Baardreis van Max 65 jaar

Texman

Koning Baard
Tijn, Texman,Fox,Knulletje, hartelijk dank voor jullie aanmoedigende woorden, ik ga voor nog wat langer en intussen wel mijn kapsel en misschien de lijnen wat strakker laten zetten maar in ieder geval niets van de lengte af laten halen. Ik ben zelf namelijk ook nieuwsgierig hoe deze baard zal zijn als ie wat langer is, ik hoop dat er wat krullen in komen en anders doe ik het gewoon zoals ik heb laten zien op de foto, eerst goed wassen baardolie dan goed borstelen en kammen samen met de föhn en daarna met de vingers de baard wat losser maken zodat het er luchtiger uitziet. Dat vind ik zelf mooier dan zo dicht en strak gekamd zodat alle haartjes precies naast elkaar liggen. Het is een beetje moeilijk uitleggen, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Ik hoop het ooit hier aan jullie te laten zien wat ik precies bedoel.
Wat moet ik zonder jullie steun en fijne reacties, zonder zou het onmogelijk zijn om zo ver te komen.
Hartelijk dank en fijne dag toegewenst baardbroeders.
Als je wil dat er krullen in je baard komen dan moet je de föhn juist niet gebruiken en je baard aan de lucht laten drogen.
De krullen/ slagen vallen er dan vanzelf in (als je krullend haar hebt).
Je kan wel kammen maar ik zou wat minder borstelen tenzij je dat doet met een platte borstel met puntjes en balletjes zoals op een rolborstel.
Deze borstel heb ik gekocht bij de Etos en is ook een ideaal ding om baardolie/balsem door je baard te borstelen.
20210929_130936.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
@Texman Op jou advies heb ik een jaartje ofzo terug ook eens zo'n borstel gekocht. Op een gegeven moment lieten veel van die bolletjes op de uiteinden los. :confused:Komt waarschijnlijk door de olie. Nu kosten ze niet zo duur dus er zo weer een nieuwe gekocht.;) Maar vond dat dat wel te snel ging. Dus ik doe het maar met mijn "mijn Baard" kam van buffelhoorn...:

buffalo-horn-beard-comb.jpg
 

Texman

Koning Baard
@Texman Op jou advies heb ik een jaartje ofzo terug ook eens zo'n borstel gekocht. Op een gegeven moment lieten veel van die bolletjes op de uiteinden los. :confused:Komt waarschijnlijk door de olie. Nu kosten ze niet zo duur dus er zo weer een nieuwe gekocht.;) Maar vond dat dat wel te snel ging. Dus ik doe het maar met mijn "mijn Baard" kam van buffelhoorn...:

buffalo-horn-beard-comb.jpg
Die heb ik ook maar bij mij is er al een tand uitgevallen.
En bij die borstel heb ik nog geen last van loslatende bolletjes.
 

Macx

Baardaap
Als je wil dat er krullen in je baard komen dan moet je de föhn juist niet gebruiken en je baard aan de lucht laten drogen.
De krullen/ slagen vallen er dan vanzelf in (als je krullend haar hebt).
Je kan wel kammen maar ik zou wat minder borstelen tenzij je dat doet met een platte borstel met puntjes en balletjes zoals op een rolborstel.
Deze borstel heb ik gekocht bij de Etos en is ook een ideaal ding om baardolie/balsem door je baard te borstelen.
Bekijk bijlage 21478
Dat zal ik dan ook zo doen en dan alleen de wangen naar beneden blazen, bedankt voor het advies Texman.
 

Yainderidoo

Zware baard
Die heb ik ook maar bij mij is er al een tand uitgevallen.
Hahaha....ik heb hem ooit eens op de (houten) trap laten vallen...en zijn er 2 of 3 tandjes uit gebroken :rolleyes::eek:, maar gelukkig op de zijkant. Volgens mij heb ik er hier wel eens ergens een foto van geplaatst.;) Misschien is er wel een kunstgebit voor kammen met "nieuwe" tandjes :D:p
 

Macx

Baardaap
Die wordt met de dag mooier en mooier.
Prachtige baard en dito snor
En wat groeit ie vlug zeg .(Y)
Dankjewel Fox, ik had al een afspraak gemaakt met een barbier hier in de buurt, maar ik heb me bedacht en hij mag alleen m'n hoofdhaar doen en voor de baard wacht ik nog zodat de baard langer wordt.
Dus ik wacht nog wat langer zodat ik mijn doel ga halen.
 

Fox

Zware baard
Dankjewel Fox, ik had al een afspraak gemaakt met een barbier hier in de buurt, maar ik heb me bedacht en hij mag alleen m'n hoofdhaar doen en voor de baard wacht ik nog zodat de baard langer wordt.
Dus ik wacht nog wat langer zodat ik mijn doel ga halen.
Goed plan, laat de baard nog maar wat groeien
Mag nog wat langer ,zal ie nog mooier zijn
Grt Silver Fox
 

Macx

Baardaap
Ziet er super uit zeg:)>(Y)
Dankjewel Tijn, leuk om te horen.
En die olie werkt ook goed man, lekker luchie hoor! Ik gebruik baardolie en ook nog wat van die andere weet je wel, lekker alles een beetje door elkaar, is altijd goed voor de haartjes.
[DOUBLEPOST=1647582246][/DOUBLEPOST]
Goed plan, laat de baard nog maar wat groeien
Mag nog wat langer ,zal ie nog mooier zijn
Grt Silver Fox
Snelle reactie Fox! Ik ben net thuis van m'n werk, jij bent er al vroeg bij man.
 

Texman

Koning Baard
Net gemaakt in de auto. Ik ga em nou ff uploaden zodat ik het beter kan bekijken op m'n tablet.
Bekijk bijlage 21502
Ha @Macx ,
Gekker moet het niet worden he ;).
Zoals verwacht wordt je baard steeds beter, voller en mooier (Y)(Y)(Y). En de kleur is fantastisch(Y)(Y)(Y)lle
Dit wordt een erg mooie volle baard let maar op mijn worden ;).
Trouwens een goed plan om alleen je hoofdhaar te laten doen want je baard moet beslist nog even ongestoord door kunnen groeien.
En met een korter kapsel komt je baard beter tot zijn recht.
Groet Texman :)>
 

Fox

Zware baard
Dankjewel Tijn, leuk om te horen.
En die olie werkt ook goed man, lekker luchie hoor! Ik gebruik baardolie en ook nog wat van die andere weet je wel, lekker alles een beetje door elkaar, is altijd goed voor de haartjes.
[DOUBLEPOST=1647582246][/DOUBLEPOST]
Snelle reactie Fox! Ik ben net thuis van m'n werk, jij bent er al vroeg bij man.
Al op van 5u30, moet werken ,vroeg begonnen is half gewonnen . Macx;)
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Gekker moet het niet worden he ;).
Zoals verwacht wordt je baard steeds beter, voller en mooier (Y)(Y)(Y). En de kleur is fantastisch(Y)(Y)(Y)lle
Dit wordt een erg mooie volle baard let maar op mijn worden ;).
Trouwens een goed plan om alleen je hoofdhaar te laten doen want je baard moet beslist nog even ongestoord door kunnen groeien.
En met een korter kapsel komt je baard beter tot zijn recht.
Groet Texman :)>

Hartelijk dank voor je mooie reactie Texman, ik vind eigenlijk zelf ook wel dat ie mooi gaat worden, wat ook wel leuk is dat als je goed kijkt er over de hele baard zwarte haartjes groeien, dus hij is niet 100% wit maar over de hele baard zitten zwarte haartjes verdeeld, je ziet het haast niet maar toch wel als je goed kijkt.
Elke dag lekker wassen en goed royaal olie in masseren en goed kammen en een beetje met de föhn lekker droog blazen en dan in model zetten met m'n vingers, gaat fantastisch goed. Ik kan de sik smal maken en breed, het blijft gewoon zo zitten. Het is een zeer meegaande baard volgens mij, net zoals mijn hoofdhaar vroeger was, ik had toen volle krullen en slagen en deed een beetje met m'n vingers er model ion brengen, dat was al voldoende. Deze baard is ook erg makkelijk in model te brengen.
[DOUBLEPOST=1647623652][/DOUBLEPOST]
Je baard groeit als kool en wordt steeds mooier. Dus: zeker niets aan laten doen door een barbier, dat zou echt zonde zijn! :)>(Y)(Y)
Dank je voor je reactie Rothbeard, ik ben het met je eens om voorlopig de baard met rust te laten en lekker door te laten groeien, ik ben zelf ook zeer benieuwd wat voor structuur er in zit, of het een baard wordt met slagen of krullen en dergelijke.
[DOUBLEPOST=1647623802][/DOUBLEPOST]
Al op van 5u30, moet werken ,vroeg begonnen is half gewonnen . Macx;)
Dat is zeker waar, eigenlijk moet je het meeste werk voor twaalf uur hebben gedaan zodat je een rustige middag hebt en weer op tijd naar huis kan keren, tenminste zo dachten wij er vroeger altijd over.
 

Fox

Zware baard
Hartelijk dank voor je mooie reactie Texman, ik vind eigenlijk zelf ook wel dat ie mooi gaat worden, wat ook wel leuk is dat als je goed kijkt er over de hele baard zwarte haartjes groeien, dus hij is niet 100% wit maar over de hele baard zitten zwarte haartjes verdeeld, je ziet het haast niet maar toch wel als je goed kijkt.
Elke dag lekker wassen en goed royaal olie in masseren en goed kammen en een beetje met de föhn lekker droog blazen en dan in model zetten met m'n vingers, gaat fantastisch goed. Ik kan de sik smal maken en breed, het blijft gewoon zo zitten. Het is een zeer meegaande baard volgens mij, net zoals mijn hoofdhaar vroeger was, ik had toen volle krullen en slagen en deed een beetje met m'n vingers er model ion brengen, dat was al voldoende. Deze baard is ook erg makkelijk in model te brengen.
[DOUBLEPOST=1647623652][/DOUBLEPOST]
Dank je voor je reactie Rothbeard, ik ben het met je eens om voorlopig de baard met rust te laten en lekker door te laten groeien, ik ben zelf ook zeer benieuwd wat voor structuur er in zit, of het een baard wordt met slagen of krullen en dergelijke.
[DOUBLEPOST=1647623802][/DOUBLEPOST]
Dat is zeker waar, eigenlijk moet je het meeste werk voor twaalf uur hebben gedaan zodat je een rustige middag hebt en weer op tijd naar huis kan keren, tenminste zo dachten wij er vroeger altijd over.
Klopt Macx zo denk ik er ook over
Grt Silver Fox
 

Macx

Baardaap
Macx wat een prachtige baard heb je al , ziet er super uit .
Bedankt voor de leuke reactie Dijkie. Ik vind de baard zelf ook steeds mooier worden, ik denk er over om de baard nog een paar centimeter langer te laten groeien en kijken hoe dat staat. Een beetje breed houden en blokkig dat lijkt me wel goed staan met een flinke snor zoals op de avatar maar dan in totaal nog wat robuuster.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top