Het begin is gemaakt...

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De huid moet nog even wennen aan het kaal zijn. Net zoiets, als je je snor er na enige tijd afhaalt en je twee dagen met een koude bovenlip rondloopt.
Regelmatig of dagelijks scheren zorgt er ook voor, dat de huid, die normaal wat week is door het vocht, dat het haar vasthoudt, taaier wordt. Het krijgt dezelfde constructie als het voorhoofd en de nek.
Het staat je prima en beter, dan met de grauwe waas van de stoppels. Stoer uiterlijk, kerel. :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Roland,
Ook van mij een hartelijk welkom op het baardforum.:)
Je hebt nu al een mooie baard met genoeg potentie om uit te groeien tot een mooi exemplaar.:cool:
Zelf ben ik ook kaal en wat er nog rest laat ik regelmatig heel kort knippen. Ik laat het dus niet millimeteren.
Ik laat de bakkebaarden heel geleidelijk overgaan in het haar op mijn hoofd.
Als ik zou gaan voor een volledig kaal geschoren hoofd dan kies ik voor een duidelijk afscheiding tussen de bakkebaarden en het kale hoofd.
Ik heb hier al een paar keer foto's van gezien en vindt dit heel gaaf. Het geeft het effect van "zo hier begint mijn baard".Je brilpootjes (als dik zijn) kunnen het effect maskeren. Bij een evt. aanschaf van een nieuw montuur zou je kunnen kiezen voor heel dunne pootjes.
Ook leuk dat gelijk al zoveel met ons deelt.(Y)
Succes met je verdere reis.
Texman:)>
 

RolandK

Baard
Dag Roland. Hoe bevalt je de reis tot nu toe? :)(Y)
Het bevalt me tot nu toe prima! Weinig tot geen jeuk en de baard begint al aardig door te groeien. Ik wil overmorgen een foto update plaatsen, want dan is het een maand geleden.

Ik heb aardig geïnvesteerd in baardhulpmiddelen inmiddels (borstel, kam, wax, olie etc.) en kan er dus voorlopig tegenaan!
[DOUBLEPOST=1512480484][/DOUBLEPOST]
Ha Roland,
Als ik zou gaan voor een volledig kaal geschoren hoofd dan kies ik voor een duidelijk afscheiding tussen de bakkebaarden en het kale hoofd.
Ik heb hier al een paar keer foto's van gezien en vindt dit heel gaaf. Het geeft het effect van "zo hier begint mijn baard".Je brilpootjes (als dik zijn) kunnen het effect maskeren. Bij een evt. aanschaf van een nieuw montuur zou je kunnen kiezen voor heel dunne pootjes.
Ik heb relatief dikke brillenpootjes inderdaad. Ik vind het vooral lastig om mooi strak te scheren en aan beide kanten gelijke hoogte te houden. Ik ben dus wel blij met de dikke brillenpootjes nu om dat een beetje te maskeren ;)
 

RCM

Baardaap
Wij laten ons verrassen Roland, vol verwachting klopt ons...... tja, wat klopt er eigenlijk! Succes met je baardproducten! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ja het is best lastig om het mooi strak en gelijk te krijgen. Wat hierbij helpt is om in kleine stapjes te werken.
Wat ook prettig werkt is een 3 deurs medicijnkast.. Als je de twee buitenste deurtjes open zet en je hoofd er tussen plaats kan je de zijkant van je baart goed zien.
Daarnaast moet je natuurlijk ook nog ervaring opdoen.En dat kost ook tijd. Later wordt dit gewoon routine.
 

Kale666man

Baardaap
Ja en in de toekomst van je reis weet texman vaak wel een antwoord hoor.
En ik heb al menig uitleg voorbij zien komen maar hij doet het altijd tot in de puntjes.
[DOUBLEPOST=1512536890][/DOUBLEPOST]Ja zoek en gij zult vinden beste man
 

Derek

Baard
Goedemorgen! Beetje laat maar welkom!
Een tip vanuit mij qua bakkenbaarden of niet, ik probeer altijd markeringen te vinden qua 'oorhoogte' wat ook werkt is om je wijs vingers op je bakkenbaarden te zetten om te kijken of ze gelijk zijn, zelf heb ik nu geen bakkenbaarden en alleen de baard op mn gezicht, samen met mn wenkbrauwen natuurlijk :p ik had voorheen halverwege oorhoogte, in principe kan alles qua lengte dus ook geen lengte is mogelijk, zelf heb ik nu geen faded bakkenbaarden, voorheen wel gehad tis wat je zelf mooi en prettig vind :) vooral met de bril denk ik inderdaad dat je je bakkenbaarden kan houden maar vooral NIET bang zijn om te experimenteren, je komt er zelf immers achter wat het beste bij jezelf past :) en bakkebaarden groeien vlot aan

May the beard be with you!
 
Welkom! vergeet niet ook lekker olie in te smeren! (ik heb zojuist een bestelling gedaan met twee nieuwe producten).
 

RCM

Baardaap
Hey Roland! Gaat kei goed zo te zien. Ziet er mooi en goed verzorgd uit hoor... (Y) Prima kapsel nog steeds en een hele mooie bril, staat je goed!! :)
 

RolandK

Baard
Pfffff even een kleine irritatie delen... De haartjes op mijn bovenlip beginnen om te krullen en steken dan in mijn neus. Ik word gek van de jeuk! Met wax houdt ik het nog een beetje in model, maar denk steeds dat iemand met een veertje onder mijn neus zit te kriebelen.
 
Banner image
Top