Baard in wording.

Texman

Koning Baard
Ha Jelle,
Voor 1,5 maand is dit een prachtig resultaat.
Mooi dekkend en ook al een goeie snor.
Je hebt de potentie voor een mooie volle en imposante baard.
Ga zo door en geniet ervan.
Texman:)>
 

Jelle

Baard
Dankjewel allemaal, ik wacht nog geduldig een maand of 2 en zal dan eens een stijl uitkiezen..
Keuze genoeg voorbij gekomen de laatste tijd.
De Ducktale vind ik zelf wel erg mooi, maar vraagt wel wat lengte onder de kin om mooi te zijn.
Ik ben maar een klein kereltje dus een mega baard staat dan wellicht niet...hoewel ZZ-top het tegendeel bewijst.

Edit: Billy Gibbons is volgens Google helemaal niet zo klein....foute voorstelling van mijn kant..excuus
 
Laatst bewerkt:

Jelle

Baard
Ik heb er ergens een bericht over gezien, maar onvindbaar op het moment.
Wat doet men met de snor vraag ik me af.
Ik wil er natuurlijk niks afhalen, maar ook niet perse mn eigen snorharen proeven.
Ik heb geprobeerd ze naar de zijkant te commanderen, dat lukt mee niet met balsem dat zal eerder super glue worden.

Sowieso valt de strong hold van Honest Amisch me qua hold wat tegen, kan natuurlijk aan de huidige lengte liggen dat het wat springerig is.

Verder groeit het vrolijk voor zich heen, de nodige nutteloze opmerkingen gehoord natuurlijk...jalousie neem ik aan.
De lengte gaat me veel te langzaam , dat spreekt voor zich..maar wel aangenaam verrast hoe vol het mini baardje al is.
 

Texman

Koning Baard
Ha Jelle,
Ik zou het met echte snorrenwax proberen dat is qua hold veel sterker dan een balsem of wax die je voor je baard kan gebruiken.
Ik hou de voorkant van mijn snor tot aan de bovenkant van mijn lip. De zijkanten laat ik verder uitgroeien en breng deze zo nodig in vorm met snorrenwax.
Hiervoor gebruik ik Mr. Taylor's Moustache Wax dit is een zacht product wat heel makkelijk is aan te brengen. Je kamt het door je snor waarnaar het wat harder wordt. Snor blijft de hele dag goed zitten.:)
Ook gebruik ik de snorrenwax van Beardbrand. deze moet je smelten in de vingertoppen en daarna aanbrengen. Ook goed spul.
Om je snor goed te kunnen vormen heeft hij wel een zekere lengte nodig anders lukt het niet om de haren een bepaalde kant op de dwingen zeker als de snorharen dik en stug zijn. Veel borstelen en kammen helpt.
Succes Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ja wat texman zegt is goed idee.
Ik heb de mijne wel wat korter laten maken maar alleen maar omdat als ik hem netjes had en in deze tijd van het jaar de hond uitlaat heel erg last heb van een loopneus en iedere keer een moet snuiten en afvegen en dan,wordt hij er ook niet mooier op.
Ik vind een snotneus sowieso een probleem en is voor mij dus handiger wat korter dan lang.
Maar langer is mooier en wat je wilt heeft wel tijd nodig en wat texman zegt een goede oplossing.:rolleyes:
 

TMG1961

Baardaap
Bij mij is probleem dat linkerhelft van de snor absoluut niet in gelid te krijgen is. Rechts gaat hij bijna op commando goed liggen maar links moet je echt een behoorlijke hoeveelheid wax gebruiken wil hij blijven waar hij hoort. Kammen en plooien met duim/wijsvinger en dat meerdere malen per dag en evt gebruik wax. Maar het gaat niet van vandaag op morgen en hoe langer de snorharen hoe makkelijker het gaat.
 

Jelle

Baard
Zoals @Kale666man al aangaf is dit het seizoen voor de snotneus en deze is juist de ideale vormgever voor de langere snor.
Vaak door de neus uitademen, snot door snor masseren en voilá.... een stevige, krakerige, goedgevormde snor. :D

Wel een super tip, maar ondertussen toch ook al wax in huis.
Probeer eerst dat.
Als het niet wil ga ik naakt door de tuin lopen totdat ik verkouden ben en probeer ik het op jou manier.
[DOUBLEPOST=1519071062][/DOUBLEPOST]De baard is er natuurlijk nog, een beetje haat liefde verhouding met elkaar de laatste dagen.
Hij luistert totaal niet naar de commando's die ik hem geef. ☺
Onze boerboels luisterde sneller dan de baard doet.
Ondertussen al wel wax in huis maar nog niet geprobeerd.
mw8849.jpg


Meestal heb ik het idee dat het er ongeveer zo uit ziet.
2m2c0fm.jpg
 
Banner image
Top