Het begin is gemaakt...

RolandK

Baard
Heren,

Ik ben Roland, 44 jaar oud en wil mijn baardavontuur gaan beginnen. Ik heb al 25 jaar een stoppelbaard omdat ik in het verleden heel veel last van ingroeiende haren had en toen gestopt ben met scheren. Vanaf dat moment altijd een baardtrimmer gebruikt op standje kort. Ik heb al vluchtig een en ander gelezen op dit forum. Dus ik weet geduld is een schone zaak ;-)

Ik heb meteen al een vraag, aangezien ik al vroeg kaal werd heb ik mijn haar altijd even kort getrimd als mijn baard. Nu wil ik de overstap naar een kaal hoofd maken en de baard uiteraard laten staan.

  • Hoe bepaal ik de overgang van kaal naar baard, wat is een mooie hoogte?
  • En hebben jullie tips hoe ik er voor kan zorgen dat het aan beide kanten gelijk blijft?
  • Ga je van vol haar meteen naar kaal of maak je een soort overgang? En zo ja hoe dan?

Op de foto met een baard van zo'n 2,5 week oud zie je nog een getrimd hoofd met een uit de hand poging van mijzelf om de scheiding aan te brengen.

Dank alvast!

Vooraanzicht


Rechts


Links
 

RCM

Baardaap
Welkom hier op dit gezellige forum. Ik denk dat er hier op het forum genoeg foto's staan van leden die ook kaal zijn, waaronder ikzelf. Ik doe het hoe ik het wil, wat ik vind dat mooi is en bij mij staat. Het is voor mij dus heel persoonlijk. Surf maar genoeg rond hier of elders op het web, dan vind je genoeg voorbeelden. De laatste vraag beantwoord ik wel zoals ik het doe. Ik ga van kaal naar volle beharing zonder overgang. De overgang laat ik de barbier wel maken. Maar let op! Komende maanden gewoonweg laten groeien zonder te snoeien. Laat je verassen zou ik zeggen!! Succes met je baardreis. :)>(Y)
 

DNA76

Baard
Welkom Roland. De overgang kies je zelf (denk dat de meeste mensen een faded overgang nemen nu). Ikzelf liet paar weken geleden een headshave doen bij de barbier en liet de overgang vanuit een punt komen, gewoon om het eens bij mezelf te zien. Volgende barbierbezoek neem ik een faded overgang. Aangezien het winter wordt laat ik mijn hoofdhaar (wat er nog overblijft) iets langer staan ipv kort te trimmen dus vandaar de faded. Succes met de verdere baardreis en laat je progressie af en toe eens zien. Altijd leuk om een baardbroeder te kunnen volgen. Beard on.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!

Zo te zien ga je een indrukwekkende baard krijgen!
We hebben nu dezelfde plaats van baardscheiding nml. de bovenzijde oren. Ik ga van glimmend kaal naar vol, dus zonder fade. Scheer je hoofd een keer en als het je niet bevalt heb je drie dagen later weer je gebruikelijke kapsel.
 

Kale666man

Baardaap
Welkom op het forum!

Zo te zien ga je een indrukwekkende baard krijgen!
We hebben nu dezelfde plaats van baardscheiding nml. de bovenzijde oren. Ik ga van glimmend kaal naar vol, dus zonder fade. Scheer je hoofd een keer en als het je niet bevalt heb je drie dagen later weer je gebruikelijke kapsel.
Hoi welkom,ja ik ga net als melchior bovenkant oor.hoofd kaal naar een hopelijk volle baard.
Maar hier op dit forum zit je goed hoor
Veel tips en je kan alles vragen.
Gaat goed komen.
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum. Ik ben ook kaal en hou zelf de pootjes van mijn bril aan als bovenkant van de baard. Of het straks en fade wordt of zoals de professor het heeft moet ik me nog bedenken.
 

istawa

Zware baard
Welkom . Ben persoonlijk erg gecharmeerd van een mooie fade. Maar dit is erg persoonlijk. Voorlopig eerst maar eens een half jaar laten groeien .

it aint over until the fat lady sings
 

Ardjan

Baardaap
Welkom op het forum!
Ik sluit me aan bij de opmerking van @istawa, maar blijft natuurlijk erg persoonlijk!
Succes op je baardreis! :)>
 

RolandK

Baard
Dank voor het warme welkom. Ik draag zelf ook een bril, dus bovenkant baard gelijk houden met de brillenpootjes is een goede tip! Blijkbaar had ik dat vanmorgen dus al onbewust ‘goed’ gedaan ;)
 

Knulletje

Zware baard
Welkom hier! Mooi besluit de baardkeuze. Wat ik nu zie is een heel mooie baard met potentie. De combinatie met een kaal hoofd vind ik briljant! Laat het groeien en kijk op termijn wat je wilt. Veel succes en geduld:)>
 

RolandK

Baard
Nu besef ik pas wat iedereen bedoelt met dat geduld hebben, nu ik bewust gekozen heb om mijn baard te laten staan lijkt het wel of de tijd stil staat. En we zijn pas 2 dagen verder! Bewijst maar weer dat tijd niet lineair is maar relatief ;-)

Vanmiddag ga ik naar de barbier om mijn hoofd kaal te laten scheren, ik wil het de eerste keer liever niet zelf doen en weet ik zeker dat mijn baard/bakkebaarden helemaal gelijk zijn. Daarna wil ik het bij blijven houden met een headblade. Ik heb er goede verhalen over gelezen en wil het graag zelf in de hand houden...
 

Knulletje

Zware baard
Het leuke is dat je ook in een korte tijd je baard ziet veranderen. De periode naar je ideale baard is ook al een hele belevenis! Succes bij de barbier!
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Ben zelf ook van de fade van de baard qua bakkebaarden.
Mooie baard in wording trouwens! :)>
 

TMG1961

Baardaap
Zier er goed uit. Ja zelfs een paar millimeter haar minder maken heel veel verschil uit. Ik ga nooit helemaal kaal maar hou het bij minimaal 1 - 2 mm.
 

RCM

Baardaap
Tja, die ene millimeter op je hoofd. Het is maar even een beetje frisser, maar wel veel gaver. De vrouwtjes genieten er doorgaans ook meer van :D.

Betreft je wang en halslijn, zoals Glenn al omschrijft, zou ik ook de halslijn een stuk lager zetten evenals de wanglijn een stuk hoger. Ik vind dus dat er teveel vanaf is gehaald. Vanaf nu (indien je voor een 'volle' baard gaat) dus beide een een stuk aanpassen en lekker laten groeien. Je bent pas een paar weekjes bezig, dus geen 'baard' overboord!!

Succes!! :)>(Y)
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top