Give it to me straight; scheren of door laten groeien?

Texman

Koning Baard
Het begin is er en dat ziet er niet slecht uit (Y)(Y)(Y), wat ik wel zie is dat je baardgroei niet overal met de zelfde snelheid plaatsvindt.
Dit is bij heel veel mannen het geval en dus heel normaal.;)
Naarmate je meer lengte hebt zie je dat niet meer en bij de eerste trimbeurt gaat de ongelijkheid eruit en dat ziet het er dan meestal prima uit.
Voorlopig drie maanden laten groeien en alleen de lijnen van je baard strak houden zodat het niet te slordig wordt.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Hoi Davey, ik ben het met de vorige sprekers eens. De dekking is goed, dat is fijn.
Nu geduld opbrengen er niet te veel aan denken gewoon lekker laten groeien. Veel succes en hou ons op de hoogte.
 

Davey

Stoppelbaard
Niks mis met je baardgroei. Ik begrijp de twijfel niet zo... je bent een week bezig, je baard begint net te snappen dat hij weer mag groeien. Dekking is prima, ook op de wangen. Het heeft alleen tijd nodig, elke baard heeft tijd nodig. Tip: vergeet dat je bezig bent met een baard te laten groeien. Probeer er weinig mee bezig te zijn. Laat het gewoon gebeuren, het gaat niet sneller als je er steeds naar kijkt. En blijf van de scheermessen af. En kijk dan in het voorjaar weer eens hoe je gezicht veranderd is door een prachtige baard.

Dankjewel voor je reactie en dat je mij even een realiteits check geeft door te zeggen dat ik er niet mee bezig moet zijn! Vind ik ergens lastig, want ik ben zo benieuwd naar hoe het zich ontvouwt en of dit dan matcht met wat ik voor ogen heb zeg maar. Het gekke is, als ik in de spiegel kijk kan ik het ene moment er zeer van overtuigd zijn dat ik het moet laten groeien en dat het goed gaat komen. Het andere moment denk ik juist het tegenovergestelde en vind ik het slordig ogen.

een proces! Nu snap ik waarom de 24 uur regel er is hahah!
[DOUBLEPOST=1669500937][/DOUBLEPOST]
Hoi Davey, ik ben het met de vorige sprekers eens. De dekking is goed, dat is fijn.
Nu geduld opbrengen er niet te veel aan denken gewoon lekker laten groeien. Veel succes en hou ons op de hoogte.

Vind je? Ik moet zeggen onzekerheid past mij over het algemeen niet zo goed, maar dit wil nu wel eens de kop op steken haha.

Ik zal jullie zeker op de hoogte stellen!! Thanks!
[DOUBLEPOST=1669501094][/DOUBLEPOST]
Het begin is er en dat ziet er niet slecht uit (Y)(Y)(Y), wat ik wel zie is dat je baardgroei niet overal met de zelfde snelheid plaatsvindt.
Dit is bij heel veel mannen het geval en dus heel normaal.;)
Naarmate je meer lengte hebt zie je dat niet meer en bij de eerste trimbeurt gaat de ongelijkheid eruit en dat ziet het er dan meestal prima uit.
Voorlopig drie maanden laten groeien en alleen de lijnen van je baard strak houden zodat het niet te slordig wordt.
Succes Texman :)>

Hartstikke bedankt voor je bericht en uitleg! Ik moet er even doorheen! Morgen dag 10, en daarna de weken tellen i.p.v. de dagen! En wat Boudi zegt; niet mee bezig zijn. Ik ga het ECHT proberen!!
 

Davey

Stoppelbaard
Het begin is er en dat ziet er niet slecht uit (Y)(Y)(Y), wat ik wel zie is dat je baardgroei niet overal met de zelfde snelheid plaatsvindt.
Dit is bij heel veel mannen het geval en dus heel normaal.;)
Naarmate je meer lengte hebt zie je dat niet meer en bij de eerste trimbeurt gaat de ongelijkheid eruit en dat ziet het er dan meestal prima uit.
Voorlopig drie maanden laten groeien en alleen de lijnen van je baard strak houden zodat het niet te slordig wordt.
Succes Texman :)>

Ik zal dinsdag of woensdag even een nieuwe foto posten. Dan is het week 2. Welke lijnen moet ik strak houden om het netjes te houden? Heb jij tips en/of een voorbeeld? Als ik in de spiegel kijk, vind ik het op de wang/ kaak en hals bijv. Lastig om een lijn te bepalen.
 

Macx

Baardaap
Ik zal dinsdag of woensdag even een nieuwe foto posten. Dan is het week 2. Welke lijnen moet ik strak houden om het netjes te houden? Heb jij tips en/of een voorbeeld? Als ik in de spiegel kijk, vind ik het op de wang/ kaak en hals bijv. Lastig om een lijn te bepalen.

Onze koning baard weet precies hoe je dat moet doen, als jij deze week een paar foto's post dan zal hij dit met veel plezier op die foto's door lijnen aangeven.
Dus een paar profielfoto's en je wordt op je wenken bediend.
[DOUBLEPOST=1669633487][/DOUBLEPOST]
Onze koning baard weet precies hoe je dat moet doen, als jij deze week een paar foto's post dan zal hij dit met veel plezier op die foto's door lijnen aangeven.
Dus een paar profielfoto's en je wordt op je wenken bediend.

Ik wilde nog even terugkomen op die onzekerheid van jou hé, Ik kan je verzekeren dat we allemaal die periodes hebben doorgemaakt van onzekerheid, ik heb daar over lopen nadenken, ik denk dat het meer de verandering is die je ziet ontstaan en dan de twijfels weer toeslaan. Ik heb altijd een beeld in mijn gedachten gehad waar ik naar toe wilde werken, en was veel aanwezig hier op het forum, die ervaren baardmannen hebben me ontzettend aangemoedigd en gaven hele positieve reacties. Dat helpt ontzettend om die twijfel periode te doorstaan. Ik kan je beloven over een paar maanden wil jij niet meer zonder baard door het leven. Als je dan terug kijkt op die foto's zonder baard dan weet je niet wat je ziet. Nu post ik zoveel foto's dat ze er niet eens meer op reageren en dat vind ik ook weer leuk. haha
ze zijn een mietje jaloers denk ik haha. Lekker volhouden en je gaat een leuke tijd tegemoet Davey! Je baard dekking is goed nu geduld opbrengen en regelmatig ons forum bezoeken dat helpt ook.(Y):)
 

tijn

Zware baard
Nou jongens, we zijn alweer twee jaren verder! Dus toch maar weer eens een poging wagen.

Op dit moment op dag 7. Toch heb ik het idee dat de groei en (slechte) dekking hetzelfde is gebleven als in 2020. Gaan het maar weer eens aankijken haha. Ik had stiekem (een utopische gedachte) gehoopt op betere vooruitgang.

Wat vinden jullie in dit vroege stadium?

groetjes Davey
Nou ik zit net je fotos eens te bekinken en vraag me af waar de twijfel andaan komt??? Is toch een prima begin zo zou ik zeggen. Je moet geduld hebben om een baard te laten groeien. Das alles. Je kan niet verwachten dat je in 10 dagen een joekel van een baard hebt. Dat kan wel maar dan moet je er een kopen bij de feestwinkel hahaba. Nee joh gewoon wegblijven va alleij .artelwerktuigen zoals scheermes ed. Dan over een maand of 3 staat er gewoon een prima baard lijkt mij. Sucses man
 

Davey

Stoppelbaard
Nou ik zit net je fotos eens te bekinken en vraag me af waar de twijfel andaan komt??? Is toch een prima begin zo zou ik zeggen.

Het komt ook een beetje door de groei zoals ik er nu naar kijk. Maar wellicht zien jullie wat anders

ik zal hieronder foto’s plaatsen!
 

tijn

Zware baard
Het komt ook een beetje door de groei zoals ik er nu naar kijk. Maar wellicht zien jullie wat anders

ik zal hieronder foto’s plaatsen!
De groei zal ongelijk gaan maar dat heeft iedereen. En als je nu zal gaan bijwerken gaat er weer dure lengte verloren. Het zal in het begin een rommelboel worden klopt, daar moet je doorheen. Geduld geduld geduld hahahaha en das moeilijk ik weet het. Maar als er dan eenmaal een baard is kan je er met recht trots opzijn.
 

Davey

Stoppelbaard
@tijn @Macx @Texman @Boudi het is een erg sprieterig geheel op dit moment, waarbij de wangen niet goed mee lijken te komen. Gaat dit goedkomen of is de dekking toch minder dan aanvankelijk gedacht?

Wat voor ‘baard’ zal hier potentieel uit kunnen komen volgens jullie eerste inzichten? Erg benieuwd!

p.s. Let niet op mijn vermoeide blik
 

Bijlagen

  • 03E86826-B388-49D2-9E73-491997CCB91C.jpeg
    03E86826-B388-49D2-9E73-491997CCB91C.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 66
  • 7B73C182-69ED-4451-A33B-0A710FB0A070.jpeg
    7B73C182-69ED-4451-A33B-0A710FB0A070.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 67
  • F98C0E0E-183B-4233-A5C8-C8CDF3669622.jpeg
    F98C0E0E-183B-4233-A5C8-C8CDF3669622.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 64
  • 5CD0F501-3F30-4D87-BAF3-0365160DE92D.jpeg
    5CD0F501-3F30-4D87-BAF3-0365160DE92D.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 63

tijn

Zware baard
@tijn @Macx @Texman @Boudi het is een erg sprieterig geheel op dit moment, waarbij de wangen niet goed mee lijken te komen. Gaat dit goedkomen of is de dekking toch minder dan aanvankelijk gedacht?

Wat voor ‘baard’ zal hier potentieel uit kunnen komen volgens jullie eerste inzichten? Erg benieuwd!

p.s. Let niet op mijn vermoeide blik
De tijd zal het leren. Maak er geen wedstrijd van, of maak er geen stres van. Het mooie van een baard laten groeien is, dat je gewoon verder kan leven en je baard gewoon verder groeit.
 

Macx

Baardaap
Hoi Davey, het ziet er goed uit hoor, maak je geen zorgen het gaat een mooie baard worden. Lekker de boel laten groeien en over een paar weken weer een paar foto's posten, dan zul je zien dat er duidelijk vooruitgang in zit. Volhouden nu.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Davey,
Op je foto's heb ik met blauw aangegeven wat voor jou een mooie baardlijn zou zijn.
Hierbij heb ik rekening gehouden met de mogelijkheid dat je baardgroei zich nog wat gaat uitbreiden.
Zoals ik al eerder opmerkte is je dekking nog niet optimaal en dat zal nog wel even duren want een baard komt langzaam op gang.
Dus gun jezelf de tijd als je een mooie baard wil hebben. Dat het er wat slordig en piekerig uitziet moet je accepteren dat hoort er in het begin gewoon bij.
Maar als ik zo naar je foto's kijk vind ik dat reuze meevallen.
Wat wel belangrijk is dat je beginnende baard goed moet verzorgen door hem te wassen met baardshampoo en je huid onder je baard te hydrateren met baardolie.
Beperk je baardgroei ook tot binnen de blauwe lijnen die ik op je foto heb getekend dan zie je altijd goed uit.
Op deze website vind je ook veel nuttige informatie over wat je kan doen om een baard te laten groeien.
https://mannenmetbaard.nl/baard-groeien/
Wat verder belangrijk is, is een gezonde leefstijl met veel beweging (sport) frisselucht en gezonde voeding. Ook is voldoende slaap erg belangrijk.
Vermijdt zoveel mogelijk stress. Als je deze dingen goed doet dan is de aanmaak van testosteron in lichaam optimaal wat enorm help voor een goede baardgroei.
Succes Texman :)>

Bewerking Davy.jpg
 

tijn

Zware baard
Ha @Davey,
Op je foto's heb ik met blauw aangegeven wat voor jou een mooie baardlijn zou zijn.
Hierbij heb ik rekening gehouden met de mogelijkheid dat je baardgroei zich nog wat gaat uitbreiden.
Zoals ik al eerder opmerkte is je dekking nog niet optimaal en dat zal nog wel even duren want een baard komt langzaam op gang.
Dus gun jezelf de tijd als je een mooie baard wil hebben. Dat het er wat slordig en piekerig uitziet moet je accepteren dat hoort er in het begin gewoon bij.
Maar als ik zo naar je foto's kijk vind ik dat reuze meevallen.
Wat wel belangrijk is dat je beginnende baard goed moet verzorgen door hem te wassen met baardshampoo en je huid onder je baard te hydrateren met baardolie.
Beperk je baardgroei ook tot binnen de blauwe lijnen die ik op je foto heb getekend dan zie je altijd goed uit.
Op deze website vind je ook veel nuttige informatie over wat je kan doen om een baard te laten groeien.
https://mannenmetbaard.nl/baard-groeien/
Wat verder belangrijk is, is een gezonde leefstijl met veel beweging (sport) frisselucht en gezonde voeding. Ook is voldoende slaap erg belangrijk.
Vermijdt zoveel mogelijk stress. Als je deze dingen goed doet dan is de aanmaak van testosteron in lichaam optimaal wat enorm help voor een goede baardgroei.
Succes Texman :)>

Bekijk bijlage 23613
Ik vind je uitleg weer super @Texman , het moet nu gewoon helemaal goedkomen
 

Macx

Baardaap
Hoi Davey, het ziet er goed uit hoor, maak je geen zorgen het gaat een mooie baard worden. Lekker de boel laten groeien en over een paar weken weer een paar foto's posten, dan zul je zien dat er duidelijk vooruitgang in zit. Volhouden nu.


Ik heb zo net nog even je foto's bekeken en er zit echt wel verschil in met die foto's uit 2020, ik zie veel meer baard dekking nu.
 

Davey

Stoppelbaard
Ha @Davey,
Op je foto's heb ik met blauw aangegeven wat voor jou een mooie baardlijn zou zijn.
Hierbij heb ik rekening gehouden met de mogelijkheid dat je baardgroei zich nog wat gaat uitbreiden.
Zoals ik al eerder opmerkte is je dekking nog niet optimaal en dat zal nog wel even duren want een baard komt langzaam op gang.
Dus gun jezelf de tijd als je een mooie baard wil hebben. Dat het er wat slordig en piekerig uitziet moet je accepteren dat hoort er in het begin gewoon bij.
Maar als ik zo naar je foto's kijk vind ik dat reuze meevallen.
Wat wel belangrijk is dat je beginnende baard goed moet verzorgen door hem te wassen met baardshampoo en je huid onder je baard te hydrateren met baardolie.
Beperk je baardgroei ook tot binnen de blauwe lijnen die ik op je foto heb getekend dan zie je altijd goed uit.
Op deze website vind je ook veel nuttige informatie over wat je kan doen om een baard te laten groeien.
https://mannenmetbaard.nl/baard-groeien/
Wat verder belangrijk is, is een gezonde leefstijl met veel beweging (sport) frisselucht en gezonde voeding. Ook is voldoende slaap erg belangrijk.
Vermijdt zoveel mogelijk stress. Als je deze dingen goed doet dan is de aanmaak van testosteron in lichaam optimaal wat enorm help voor een goede baardgroei.
Succes Texman :)>

Bekijk bijlage 23613


Oh wauw wat een grandioos uitleg!! Heel erg bedankt!!!! Hier kan ik zeker mee uit de voeten. En die afbakening op de foto’s is super helder! Zoals ik het nu zie hoef ik niets te doen, want er zit nog niets buiten of op de lijnen (haha).

Qua verzorging heb ik op dit moment wel een facescrub en wash. Hiernaast gebruik ik olie inderdaad voor de wat droge huid. Heb het idee dat het nu droger is/wordt dan voorheen met kort trimmen.

Ik maak mij alleen lichtelijk zorgen om mijn wangen, want die dekking of in ieder geval dichtheid is echt minimaal. Wellicht te vroeg nog, maar ergens had ik stiekem gehoopt dat het qua stoppels als mee zou groeien haha. Dus ergens nerveus dat er domweg geen haarzakjes zitten, Maargoed ik hoop dat ze op dit moment wat slaperig zijn en binnenkort alsnog ontwaken uit hun coma haha.

heel erg bedankt nogmaals!
[DOUBLEPOST=1669920853][/DOUBLEPOST]
Ik heb zo net nog even je foto's bekeken en er zit echt wel verschil in met die foto's uit 2020, ik zie veel meer baard dekking nu.

Haha bedankt voor het bekijken en vertellen. Mij viel dat inderdaad ook op! Hoewel ik stiekem had gehoopt dat er een bombas aan beharing op zou knallen, of in ieder geval qua dekking. Ah ja we moeten realistisch blijven! Haha.
 

Macx

Baardaap
Dank je Macx ik doe het graag en vindt het leuk om iemand verder te helpen op zijn baardreis.:)>
Ja, dat weet ik, heb ik zelf ook mee mogen maken. Was zeer fijn, je bent ook altijd positief en rustig in je commentaar. Is erg prettig om te ervaren.
 
Banner image
Top