Eerste keer baard laten staan (Hoe?)

Texman

Koning Baard
We zijn alweer bijna een poosje verder. Zelf de neklijn gezet, de fade aangebracht en de uitschieters weggewerkt.

Nu de haren wat langer worden, is het al wat om baardboter te gebruiken? Zo ja welke?

Groetjes Hilla :)>
Ha Hilla,
Ik vind dat je baard het heel goed doet en dat je er heel mooi model in gebracht hebt.(Y)(Y)(Y)
Je mag gerust baardboter of een baardbalsem gaan gebruiken, koop niet te veel want met een korte baard heb je niet zoveel nodig.
Macx heeft je al aardig geholpen dus dat laat ik graag aan hem over.
Succes Texman :)>
 

Hilla

Baard
Ha Hilla,
Ik vind dat je baard het heel goed doet en dat je er heel mooi model in gebracht hebt.(Y)(Y)(Y)
Je mag gerust baardboter of een baardbalsem gaan gebruiken, koop niet te veel want met een korte baard heb je niet zoveel nodig.
Macx heeft je al aardig geholpen dus dat laat ik graag aan hem over.
Succes Texman :)>
Hey Texman, bedankt voor het compliment. Op dit moment gebruik ik ochtends de olie en balsem van de Captain. Begreep dat een baardboter ideaal voor 's nachts is (correct me if i'm wrong). Macx had mij inderdaad al aardig geholpen, ben nog even aan het kijken welke ik bestel die hij zo adviseerde.
Thanks!
 

Hilla

Baard
Hoi Baardmannen,
Hier weer een kleine update, laatste tijd krijg ik eigenlijk alleen maar complimenten en geen "flauwe grapjes" meer. Merk zelf dat de baardboter (Satan buff) de baard echt zacht maakt en volume geeft. Groetjes Hilla :)>
 

Bijlagen

  • IMG_20230929_214359.jpg
    IMG_20230929_214359.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 55

Macx

Baardaap
Hoi Baardmannen,
Hier weer een kleine update, laatste tijd krijg ik eigenlijk alleen maar complimenten en geen "flauwe grapjes" meer. Merk zelf dat de baardboter (Satan buff) de baard echt zacht maakt en volume geeft. Groetjes Hilla :)>
Prachtige baard, mooi een beetje ronde vorm, ik begrijp dat de complimenten binnenkomen.
 

Texman

Koning Baard
Hoi Baardmannen,
Hier weer een kleine update, laatste tijd krijg ik eigenlijk alleen maar complimenten en geen "flauwe grapjes" meer. Merk zelf dat de baardboter (Satan buff) de baard echt zacht maakt en volume geeft. Groetjes Hilla :)>
De complimenten zijn terecht want je hebt een mooie baard gekregen en het model wat je er in hebt is perfect. (Y)(Y)(Y):)>.
 

Michael86

Baard
Mooi man. En ik ben ook een captain fan. Het is duurder ja maar koop gewoon een flesje minder ;) Je koopt immers toch teveel. Ik koop persoonlijk te veel baardolie. Maar niet zoveel andere producten, dus dit compenseert. Succes man en proficiat met je zelfbarbierwerk(Y):)>
 

Hilla

Baard
@Hilla Leuk om je progressie te zien. Wat breng je nu dagelijks aan van product(en)? Doe je er ook iets in voor het slapen?
Hi, ik gebruik de baardboter van Satan buff (snachts), olie en balsem van de captain.

https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardolie/private-stock-baardolie-captain-fawcett.html



Succes!
 

Hilla

Baard
Mooi man. En ik ben ook een captain fan. Het is duurder ja maar koop gewoon een flesje minder ;) Je koopt immers toch teveel. Ik koop persoonlijk te veel baardolie. Maar niet zoveel andere producten, dus dit compenseert. Succes man en proficiat met je zelfbarbierwerk(Y):)>
Haha same here! Moet zeggen dat ik er ook redelijk lang mee doe.

Bedankt voor de complimenten :)>
 

Hilla

Baard
Goedemiddag Baardmannen,

Tot heden maakte ik gebruik van jullie tips om na het douchen met een rolborstel en föhn de baart strak te krijgen. Laatst kwam ik het volgende tegen op de website van mijn baard;

https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardborstel/mijnbaard-beard-styler-baardstyler.html

Deze wordt goed beoordeeld, maar vroeg me af wat jullie mening is. Is dit echt alleen voor de lange baarden of zou het ook geschikt zijn voor mijn baard? Ik ben ochtends vroeg op, de föhn wordt dus meestal niet gewaardeerd
 

Texman

Koning Baard
Goedemiddag Baardmannen,

Tot heden maakte ik gebruik van jullie tips om na het douchen met een rolborstel en föhn de baart strak te krijgen. Laatst kwam ik het volgende tegen op de website van mijn baard;

https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardborstel/mijnbaard-beard-styler-baardstyler.html

Deze wordt goed beoordeeld, maar vroeg me af wat jullie mening is. Is dit echt alleen voor de lange baarden of zou het ook geschikt zijn voor mijn baard? Ik ben ochtends vroeg op, de föhn wordt dus meestal niet gewaardeerd
Het apparaat is bedoelt voor middel lange tot lange baarden. Voor korte baarden heeft het denk niet zoveel effect.
Ik heb een tijd geleden ook een soortgelijke baardstyler gekocht.
Hij maakt de baardharen redelijk recht maar als alles recht naar beneden valt vind ik dat niet zo mooi.
De föhn gebruik ik juist om wat meer volume in mijn baard te krijgen en het geheel wat luchtig en bol te stylen.
Dit laatste lukt niet met baardstyler. Omdat de baardstyler warm wordt moet je hem niet te intensief gebruiken omdat het je haar uitdroogt waardoor het kan breken. Om dit te voorkomen kan je zoals ze bij mijn baard adviseren om een thermal protector te gebruiken.
Aan de andere kant is het geen duur apparaat dus je zou het kunnen proberen.:)>
 

Michael86

Baard
Goedemiddag Baardmannen,

Tot heden maakte ik gebruik van jullie tips om na het douchen met een rolborstel en föhn de baart strak te krijgen. Laatst kwam ik het volgende tegen op de website van mijn baard;

https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardborstel/mijnbaard-beard-styler-baardstyler.html

Deze wordt goed beoordeeld, maar vroeg me af wat jullie mening is. Is dit echt alleen voor de lange baarden of zou het ook geschikt zijn voor mijn baard? Ik ben ochtends vroeg op, de föhn wordt dus meestal niet gewaardeerd
Ik gebruik dit ding voor dezelfde reden dat jij het zou willen aanschaffen. Niemand wordt blij van de föhn om 5h30. Ik vind het voor dat geld zijn geld waard. Ik zet het wel op de laagste stand. Ik gebruik geen thermal protector. Ik maak mijn baard wel eerst vochtig daarna olie. Even laten trekken en toestel gebruiken. Dat is tegen dan ook warm. Na het stylen doe ik dan nog olie of balsem.
 

Hilla

Baard
Ik gebruik dit ding voor dezelfde reden dat jij het zou willen aanschaffen. Niemand wordt blij van de föhn om 5h30. Ik vind het voor dat geld zijn geld waard. Ik zet het wel op de laagste stand. Ik gebruik geen thermal protector. Ik maak mijn baard wel eerst vochtig daarna olie. Even laten trekken en toestel gebruiken. Dat is tegen dan ook warm. Na het stylen doe ik dan nog olie of balsem.

Precies dat! De föhn werkt prima en krijgt er mooi volume in, maar wordt niet in dank afgenomen door de vrouw en de kleine . Bedankt voor de tip, ik ga het proberen :)>
 

Hilla

Baard
Goedenavond mannen,
Al een poosje ben ik opzoek naar een goede wax, waar ik nu tegen aan loop is dat mijn kapsel snel inzakt. Wat ik nu al doe is een zoutspray gebruiken, föhnen en redelijk stevige wax gebruiken. Zodra ik te weinig wax gebruik krijg ik het niet goed in model, teveel wax is het niet natuurlijk meer en zakt uit eindelijk ook in en voelt het droog aan. Zoek dus eigenlijk haarverzorging die de huid en haren hydrateren en wax/clay met;
- behoud volume
- natuurlijk uiterlijk
- dag in model
- liefst natuurlijke ingrediënten

Bijgevoegd een kapsel wat in de buurt komt met wat ik wil.

Groetjes Hilla :)>
 

Bijlagen

  • 4-pompadour-with-side-part-and-fade.jpg
    4-pompadour-with-side-part-and-fade.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 14

Texman

Koning Baard
Goedenavond mannen,
Al een poosje ben ik opzoek naar een goede wax, waar ik nu tegen aan loop is dat mijn kapsel snel inzakt. Wat ik nu al doe is een zoutspray gebruiken, föhnen en redelijk stevige wax gebruiken. Zodra ik te weinig wax gebruik krijg ik het niet goed in model, teveel wax is het niet natuurlijk meer en zakt uit eindelijk ook in en voelt het droog aan. Zoek dus eigenlijk haarverzorging die de huid en haren hydrateren en wax/clay met;
- behoud volume
- natuurlijk uiterlijk
- dag in model
- liefst natuurlijke ingrediënten

Bijgevoegd een kapsel wat in de buurt komt met wat ik wil.

Groetjes Hilla :)>
Ik heb helaas geen expertise op dit gebied.
Maar het lijkt mij wel een goede vraag voor je kapper of barbier :)>.
 
Banner image
Top