Nog een paar vraagjes mbt het laten groeien van mijn baard.

Jongens , zoals sommigen van jullie al misschien hebben gemerkt probeer ik een baard te kweken.

Heb flink wat rond gelezen en ben flink wat wijzer geworden en vind het leuk om te zien hoeveel toewijding jullie besteden aan het hele plaatje van de baard.

Ik zag ook dat sommigen van jullie een heel arsenaal aan verzorgingsproducten hebben en dat jullie je baarden goed verzorgen.

Ik heb helaas 0.0 aan spullen. Had ooit wel een trimmer aangeschaft, maar die durf ik niet meer aan te raken na een paar slechte ervaringen hahao_O.

Qua verzorging gebruik ik shampoo en conditioner als ik douche en dta was het dan ook. Moet wel zeggen dat mijn baardhaar erg hard en stijf aanvoelt vooral rondom mijn kin.

Wat raden jullie mij aan om evt aan te schaffen en hoe mijn baard te kunnen verzorgen?

Vergeef me als ik het verkeerd heb geplaatst of teveel topics heb geopend:)>:)>
 
Laatst bewerkt:

Hans

Zware baard
Oerbaard
John, probeer eerst eens een baardolie aan te schaffen, dit voor het verzorgende effect
zowel voor je baard als de onderliggende huid, scheelt eventuele jeuk en het geeft een
relaxt gevoel, dit te samen met een baard Balm om de wat langer wordende haren in
toom te houden, ik gebruik bijvoorbeeld de spulletjes die afgebeeld staan op onderstaand
plaatje maar er zijn vele andere producten waar andere forumgebruikers je meer over
kunnen vertellen, hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Hans

 

Sander

beards be like...
Yup, baardolie is de eerst aanrader. En volgens mij baardzeep ook. Spit dus eens de baardverzorgingstopics door!
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik denk dat je in dit stadium met een baardolie al erg geholpen zal zijn. Precies om de redenen die Hans al aandraagt!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja ben ik met Ronald eens. Een baardolie is eerst meer dan voldoende. Gewoon eens kijken wat je gaat doen en wat je er van vindt. Je kunt als je op een serieuzer pad zit altijd nog meer shit aanschaffen. ;)
 
Ja, ik was al een beetje online aan het kijken, maar ik zag heel veel verschillende baardolieen. Ik ga er denk ik vandaag 1 bestellen om uit te proberen alleen weet niet welke niet te duur natuurlijk haha:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Heel verstandig John..
Mr. Bear is sowieso een aanrader. Zit behoorlijk wat in en is niet te duur. (zie foto @Hans)
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Arjay kan het weten...want deze Baardmans heeft zowat alle Beard-Gear wat de wereld te bieden heeft :D:D:p(Y):)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Eigenlijk heeft Arjay zowat alle Beard-Gear wat de wereld te bieden heeft................maar dan dubbel :D
 
Dan maar de mr bear haha. Ik keek trouwens een beetje rond en zag hier op t forum verschillende barbiers. Ik woon vlakbij de belgische grens limburg en maaseik is zeker niet ver. Zijn er mensen met ervaringen daar? 2 maande is nog lang, maar ben me vast aan het orienteren haha.Wat ik mij ook afvroeg een barbier is niet goedkoop maar om nou om de twee weken terug te gaan om het weer te laten restyle?

Hoe doen jullie het?:)>:)>
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb zelf de woodland (balm ipv olie, dat wel) en ook die ruikt heerlijk.

Uit die drie keuzes zou ik ook gaan voor 1 van de Mr Bear Family oliën
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Hahahaha JohnD is super-enthousiast:)>

Maak een keus v.w.b. Beard-Stuff (Y)

Wat de barbier betreft...is niet nodig om elke twee weken te gaan...het is niet goedkoop en belangrijkste is :
zo wordt je baard nooit lang * langer * langst:p
 

Yannick

Baard
Mijn volgorde:
1) Baardzeep 2-3x per week, olie dagelijks en een GOEDE kam dagelijks (dus niet een goeikope met scherpe randjes, maar een mooi afgewerkte die je haar niet beschadigd maar verzorgd)
Word de baard wat langer of heb je van die vervelend uitstekende haartjes.
2) Baardbalsem/wax (snorrenwax is geloof ik weer wat stijver dan de baard versie, echter heb ik wel eens gelezen dat je voor meer "hold" talkpoeder toe kon voegen...)
3) Baardborstel (In dit stadium zit ik nu zelf. Dus kan ik nog niet veel over oordelen)
4) ga in december met een kussen onder je rode trui op een stoel zitten in de winkels en je maakt alle kinderen blij :D
OK, hier ben ik nog niet grijs / rond genoeg voor... maargoed het is maar een idee.
 
Banner image
Top