Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Bovendien zijn de tips ook super handig! En ja, wanneer je eenmaal de baard laat groeien besef je ook dat het niet zo vanzelfsprekend is en je gewoon moet leren eh.. "baarden" haha. De jeuk trotseren, de awkward fase, het geduld opbrengen, de baard onderhouden... het ijdel worden voor lief nemen en meerdere keren per dag een baardforum bezoeken... verslavend!! En dan heb ik het nog niet eens over de verzorgingsproducten etc.
:)>(Y) mooi zo doorgaan!!
Je hebt het ook te pakken, het baardvirus haha, je verwoordt precies het juiste gevoel dat ik ook heb, alle stages doorlopen en doorzetten en dan op een dag komt het besef dat je nooit meer terug wilt naar het babyface tijdperk van toen. We zijn er nog niet maar tot nu toe ben ik wel tevreden hoe het gaat en fantaseer soms hoe het zou zijn als ik het gewoon laat groeien en ga voor een lange baard. Gelukkig gaat het langzaam en kunnen we wennen aan de veranderingen en wordt de beslissing om het langer te laten groeien dan in het begin de bedoeling was steeds makkelijker. Ik vind het gewoon zonde om die haren eraf te laten knippen na zoveel tijd van groeien.
[DOUBLEPOST=1646344626][/DOUBLEPOST]
Ha @Macx ,
Je baard gaat er steeds beter uitzien het is net alsof het je steeds beter staat (Y)(Y)(Y)
Texman:)>
Hartelijk dank voor je fijne reactie, dit geeft weer een goed gevoel.
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Het gaat heel goed (Y)(Y)(Y) en het is nu echt een mooie baard aan het worden:):)>.
Ik denk dat je je baard niet meer kwijt wil omdat je inmiddels ook wel het baardman gevoel ervaren hebt.
Groet Texman:)>
Ja dat is waar, ik wilem niet meer kwijt. Ik denk er hard over omem nog langer te laten groeien.
[DOUBLEPOST=1646938060][/DOUBLEPOST]
Komt helemaal goed met u baard
Ziet er een zachte baard uit
Dankjewel, a.u.b. zeg maar je tegen u. Het ,iet er uit als een zachte baard en ik weet eigenlijk niet hoe dat voelt. Deze baard voelt niet echt zacht maar ook niet hard. Ik denk zo er tussen in. Ik heb nog nooit aan een baard gevoeld hoe dat is. Maar op en onder de kin voelt ie wel heel dicht
 

Macx

Baardaap
Dat gaat heel goed! Dus lekker doorgaan.
Dankjewel Giant, het gaat goed heb ook nergens last van, wel wat werk maar ik zie het ook als een soort hobby en ben er dan ook met veel plezier er mee bezig.
[DOUBLEPOST=1646940821][/DOUBLEPOST]
Doe dat ! ! !
Wat betreft die foto's.....lekker wollig die Eerste ;) Ik hoop dat je Hem nog flink laat groeien....met die mooie kleur krijg jij een prachtBaard (Y) (Y) (Y)
Bedankt voor je leuke reactie, ik ga ook rustig door, ik durf ook niet naar een barbier te gaan op dit moment want het is nog niet nodig en ik ben bang dat ie er te veel van af trimt. Ik heb al wel wat tutorials bekeken om het zelf te doen maar ook dat durf ik niet want ook dan ben ik bang dat er te veel vanaf gaat. Ik ben erg zuinig op al mijn baardharen en zou het zonde vinden om er nu al aan te rommelen. Ik ga elke week een paar foto's uploaden zodat we een mooie serie hier zullen gaan zien.
[DOUBLEPOST=1646941371][/DOUBLEPOST]
Gaat heel snel @Macx ! Echt een mooie baard met een mooie kleur! Al een idee hoe lang je hem wilt laten worden of wacht je het nog af? :)>(Y)
Hoi VinK, bedankt voor je leuke reactie.Ik denk dat ik de baard nog langer wil laten groeien en ik denk dat ik de eerste twee maanden nog wacht om er iets vanaf te laten halen. Ik weet ook nog niet precies wat ik wil. Dus als de baard nog wat langer is heb ik meer mogelijkheden om het e.e.a. uit te proberen. We zien wel waar het eindigd.
[DOUBLEPOST=1646941736][/DOUBLEPOST]
Doe dat ! ! !
Wat betreft die foto's.....lekker wollig die Eerste ;) Ik hoop dat je Hem nog flink laat groeien....met die mooie kleur krijg jij een prachtBaard (Y) (Y) (Y)
Ja het is het soort effect dat ik zelf mooi vind.Ik probeer juist dat woĺlige effect er in te stijlen. Daarom vind ik krullen en golfslagen ook zo mooi in baarden.
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Het gaat heel goed (Y)(Y)(Y) en het is nu echt een mooie baard aan het worden:):)>.
Ik denk dat je je baard niet meer kwijt wil omdat je inmiddels ook wel het baardman gevoel ervaren hebt.
Groet Texman:)>
Bedankt voor de leuke reactie Texman, ja het gaat lekker zo, en ik heb ook nog niet de gedachte om naar de barbier te gaan hoewel ik wel naar de kapper ga binnenkort. Ik wilde eigenlijk beide tegelijk laten doen bij een barbier maar ik weet niet of dat wel verstandig is, misschien de bovenlijn en onder wat laten doen maar alles wel minimaal. In ieder geval niks af van de lengte. Ik ben op onderzoek gegaan naar een goeie barbier hier ergens in de buurt.
 

Fox

Zware baard
Bedankt voor de leuke reactie Texman, ja het gaat lekker zo, en ik heb ook nog niet de gedachte om naar de barbier te gaan hoewel ik wel naar de kapper ga binnenkort. Ik wilde eigenlijk beide tegelijk laten doen bij een barbier maar ik weet niet of dat wel verstandig is, misschien de bovenlijn en onder wat laten doen maar alles wel minimaal. In ieder geval niks af van de lengte. Ik ben op onderzoek gegaan naar een goeie barbier hier ergens in de buurt.
Ik zou de baard nog wat rust laten, kan nog wat
Lengte bij.;)
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor de leuke reactie Texman, ja het gaat lekker zo, en ik heb ook nog niet de gedachte om naar de barbier te gaan hoewel ik wel naar de kapper ga binnenkort. Ik wilde eigenlijk beide tegelijk laten doen bij een barbier maar ik weet niet of dat wel verstandig is, misschien de bovenlijn en onder wat laten doen maar alles wel minimaal. In ieder geval niks af van de lengte. Ik ben op onderzoek gegaan naar een goeie barbier hier ergens in de buurt.
Zelf vind ik het niet echt nodig, zeker niet als je een wat langere baard wil.
Maar als je een goede barbier treft is het ook wel een leuke belevenis.
Laat dan ook je hoofdhaar doen of wacht tot dat je je hoofdhaar wil laten knippen en neem dan gelijk je baard mee.
Geef in ieder geval wel heel goed aan wat je wil en belangrijker nog wat je beslist niet wil (te hoge halslijn b.v. gaat nog al eens fout).
Sommige barbiers hebben zo hun eigen ideeën over hoe jouw baard eruit moet zien en dat is niet de bedoeling want de klant is koning :):)>.
 

Macx

Baardaap
Dit vind ik een mooi effect in de baard hebben, ik ga gewoon een beetje met m'n vingers door de baard en dan krijg je dat mooie open effect, meer dat wollige zal ik maar zeggen, ik denk dat dat bij witte baarden meer zichtbaar is dan bij donkere baarden, ik weet het ook niet maar ik heb in ieder geval een makkelijke baard om te stylen. De snor heb ik een beetje met een borsteltje in model geborsteld en aan de puntjes got2be in gedaan zodat de haartjes aan het uiteinde een beetje bij elkaar blijven zitten, want dat zijn maar een paar haartjes hoor, dus gewoon tussen de vingers bij elkaar rollen. Ik heb het nu heel netjes horizontaal staan, maar het is heel mooi als ze wat langer zijn om dan die een stuk of tien haartjes met een grote krul naar boven te stylen. Ik zal de volgende keer laten zien wat ik bedoel.

Ik was net een beetje aan het rommelen met m'n haartjes en heb maar een foto gemaakt want ik wilde weer eens een andere avatar, maar ja ik dacht, laat ik de foto dan maar gelijk weer hier op mijn topic plaatsen.

20220314_014435.jpg
 

tijn

Zware baard
Dit vind ik een mooi effect in de baard hebben, ik ga gewoon een beetje met m'n vingers door de baard en dan krijg je dat mooie open effect, meer dat wollige zal ik maar zeggen, ik denk dat dat bij witte baarden meer zichtbaar is dan bij donkere baarden, ik weet het ook niet maar ik heb in ieder geval een makkelijke baard om te stylen. De snor heb ik een beetje met een borsteltje in model geborsteld en aan de puntjes got2be in gedaan zodat de haartjes aan het uiteinde een beetje bij elkaar blijven zitten, want dat zijn maar een paar haartjes hoor, dus gewoon tussen de vingers bij elkaar rollen. Ik heb het nu heel netjes horizontaal staan, maar het is heel mooi als ze wat langer zijn om dan die een stuk of tien haartjes met een grote krul naar boven te stylen. Ik zal de volgende keer laten zien wat ik bedoel.

Ik was net een beetje aan het rommelen met m'n haartjes en heb maar een foto gemaakt want ik wilde weer eens een andere avatar, maar ja ik dacht, laat ik de foto dan maar gelijk weer hier op mijn topic plaatsen.

Bekijk bijlage 21463
Ha maar dat word al een hele mooie baard. En wat de snor betrefd die vind ik ook super. Ik heb altijd een haat liefde verhouding met mn snor hahahaha.
 

Macx

Baardaap
Tijn, Texman,Fox,Knulletje, hartelijk dank voor jullie aanmoedigende woorden, ik ga voor nog wat langer en intussen wel mijn kapsel en misschien de lijnen wat strakker laten zetten maar in ieder geval niets van de lengte af laten halen. Ik ben zelf namelijk ook nieuwsgierig hoe deze baard zal zijn als ie wat langer is, ik hoop dat er wat krullen in komen en anders doe ik het gewoon zoals ik heb laten zien op de foto, eerst goed wassen baardolie dan goed borstelen en kammen samen met de föhn en daarna met de vingers de baard wat losser maken zodat het er luchtiger uitziet. Dat vind ik zelf mooier dan zo dicht en strak gekamd zodat alle haartjes precies naast elkaar liggen. Het is een beetje moeilijk uitleggen, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Ik hoop het ooit hier aan jullie te laten zien wat ik precies bedoel.
Wat moet ik zonder jullie steun en fijne reacties, zonder zou het onmogelijk zijn om zo ver te komen.
Hartelijk dank en fijne dag toegewenst baardbroeders.
 
M

McSol

Guest
Tijn, Texman,Fox,Knulletje, hartelijk dank voor jullie aanmoedigende woorden, ik ga voor nog wat langer en intussen wel mijn kapsel en misschien de lijnen wat strakker laten zetten maar in ieder geval niets van de lengte af laten halen. Ik ben zelf namelijk ook nieuwsgierig hoe deze baard zal zijn als ie wat langer is, ik hoop dat er wat krullen in komen en anders doe ik het gewoon zoals ik heb laten zien op de foto, eerst goed wassen baardolie dan goed borstelen en kammen samen met de föhn en daarna met de vingers de baard wat losser maken zodat het er luchtiger uitziet. Dat vind ik zelf mooier dan zo dicht en strak gekamd zodat alle haartjes precies naast elkaar liggen. Het is een beetje moeilijk uitleggen, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Ik hoop het ooit hier aan jullie te laten zien wat ik precies bedoel.
Wat moet ik zonder jullie steun en fijne reacties, zonder zou het onmogelijk zijn om zo ver te komen.
Hartelijk dank en fijne dag toegewenst baardbroeders.
Mooi zo doorgaan!! (Y)
 
Banner image
Top