Muziekgenre(s)

P

PUNK-JAZZ

Guest
99 LUFTBALLONNNS




Hast Du etwas Zeit für mich
Dann singe ich ein Lied für Dich
Von neun-und-neunzig Luftballons
Auf ihrem Weg zum Horizont
Denkst Du vielleicht grad' an mich
Dann singe ich ein Lied für Dich
Von neun-und-neunzig Luftballons
Und dass sowas von sowas kommt


MMMMMMMmmm Nena hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaa:D:p(Y)
 

Bodemjager

Stoppelbaard
Ik heb een erg brede muzieksmaak, deze loopt van ABBA tot ZZ top, van klassiek, opera, rock
Zelf heb ik naar mijn bescheiden mening een behoorlijke collectie lp's (nooit geteld maar moeten er zeker 2000+ zijn)
Dus altijd wel wat te luisteren

Vindt het geweldig om op jacht te gaan naar schatten bij de kringloop of op rommelmarkten.
Soms tref ik echte pareltjes aan
[DOUBLEPOST=1435671131][/DOUBLEPOST]
 

GlennBG

Volle Baard
Lekker jezelf quoten!!!

Ik bedacht me ineens dat bij deze clip/song van Whiskey Myers wel een mooie Trivia-vraag past.

Van welke wel heel bekende band, (en welk nummer) is dit muzikale ritme gejat/gekopieerd?
De echte liefhebber hoeft hierbij geen google te gebruiken. ;)

Creedence?
[DOUBLEPOST=1435870880][/DOUBLEPOST]Hier heel brede smaak. John Coltrane, Red Devils, MosDef, Beasty Boys, ZZ-Top, Neil Young, RHCP.

Tegenwoordig fan van Triggervinger, Paolo Nuttini is ook vette muziek.
Van Nederlandse bodem: Jeugd van Tegenwoordig, Pink Oculus, Sven Hammond, Benjamin Herman en kent iemand deze ondergewaardeerde tenorsax speler Rinus Groeneveld?
[DOUBLEPOST=1435871093][/DOUBLEPOST]Mijn bouwjaar is '62. Opkomst van Punk en new wave was kicken. Ook veel gedraaid toen Herman Brood met Bertus Borgers, Vitesse, New Adventures, Powerplay, Urban Dance Squat etc...
[DOUBLEPOST=1435871935][/DOUBLEPOST]Probeer net zoals jullie van die mooie clipjes hier in te plakken maar dat lukt niet..alleen dit lukt
John Coltrane en Miles Davis - So What

Mijn favoriete bebob nummer ever. Je hoort en voelt New York city wakker worden in dit nummer! Perfecte combinatie van stijl en bravoure deze heren! Baard of geen baard
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Creedence?
[DOUBLEPOST=1435870880][/DOUBLEPOST]Hier heel brede smaak. John Coltrane, Red Devils, MosDef, Beasty Boys, ZZ-Top, Neil Young, RHCP.

Tegenwoordig fan van Triggervinger, Paolo Nuttini is ook vette muziek.
Van Nederlandse bodem: Jeugd van Tegenwoordig, Pink Oculus, Sven Hammond, Benjamin Herman en kent iemand deze ondergewaardeerde tenorsax speler Rinus Groeneveld?
[DOUBLEPOST=1435871093][/DOUBLEPOST]Mijn bouwjaar is '62. Opkomst van Punk en new wave was kicken. Ook veel gedraaid toen Herman Brood met Bertus Borgers, Vitesse, New Adventures, Powerplay, Urban Dance Squat etc...
[DOUBLEPOST=1435871935][/DOUBLEPOST]Probeer net zoals jullie van die mooie clipjes hier in te plakken maar dat lukt niet..alleen dit lukt
John Coltrane en Miles Davis - So What

Mijn favoriete bebob nummer ever. Je hoort en voelt New York city wakker worden in dit nummer! Perfecte combinatie van stijl en bravoure deze heren! Baard of geen baard

Hey @GlennBG

Het antwoord was al iets verderop gegeven.
Led Zeppelin met ''When the Levee Breaks''.

Nummers van Joetjoep kan de door bij die site op delen te drukken, waarna daar, iets eronder een www-adres blauw aangegeven wordt.
Deze kopieëer je middels je rechtermuisknop.
Dan terug naar dit forum, waar je de (Negatief/filmstrip) 2de rechts van de smiley aanklik, en daar via de rechtermuisknop het www-adres plak.

Succes.
 

rigor

Baard
mijn all time favoriete band is dropkick murphys .... kan er weken aan een stuk non stop naar luisteren...



en dan had je nog een klein hollands groepje die zo maar even 2 decennia lang de zalen en weiden van Nederland, België (en ver daarbuiten) onveilig heeft gemaakt. In '96 zag ik ze voor het eerst in een zaaltje van zo'n 200 man. Ik werd van mijn sokken geblazen... Heb ze sindsdien gevolgd tot hun afscheidsoptreden in de AB in Brussel....

 
Laatst bewerkt:

Antoon

Stoppelbaard
Goede muziek te vinden hier!

Ik luister voornamelijk metal, maar ook kan genieten van blues en rock. Of gewoon nummers buiten die categorie die lekker klinken. Heb behoorlijk wat herrie geluisterd een aantal jaren geleden, maar smaak is toch wat veranderd. Twee bands die het altijd goed blijven doen bij mij: Fear Factory en The Prodigy.

Op dit moment luister ik veel Orange Goblin en Torche. Voor de liefhebbers:


 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Lekker hoor!
Ik ben de laatste tijd helemaal verzot op Ghost BC. En heel toevallig komt morgen hun nieuwe album uit en verwacht ik dit dus ook op de deurmat. Kruising tussen 70's rock en het latere doommetal. Denk aan kruising tussen Mercyful Fate en Black Sabbath... (Y)
 

Antoon

Stoppelbaard
Toen ik eergisteren bij de kapper zat, lag daar een Aardschok en heb ik een artikel gelezen over Ghost. Kende het al een beetje en heb de cd's op mijn computer staan, maar eigenlijk nooit echt goed beluisterd. Toch maar eens doen dan!

Over 70's rock gesproken, vandaag is het nieuwe album van Kadavar uitgekomen, ook erg prettige muziek! En volgende week komt de nieuwe van Soilwork uit, blijft me ook altijd wel boeien.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Soilwork is fantastisch. In 2002 nog live gezien in Hardenberg samen met In Flames ( toen ze nog goed waren ;)) en PAIN. :D
Chainheart Machine blijft mijn favoriet! Heerlijk album.. (Y)
 

Antoon

Stoppelbaard
Wat toevallig, daar was ik ook! Was toen helemaal van de melodische death metal, dus dat mocht ik niet missen. In Flames is idd niet meer wat het geweest was, echt lauwe hap geworden.


Dit klinkt in elk geval al veelbelovend!
 
Banner image
Top