Zoektocht naar de ultieme baardtrimmer

Na mijn Babyliss for Men 845E circa een jaar niet aangeraakt te hebben bleek de accu de geest te hebben gegeven en is hij ook bedraad niet meer te gebruiken.

Nu weet je het met accu's natuurlijk nooit zeker, maar nu ik "het Baardje" wat korter getemd ga houden, wordt bijwerken met de schaar een lastige opgave.

Nu zit ik in dubio om een flink bedrag uit te geven voor bijvoorbeeld een Wahl (met guard) waarvan de accu of de stroomkabel ook de geest geeft indien deze enige tijd niet meer gebruikt zal worden. Of toch weer voor een relatief goedkoop model van bijv. Philips moet gaan. Ik denk overigens dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen en geen draadloos model neem.

De top lijstjes van Coolblue en Kieskeurig etc. zijn voor mijn gevoel teveel gericht op de minder veeleisende doorsnee consument en ik ben wel benieuwd wat de (Semi) Professionele Baardonderhouders hier aanbevelen.
 

Pim

Baard
Ik gebruik de Super Taper van Wahl. Ik had in het verleden de beard boss van Remington, maar na een kleine val in de wasbak kon deze gelijk de prullenbak in. De opzetstukken voor de Wahl gaan niet alleen tot 25 m, maar ik heb ook de 32 en 38 mm. Deze clipper heeft een krachtige motor dus doet zijn werk naar behoren. Voor mij ideaal omdat ik zelf voor een volle baard ga in plaats van lengte. Daarnaast gebruik ik ook nog de schaar voor de fine tuning.
 
Heb momenteel de "Remington MB4045 Beard Kit" op het oog, maar blijf inderdaad toch neigen naar een Wahl, bijvoorbeeld "Wahl Elite Pro Clipper" of "Wahl Color Pro" (tikkie Prijsbewuster (A)). Maar ga de Super Taper ook zeker in de overwegingen meenemen.
 

Nib85

Volle Baard
Ik heb de Wahl Colour pro tondeuse uit de tijd dat ik m'n haar regelmatig millimeterde.
Keertje in de aanbieding gekocht voor iets meer dan 3 tientjes, beste inverstering ooit. Is al een aantal jaar oud inmiddels maar werkt als een malle (gaat in 10 kammetjes naar 25mm)

Heb ook nog een baardtrimmer van Philips, maar die gebruik ik op het moment niet aangezien deze maar tot 10mm kan. Is inmiddels ook de tweede, de eerste was de batterij ook van kapot.
Oude type was beter onder de neus, de nieuwe komt niet goed met de mesjes bij de bovenste haren.
 

Almer

Baard
https://www.babylissformen.nl/3d-control-baardtrimmer-e866e/product/174/

Heb deze gekocht vorige week, bevalt me best. Al was een "clipper over comb" combo waarschijnlijk beter geweest zoals een Wahl.

Maar omdat ik een hekel heb aan snoeren (heb laatst ook een fohn aangeschaft waar het snoer in verdwijnt a gemiddelde stofzuiger) liever iets met een accu en clipper over comb gaat ook hiermee prima. Daarnaast een niet te groot snijvlak dus foutjes gebeuren niet zo snel en precisie werk zoals rond de mond is ook heel goed bevallen.

Ohja en hij is op dit moment in de aanbieding. Yay.
 
Banner image
Top