Eerste keer baard laten staan (Hoe?)

Macx

Baardaap
In het begin hadden we geadviseerd om de halslijn te laten zakken, en dat had je ook gedaan, nu zie ik dat op de foto's rechts na het bezoek van de barbier je baard er toch veel scherper uit ziet wat ik wel beter vind. Dus het heeft je goed gedaan dit barbierbezoek, gelukkig maar, want vele teleurstellingen heb ik gelezen na het eerste barbierbezoek, bij jou gelukkig niet. Lekker door gaan, en kijk even op het topic, 'tips van het internet' daar heb ik gisteren een link gezet dat gaat over de wangen.
 

Hilla

Baard
In het begin hadden we geadviseerd om de halslijn te laten zakken, en dat had je ook gedaan, nu zie ik dat op de foto's rechts na het bezoek van de barbier je baard er toch veel scherper uit ziet wat ik wel beter vind. Dus het heeft je goed gedaan dit barbierbezoek, gelukkig maar, want vele teleurstellingen heb ik gelezen na het eerste barbierbezoek, bij jou gelukkig niet. Lekker door gaan, en kijk even op het topic, 'tips van het internet' daar heb ik gisteren een link gezet dat gaat over de wangen.
Klopt, ik heb alle tips trouw opgevolgd en zag mooi wat de baard groei slechts in enkele weken mooi ontwikkelde. De lage halslijn gaf de front een volle massieve blik, maar vond de wangen wat "onderuitgezakt". Precies wat je zegt de lijnen zijn mooi scherp en doet in mijn geval zeker goed. De front wil ik wel verder laten groeien want dat geeft wel een massieve blik. Bedankt voor de tip ik ga hem bekijken :)>
 

Macx

Baardaap
Hoi Hilla, wat een mooie foto's man! mooie snor ook hé! ik vind dat heel mooi staan zo lekker kort en toch goed aanwezig. De baard doet het heel goed, kleur is ook fantastisch. Al bij al, een hele mooie voortgang, lekker van genieten, en tot de volgende update.:)(Y)(Y)(Y)
 

Hilla

Baard
Hoi Hilla, wat een mooie foto's man! mooie snor ook hé! ik vind dat heel mooi staan zo lekker kort en toch goed aanwezig. De baard doet het heel goed, kleur is ook fantastisch. Al bij al, een hele mooie voortgang, lekker van genieten, en tot de volgende update.:)(Y)(Y)(Y)
Hoi Macx, dankjewel! Het gaat inderdaad wel lekker De zijkanten wil ik wat korter houden en het front wat langer en voller laten groeien wel in een overloop. Tot de volgende update
 

Hilla

Baard
Goedenavond baardmannen,
Is er een mogelijkheid om de baardharen wat strakker te krijgen? Mijn baardharen hebben een behoorlijke slag/krul nu ze wat langer worden. Het kan zeker mooi zijn, maar vind het in mijn geval wat netter ogen.
 

Hilla

Baard
Hier hetzelfde... Ik probeer het nu wat netter te houden door de fly aways wat te knippen maarja, liever niet natuurlijk... Een pomade of wax met een hold misschien?
Heb je nog tips voor een goede pomade of baardwax? Nu de baard iets langer wordt heb ik veel minder last van springerige haren, maar zit van nature echt een slag in de baard.
 

Texman

Koning Baard
Goedenavond baardmannen,
Is er een mogelijkheid om de baardharen wat strakker te krijgen? Mijn baardharen hebben een behoorlijke slag/krul nu ze wat langer worden. Het kan zeker mooi zijn, maar vind het in mijn geval wat netter ogen.
Ja er zijn wel mogelijkheden maar het is wel wat meer werk.
1. Was of spoel je baard
2. Masseer wat baardolie in je huid onder je baard.
3. Breng wat baardbalsem aan in je baard.
4. Gebruik evt. een beetje "Reuzel Grooming tonnic" voor extra versteviging.
5. Neem een föhn, grove kam en rol borstel om je baard te stylen.
6. Föhn eerst je baard met de grove kam van onder naar boven en maak met de kam een draaiende beweging van je huid af naar beneden en blaas gelijktijdig de warme lucht boven op je baard.
Terwijl je een de trekkende beweging maakt trek je de slagen er uit.
Voor een betere afwerking neem je de rol borstel en doe je het zelfde.
Het lijkt een beetje moeilijk maar als je het eenmaal onder de knie hebt kost het je niet veel tijd en je baard zit wel de hele dag goed. Maar je zal het iedere morgen weer moeten herhalen.
Heb je geen föhn koop dan een niet al te grote reis föhn en gebruik alleen de minst warme stand anders verbrand je je huid.
Succes Texman :)>
 

Hilla

Baard
Ja er zijn wel mogelijkheden maar het is wel wat meer werk.
1. Was of spoel je baard
2. Masseer wat baardolie in je huid onder je baard.
3. Breng wat baardbalsem aan in je baard.
4. Gebruik evt. een beetje "Reuzel Grooming tonnic" voor extra versteviging.
5. Neem een föhn, grove kam en rol borstel om je baard te stylen.
6. Föhn eerst je baard met de grove kam van onder naar boven en maak met de kam een draaiende beweging van je huid af naar beneden en blaas gelijktijdig de warme lucht boven op je baard.
Terwijl je een de trekkende beweging maakt trek je de slagen er uit.
Voor een betere afwerking neem je de rol borstel en doe je het zelfde.
Het lijkt een beetje moeilijk maar als je het eenmaal onder de knie hebt kost het je niet veel tijd en je baard zit wel de hele dag goed. Maar je zal het iedere morgen weer moeten herhalen.
Heb je geen föhn koop dan een niet al te grote reis föhn en gebruik alleen de minst warme stand anders verbrand je je huid.
Succes Texman :)>
Goedemorgen Texman,
Vanmorgen uitgetest, opzich is het erg goed te doen! Heb even de föhn van de vrouw gepakt Alleen merk in wel dat die stijlborstel de steel iets te dik is in de diameter, haren zijn nog net te kort om de haren goed naar beneden te trekken.

Heb een stijlborstel van de Etos, met van die bolletjes op de "haren".
 

Texman

Koning Baard
Leuk dat gelijk even aan de slag gegaan bent.
Als je vrouw regelmatig haar eigen haar met de föhn in model brengt denk ik dat ze jouw ook heel goed kan adviseren
Kijk even bij ETOS of ze een stijl(rol)borstel hebben met een dunne steel.
Voor het goed door borstelen van mijn baard als ik olie, balsemen versteviger heb ingebracht gebruik ik deze borstel. https://www.etos.nl/producten/etos-basic-borstel-bruin-120219285.html
Dat doe ik voor de dat ik ga stylen op de producten zo goed mogelijk te verdelen door mijn baard.
Dit was ik nog vergeten te vermelden maar is wel belangrijk.:)>
 

Hilla

Baard

Macx

Baardaap
Ik vind mijnbaard.nl een sympathiek bedrijf, daar kun je alles aanschaffen wat je nodig hebt voor je baard verzorging en daarna kun je hier op het baardforum er gezellig er over praten, dankzij mijnbaard.nl.

mijnbaard.nl wordt hier wel een beetje ondergesneeuwd door al die reclame voor bedrijven waar we niets mee hebben.
Dit forum is van, en wordt door mijnbaard.nl gesponsord, dus houd daar wel rekening mee.
 
Laatst bewerkt:

Hilla

Baard
Ik vind mijnbaard.nl een sympathiek bedrijf, daar kun je alles aanschaffen wat je nodig hebt voor je baard verzorging en daarna kun je hier op het baardforum er gezellig er over praten, dankzij mijnbaard.nl.

mijnbaard.nl wordt hier wel een beetje ondergesneeuwd door al die reclame voor bedrijven waar we niets mee hebben.
Dit forum is van, en wordt door mijnbaard.nl gesponsord, dus houd daar wel rekening mee.
Dag Macx wat zou jij adviseren voor een olie en balsem? Ik moet toch weer nieuwe olie en balsem bestellen en vind het toch leuk om weer wat nieuws te proberen, dus laat me graag adviseren door de kenners
 
Banner image
Top