koning Baard
Smith's Chips - hier in hun originele vorm van een vetvrije papieren zak met een aparte blauw papieren draai zout in het pakje. Chips kon je in de jaren dertig nog los afgewogen kopen - of in de 'picknickbox' die in deze advertentie te zien is. Smith's, destijds gevestigd in Brentford (waar ze in 1927 uit Cricklewood waren verhuisd), was in het begin van de jaren twintig begonnen en bracht deze 'gemakssnack' onder de aandacht van de steeds welvarender middenklasse die geld te besteden had aan dergelijke frivoliteiten. De naam wordt nog steeds gezien, maar aangezien ze nu eigendom zijn van hetzelfde bedrijf als Walkers Crisps, is het meer een dochteronderneming van dat merk.
1d932399879b28062fc1fd6580d1ee77.jpg
 

Texman

Koning Baard
De Super Constellation, ook bekend als de Lockheed L-1049 Super Constellation, vloog voor het laatst commercieel in 1993. De Federal Aviation Administration (FAA) verbood toen alle luchtvaartmaatschappijen in de Dominicaanse Republiek om de Super Constellation te gebruiken. In de Verenigde Staten vloog de Super Constellation voor het laatst commercieel in februari 1968, toen Eastern Airlines het vliegtuig buiten gebruik stelde. Er zijn echter nog steeds enkele Super Constellations die worden gebruikt voor speciale vluchten en luchtshows.

Super Constalation.jpeg
e8323cab429f5c615bf175b26d83e646.jpg
 

Marcel73

Baard
6eeaf212200efa159d356fb906f86175.jpg

Ik kom oorspronkelijk uit Kampen. Hier werd geschaatst op de Ijssel. Men zegt dat dat nooit meer gaat gebeuren. Maar nu vandaag twijfel ik er over. Tis best koud!
 

Texman

Koning Baard
Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
Wij hadden vroeger wel een balk achter ons huis die was om matten overheen te gooien zodat je ze kon kloppen.
Ja dat hadden veel mensen vroeger.
Mattenkloppen was een intensief werk dus ik dat die tapijtenklopdienst wel een gat in de markt was.
 

Texman

Koning Baard
6eeaf212200efa159d356fb906f86175.jpg

Ik kom oorspronkelijk uit Kampen. Hier werd geschaatst op de Ijssel. Men zegt dat dat nooit meer gaat gebeuren. Maar nu vandaag twijfel ik er over. Tis best koud!
Zeg nooit nooit want gisteren vond ik een lijst met rampen die Nederland de afgelopen eeuwen is overkomen. Hier zaten zowel extreem warme- als koude perioden in vaak met hongersnood tot gevolg. Je foto zou zomaar in1963 genomen kunnen zijn want toen hadden we een hele strenge winter.:)>
Bij ons in Scheveningen was de zee bevroren zodat je over de ijsschotsen kon lopen.
 

Texman

Koning Baard
Dit is een foto van de kermis bij mij in de buurt waar ik vroeger woonde en onlosmakelijk verbonden met de hit "Hello Josephine" van de Britse popgroep The Scorpions (Y)(Y)(Y).
De foto is uit de jaren 60 (winkelplein De Stede in Den haag Zuidwest).

5a7830a8cad3977962a060686ceb5d80.jpg
 
Banner image
Top