Give it to me straight; scheren of door laten groeien?

Davey

Stoppelbaard
Dag allen,

Morgen mijn derde week. Het groeit wel, maar qua dichtheid is het echt ondermaats. Ik laat het denk ik nog even doorgroeien, maar ik denk niet dat ik hoef te verwachten dat er nog heel wat bijkomt- los van langere haren. Of denken jullie hier anders over?
 

Bijlagen

  • 1702933B-AB1D-4674-847C-1BF286459830.jpeg
    1702933B-AB1D-4674-847C-1BF286459830.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 105
  • D423D317-1031-4178-8F86-C541EAEABEE0.jpeg
    D423D317-1031-4178-8F86-C541EAEABEE0.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 106
  • 1AB78BEB-08A1-48FD-AE31-95BFCAAF8E79.jpeg
    1AB78BEB-08A1-48FD-AE31-95BFCAAF8E79.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 96
  • 96619042-DAA9-4AA3-9B2B-36AE93ECA3DC.jpeg
    96619042-DAA9-4AA3-9B2B-36AE93ECA3DC.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 102

Macx

Baardaap
Hoi Davey, het groeit en nu door laten groeien, je wangen zullen steeds wat voller worden, het front en de snor gaan goed, wangen lopen altijd wat achter en zijn ook de helft dunner bezaaid dan de kin. Die open plekjes op je wangen worden door de langer wordende haren bedekt, intussen gaan daar ook baardharen groeien.
Vasthoudendheid en geduld hebben is nu erg belangrijk. Succes en tot de volgende update.
 

Texman

Koning Baard
Dag allen,

Morgen mijn derde week. Het groeit wel, maar qua dichtheid is het echt ondermaats. Ik laat het denk ik nog even doorgroeien, maar ik denk niet dat ik hoef te verwachten dat er nog heel wat bijkomt- los van langere haren. Of denken jullie hier anders over?
Ha Davey,
Ik blijf bij de 3 maanden die er nodig zijn om te zien of je een aardige baard krijgt.
Laat het maar gerust doorgroeien want ook al wordt je baard niet vol en dik kan je baard die je wel hebt over een maand of 2 wel heel leuk staan.
Daarnaast gaat het ook over wat je daarna doen (model).
Ga gewoon stug door met je dagelijkse baardverzorging en maak je niet te veel zorgen.
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Nu er een baardje komt, kun je al een leuke avatar nemen.
je moet het zelf weten natuurlijk, maar een avatar is wel gebruikelijk om te nemen als er een baard aankomt.
23549-fd2c8f95bc8a84fb4663f87b6f156692.jpg


Hier kun je een leuke avatar uitzoeken, Davey.
https://baardforum.nl/threads/avatars.4401/

Downloaden en uploaden dat is het.
 
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Dag allen,

Morgen mijn derde week. Het groeit wel, maar qua dichtheid is het echt ondermaats. Ik laat het denk ik nog even doorgroeien, maar ik denk niet dat ik hoef te verwachten dat er nog heel wat bijkomt- los van langere haren. Of denken jullie hier anders over?
Niet te veel stressen over je baard joh, daar kan hij niet tegen he. Relaxed door laten groeien. Aes wat je erafhaalt moet weer groeien he. Het is hetzelfde als met geld sparen. Als je er steeds geld vanaf haalt word het nooit wat.
 

Davey

Stoppelbaard
Ha Davey,
Ik blijf bij de 3 maanden die er nodig zijn om te zien of je een aardige baard krijgt.
Laat het maar gerust doorgroeien want ook al wordt je baard niet vol en dik kan je baard die je wel hebt over een maand of 2 wel heel leuk staan.
Daarnaast gaat het ook over wat je daarna doen (model).
Ga gewoon stug door met je dagelijkse baardverzorging en maak je niet te veel zorgen.
Groet Texman :)>

Aan welk model zou jij denken als je naar de foto’s kijkt? Opzich ben ik wel naar jouw/jullie ideeën qua model en wat het best passend is qua progressie tot nu toe.
[DOUBLEPOST=1670253673][/DOUBLEPOST]
Nu er een baardje komt, kun je al een leuke avatar nemen.
je moet het zelf weten natuurlijk, maar een avatar is wel gebruikelijk om te nemen als er een baard aankomt.
23549-fd2c8f95bc8a84fb4663f87b6f156692.jpg


Hier kun je een leuke avatar uitzoeken, Davey.
https://baardforum.nl/threads/avatars.4401/

Downloaden en uploaden dat is het.

Haha ik zal zo eens een goede op gaan zoeken en toegoegen.
[DOUBLEPOST=1670253703][/DOUBLEPOST]
Niet te veel stressen over je baard joh, daar kan hij niet tegen he. Relaxed door laten groeien. Aes wat je erafhaalt moet weer groeien he. Het is hetzelfde als met geld sparen. Als je er steeds geld vanaf haalt word het nooit wat.

hahaha no stress no worry, be happy! Ik doe mijn best!
 

Texman

Koning Baard
Aan welk model zou jij denken als je naar de foto’s kijkt? Opzich ben ik wel naar jouw/jullie ideeën qua model en wat het best passend is qua progressie tot nu toe.
[DOUBLEPOST=1670253673][/DOUBLEPOST]

Haha ik zal zo eens een goede op gaan zoeken en toegoegen.
[DOUBLEPOST=1670253703][/DOUBLEPOST]

hahaha no stress no worry, be happy! Ik doe mijn best!
Ik ben nooit zo bezig geweest met baardmodellen. Iedere baard is uniek en mooi op zijn eigen manier.
Meestal is het in het begin het belangrijks dat je de vormen van kaak aanhoud maar dat je het front van je baard langer laat groeien dan de rest.
Probeer ook de wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen en de hals lijn zo laag mogelijk.
En dat sluit goed aan met hoe een baard bij de meeste mannen groeit. Het front groeit bijna altijd sterker dan de rest en dat kan je weer mooi gebruiken.
Mensen die een sterke baardgroei hebben kunnen volop experimenteren met modellen voor baard en snor.
Ik heb een foto bijgevoegd van een man met een bescheiden baard het zou heel mooi zijn als je dat weet te bereiken.
Succes Texman :)>

30cac011005cc4ae2d943d7d754354f9.jpg
 

Davey

Stoppelbaard
Ik ben nooit zo bezig geweest met baardmodellen. Iedere baard is uniek en mooi op zijn eigen manier.
Meestal is het in het begin het belangrijks dat je de vormen van kaak aanhoud maar dat je het front van je baard langer laat groeien dan de rest.
Probeer ook de wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen en de hals lijn zo laag mogelijk.
En dat sluit goed aan met hoe een baard bij de meeste mannen groeit. Het front groeit bijna altijd sterker dan de rest en dat kan je weer mooi gebruiken.
Mensen die een sterke baardgroei hebben kunnen volop experimenteren met modellen voor baard en snor.
Ik heb een foto bijgevoegd van een man met een bescheiden baard het zou heel mooi zijn als je dat weet te bereiken.
Succes Texman :)>

Bekijk bijlage 23662

Ik zou al erg blij zijn als ik zoiets zou behalen, maar die dichtheid ligt wel een stukje hoger. Althans zo lijkt het.

We gaan gewoon door!
 

Macx

Baardaap
Je hebt een leuke uitgezocht Davey! Ik kreeg net deze nieuwe trendheads binnen in mijn mailbox, ik dacht, laat ik deze even aan Davey zien, misschien vindt je het ook wel interessant. Staat altijd veel in over baarden en huidverzorging en zo. https://trendheads.nl/baard/
 

Nib85

Volle Baard
Komt goed Davey.
Ik heb minder volle bedekking tot mooie baarden zien uit uitgroeien hier.

Geduld is een schone zaak. Probeer tussendoor niet te veel te snoeien tot er ook echt een model te knippen is, want uiteindelijk duurt het dan alleen maar langer voor je tevreden bent (ik spreek uit eigen ervaring).
 

gatowh

Baard
3 weken is echt nog te kort om een oordeel te geven over je eigen baard, 3 tot 4 maanden is een beter mik punt, vergeet de baard olie niet! en laat het groeien, ik denk namelijk dat er nog veel te halen valt uit je baard. BEARD ON!
 

Davey

Stoppelbaard
Dag allen,

Hier ben ik weer! Helaas heb ik afgelopen december opgegeven, waarbij ik mijn front heb getrimmed op 2,5mm en mijn zijkanten op 1,5mm. Vergeleken met wat ik in mijn hoofd had, maakte het weinig verschil. De spijt hakte er dan ook weer in.

Mijn laatste trimbeurt was op 3 januari. Daarmee zit ik nu op een kleine 17 dagen niet trimmen, knippen of dergelijke. Behalve dat het jeukt en dat de dekking allesbehalve goed is… Lijkt het te groeien.

Voor nu besloten om het door te laten groeien en mij niet meer af te laten leiden door het engeltje en duiveltje.

Wat is jullie mening, wetende dat het vroeg in het proces is..!

Groetjes Sjaak ‘niet meer’ afhaak.
 

Bijlagen

  • 9D9328D7-4D41-4C0B-A9F3-501B99922BE5.jpeg
    9D9328D7-4D41-4C0B-A9F3-501B99922BE5.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 50
  • 7A7B927F-2849-439E-BD57-EB4C4A27CF82.jpeg
    7A7B927F-2849-439E-BD57-EB4C4A27CF82.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 50
  • C5E89F96-A0EB-4B2C-89DD-1D70064BA0CD.jpeg
    C5E89F96-A0EB-4B2C-89DD-1D70064BA0CD.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 49
  • 7B76D6C3-C54A-4DA9-80AE-B00EE0B1E947.jpeg
    7B76D6C3-C54A-4DA9-80AE-B00EE0B1E947.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 50

Texman

Koning Baard
Ha @Davey ,
Het is helemaal niet erg dat je het in december hebt opgegeven het hoort allemaal bij het baardgroeiproces.
Wat wel positief is dat je er al vrij snel spijt van had. Want dat betekend dat je nu echt gaat doorzetten.(Y)(Y)(Y)
Het begin is er weer en dat ziet er al goed uit.
Succes Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Dag allen,

Hier ben ik weer! Helaas heb ik afgelopen december opgegeven, waarbij ik mijn front heb getrimmed op 2,5mm en mijn zijkanten op 1,5mm. Vergeleken met wat ik in mijn hoofd had, maakte het weinig verschil. De spijt hakte er dan ook weer in.

Mijn laatste trimbeurt was op 3 januari. Daarmee zit ik nu op een kleine 17 dagen niet trimmen, knippen of dergelijke. Behalve dat het jeukt en dat de dekking allesbehalve goed is… Lijkt het te groeien.

Voor nu besloten om het door te laten groeien en mij niet meer af te laten leiden door het engeltje en duiveltje.

Wat is jullie mening, wetende dat het vroeg in het proces is..!

Groetjes Sjaak ‘niet meer’ afhaak.
Ja jammer man dat je het hebt opgegeven. Nou nee hoor eigenlijk niet, want het is wat @Texman zegt, je weet nu dat je echt een baard wilt, dussssss extra gemotiveerd nu. Geduld hebben dat is echt het grote struikelblok om een baard te laten groeien. Suceses en gewoon niet meer trimmen en scheren
 

Giant

Zware baard
Zoals @Texman en @tijn al schreven, soms even opgeven hoort bij het proces. Waarschijnlijk had je na het trimmen meteen spijt.
Maar als je dan weer opnieuw start is je motivatie om een mooie baard te krijgen veel groter.
Dus veel succes!
 

Macx

Baardaap
Even opgeven dat hoort er gewoon bij, nu weet je zeker dat je echt een baard wilt hebben, dus bij de volgende dip, niet aan toegeven en lekker door baarden.
Veel succes, Davey.(Y)
 

Davey

Stoppelbaard
Ha @Davey ,
Het is helemaal niet erg dat je het in december hebt opgegeven het hoort allemaal bij het baardgroeiproces.
Wat wel positief is dat je er al vrij snel spijt van had. Want dat betekend dat je nu echt gaat doorzetten.(Y)(Y)(Y)
Het begin is er weer en dat ziet er al goed uit.
Succes Texman :)>

Dankjewel! Haha ja ik baalde er van, vooral ook omdat het nergens op sloeg. Het is niet dat ik 15cm had staan ofzo…!

Ik denk dat het onzekerheid was, omdat mijn gezicht iets aan het veranderen was. In de zin van niet meer scheren.

Afijn, ik ga het nu weer oppakken en hopen dat het doorgroeit en stiekem toch slapende haren heb zitten.
[DOUBLEPOST=1674375381][/DOUBLEPOST]
Ja jammer man dat je het hebt opgegeven. Nou nee hoor eigenlijk niet, want het is wat @Texman zegt, je weet nu dat je echt een baard wilt, dussssss extra gemotiveerd nu. Geduld hebben dat is echt het grote struikelblok om een baard te laten groeien. Suceses en gewoon niet meer trimmen en scheren

Zeker waar. Zoals ik in het bericht hierboven zette; het was onzekerheid en die zal niet helemaal weg zijn, maar ik ga mij tot jullie richten als het weer komt opkriebelen. Als jullie dat goed vinden haha. Af en toe heb ik even een spreekwoordelijke schop onder mijn reet nodig.
[DOUBLEPOST=1674375423][/DOUBLEPOST]
Zoals @Texman en @tijn al schreven, soms even opgeven hoort bij het proces. Waarschijnlijk had je na het trimmen meteen spijt.
Maar als je dan weer opnieuw start is je motivatie om een mooie baard te krijgen veel groter.
Dus veel succes!

Dankjewel!! Ik ga relaxed proberen te blijven en dit forum goed volgen!
[DOUBLEPOST=1674375482][/DOUBLEPOST]
Even opgeven dat hoort er gewoon bij, nu weet je zeker dat je echt een baard wilt hebben, dus bij de volgende dip, niet aan toegeven en lekker door baarden.
Veel succes, Davey.(Y)

Dat ga ik doen. Dankjewel! En mij tot jullie richten, wanneer nodig!
 
Banner image
Top