Zelf baardolie maken!

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Afhankelijk van de specifieke geur zou ik toch ook inderdaad meer dan een paar druppels toevoegen.
 
Aan druppels heb nu in 20ml zitten:
8 sinaasappel
12 ceder
2 tea tree
1 rozemarijn (om de tea geur wat te verzwakken)
Bij elkaar dus 23 druppels in 20ml wat ik vrij veel vind als ik de andere recepten zie, maar na een uur of 4 ruik ik alleen de tea tree nog en de ceder herken ik al helemaal niet terug
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Sommige geuren zijn nu eenmaal sterker dan andere.
Zelf grote fan van houtgeuren en dus bijvoorbeeld combinatie den/ceder/sandel zijn meer mijn ding ;)
 

maximum

Zware baard
Heb nog wel een tip voor je wat ik vooral bij favorietjes doe..5 druppels in je snor smeren;)..Blijft de hele dag hangen:DBeard up:)>
 

dayouri

Stoppelbaard
Hangt van de geur af.. Lemongrass bijvoorbeeld, ik wou dat je daar halve druppels van kon gebruiken.. ;)

Wat ik bv doe bij zeer overheersende geuren zoals lavendel of lemongrass is deze druppel eerst toevoegen in een ander klein pipetflesje met daarin jojobaolie. Zodra deze druppel dan verdunt is voeg ik langzaam druppel per druppel de verdunde geur toe aan mijn brouwsel.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Das idd een goed idee! Heb zelf ook als eens op die manier zitten prutsen. Maar heb van de Lemongrass een flinke afkeer gekregen haha (Y)
 

Dutchbeards

Stoppelbaard
Bij elkaar dus 23 druppels in 20ml wat ik vrij veel vind als ik de andere recepten zie, maar na een uur of 4 ruik ik alleen de tea tree nog en de ceder herken ik al helemaal niet terug

Er zit wel degelijk verschil in merk, ik zelf blijf verre weg van de EO van de tuinen, meeste wat ik heb staan is van Volatile, en daar waar mogelijk neem ik locale olietjes mee als ik op reis ben. Waar je rekening mee moet houden is het volgende
je hebt top noten en basis noten
De top noot is wat je ruikt zodra je de olie op doet (sterkst aanwezig) maar deze is meestal ook het eerste weer weg
de basis noot is de geur die blijft hangen maar minder aanwezig is.

Als je kijkt op het internet bij sites die uitleg geven over de verschillende EO (Essentiele olien) dan staat daar vaak ook bij of het een top of basis noot is. Wellicht dat dit je kan helpen bij het samenstellen van een lekkere geur
 

CyKosis

Baard
Ik ga ook diy'en. Net bij detuinen.nl eea besteld. Het viel me op dat de prijzen van 2e voor 1€ niet kloppen. Bv:

Jojoba olie -prijs p/s €10,99. Prijs voor 2 €10,98. Bestel je echter 1 flesje kost het €5,49. Raar..
2 stuks moet eigenlijk €6,49 kosten. Misschien een invoer/software fout.
Ik zal bij de tuinen langs gaan, wie weet kan ik mijn besteliing voor enkele euros verdubbelen. :)

EoRs1et.jpg
 
Laatst bewerkt:

Lei

Baard
Ik ben vandaag langs twee apotheken in Den Bosch om van die pipetflesjes te halen. De ene apotheek had alleen maar flesjes van 10 ml (of cc) wat een hele kleine maat is, de andere apotheek had helemaal geen pipetflesjes. Ze worden volgens beide apothekers nauwelijks meer gebruikt. Morgen informeer ik bij Woortman (ouderwetse drogist aan het Neude in Utrecht). Als ze daar geen mooie bruine flesjes van 30 ml. hebben, kan ik ze eventueel hier bestellen:
http://www.heliosholland.com/Pipetflesje-30ml-met-pipet
Is er iemand die ervaring heeft met deze on-line shop?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben vandaag langs twee apotheken in Den Bosch om van die pipetflesjes te halen. De ene apotheek had alleen maar flesjes van 10 ml (of cc) wat een hele kleine maat is, de andere apotheek had helemaal geen pipetflesjes. Ze worden volgens beide apothekers nauwelijks meer gebruikt. Morgen informeer ik bij Woortman (ouderwetse drogist aan het Neude in Utrecht). Als ze daar geen mooie bruine flesjes van 30 ml. hebben, kan ik ze eventueel hier bestellen:
http://www.heliosholland.com/Pipetflesje-30ml-met-pipet
Is er iemand die ervaring heeft met deze on-line shop?
Jawel, bij deze groothandel bestellen de meeste Nederlandse apotheken. Goed glas en niet de vaak brekende Chinese pipetflesjes. Goede prijs.
Voorheen vulden apothekers zelf de pipetflesjes af, maar dit wordt momenteel centraal gedaan in de zgn. afvul-apotheek, waarna de middelen gedistribueerd worden. De voorraden bij de plaatselijke apotheken zijn nog redelijk groot weet ik uit betrouwbare bronnen, omdat de apothekers weer zelf willen produceren en daarom wordt de klant verteld, dat er geen pipetflesjes meer voorradig zijn.
Niet gaan bedelen, maar gewoon online bestellen.
 
  • Like
Reactions: Lei

BigZ

Stoppelbaard
Ik ben vandaag langs twee apotheken in Den Bosch om van die pipetflesjes te halen. De ene apotheek had alleen maar flesjes van 10 ml (of cc) wat een hele kleine maat is, de andere apotheek had helemaal geen pipetflesjes. Ze worden volgens beide apothekers nauwelijks meer gebruikt. Morgen informeer ik bij Woortman (ouderwetse drogist aan het Neude in Utrecht). Als ze daar geen mooie bruine flesjes van 30 ml. hebben, kan ik ze eventueel hier bestellen:
http://www.heliosholland.com/Pipetflesje-30ml-met-pipet
Is er iemand die ervaring heeft met deze on-line shop?
Ja prima flesjes!
 
Banner image
Top