Yeff’s beard

8D385BA2-7550-4DA1-8CE2-19BE6564297D.jpeg na een klein jaar of 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik jullie meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z’n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen inzitten i.p.v. wat stijler zoals nu. (Vooral op foto 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat word?
 

Bijlagen

  • FAEBEF35-2BD3-4CD4-B383-3DCEF6193587.jpeg
    FAEBEF35-2BD3-4CD4-B383-3DCEF6193587.jpeg
    902,6 KB · Weergaven: 54

Boudi

Baard
Flinke baard al, mooi man! Die heeft alle potentie om huge te worden :)>
De snor gaat volgens mij vaak wat langzamer. Eigenlijk maar 1 advies, helemaal van afblijven en snorharen mooi opzij blijven kammen. Tijdelijk misschien wat vervelend door een haartje in je mond, maar dat gaat voorbij…
 

Knulletje

Zware baard
Bekijk bijlage 21029 na een klein jaar of 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik jullie meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z’n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen inzitten i.p.v. wat stijler zoals nu. (Vooral op foto 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat word?
Dat is al een flinke baard. Mooi vol en een mooie kleur ook! Wat hierboven al gezegd werd, de snor groeit vaak het langzaamst dus deze heeft meer tijd nodig. Dus lekker laten groeien en houd ons op de hoogte!
 
Ja die haartjes af en toe in de mond kan ik wel aan! Ik wordt zelf wel gek van die schilfertjes op de kin.. maar dat is maar even doorzetten!

beste gewoon in het ‘wild’ laten groeien of zeggen jullie nee ga langzaam wel al het model creëren wat je wilt en dan zo laten groeien ?
 

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 21029 na een klein jaar of 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik jullie meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z’n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen inzitten i.p.v. wat stijler zoals nu. (Vooral op foto 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat word?
Ha @Yefferzz13 ,
Welkom terug op het forum.
Je hebt nu al een geweldige baard (Y)(Y)(Y). Je snor heeft wat meer tijd nodig om volledig uit te groeien dus geef hem wat meer tijd.
Als je graag een lange grote baard wil zeg ik ga langzaam wel al het model creëren wat je wilt en dan zo laten groeien.
En waarom, ik denk dat je dat langer vol houd en je ziet er netter uit (scheelt ook veel commentaar ;)).
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
 

Knulletje

Zware baard
Ja die haartjes af en toe in de mond kan ik wel aan! Ik wordt zelf wel gek van die schilfertjes op de kin.. maar dat is maar even doorzetten!

beste gewoon in het ‘wild’ laten groeien of zeggen jullie nee ga langzaam wel al het model creëren wat je wilt en dan zo laten groeien ?
Hangt van het model af wat je voor ogen hebt. Als je meer lengte wilt maar wel alvast een ander model, dan ga je sowieso lengte verliezen. Geen punt natuurlijk als je dat niet erg vindt. Je kunt natuurlijk ook eerst voor lengte gaan en dan een model aanmeten. De keuze is aan jou. Succes!
 
Dit is zo ongeveer wat ik in gedachte had!
Toch wel meer een wat hoekiger model. Bijvoorbeeld zoals Dan Bilzerian maar dan een stuk langer.

Nu hopen dat de snor ook zo groeit als de rest en dan kan de journey verder vervolgen!
[DOUBLEPOST=1644253652][/DOUBLEPOST]Trouwens iemand een goed spul dat niet te vettig is, dat ik kan gebruiken bij die schilfertjes op de kin?
 

Bijlagen

  • C82856D9-C012-43D3-91AC-BD95748FC454.jpeg
    C82856D9-C012-43D3-91AC-BD95748FC454.jpeg
    940,6 KB · Weergaven: 42
  • F893F725-4A2D-45FD-9409-A1F7354DB314.jpeg
    F893F725-4A2D-45FD-9409-A1F7354DB314.jpeg
    668,3 KB · Weergaven: 42
  • 2651CBEB-CE25-42DB-B4F5-CCA66FB965B3.jpeg
    2651CBEB-CE25-42DB-B4F5-CCA66FB965B3.jpeg
    757 KB · Weergaven: 40
  • 79CFE2A9-248E-4EC9-B518-BE95D9C0EAC0.jpeg
    79CFE2A9-248E-4EC9-B518-BE95D9C0EAC0.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 39

Boudi

Baard
Ja die haartjes af en toe in de mond kan ik wel aan! Ik wordt zelf wel gek van die schilfertjes op de kin.. maar dat is maar even doorzetten!

beste gewoon in het ‘wild’ laten groeien of zeggen jullie nee ga langzaam wel al het model creëren wat je wilt en dan zo laten groeien ?
Als je een langere baard wilt, dan vooral van de onderkant afblijven. Laat het daar zoveel mogelijk groeien. Zijkanten kun je vrij snel bij gaan houden, die groeien vaak sneller. Samen met het bijhouden van de wang- en halslijn blijft het er netjes uitzien.
 
Als je een langere baard wilt, dan vooral van de onderkant afblijven. Laat het daar zoveel mogelijk groeien. Zijkanten kun je vrij snel bij gaan houden, die groeien vaak sneller. Samen met het bijhouden van de wang- en halslijn blijft het er netjes uitzien.

Top! Zo had ik het ook voor ogen! Contouren idd beetje bijhouden, zijkant minimaal laten overlopen zodat het niet te rond en uitstekend word en de rest laten groeien!! :)>:)>
 

tijn

Zware baard
Bekijk bijlage 21029 na een klein jaar van 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z'n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen zitten ipv water stijler zoals nu. (Vooral op 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat eigen over de snor… die staat zelfs lang als de baard onder de lip bijgeknipt) echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat woord?
Zoooooo maar das al echt zeg maar een baard. En dat na een maand van 3 woww. Ben benuwd hoe die gaat worden .
 
Ja gelukkig ging dit veel beter en sneller dan de eerste keer een jaar of 4-5 geleden! Ook veel minder las van jeuk/irritaties en veel sneller door die minder mooie periode heen haha!

Zo als op de foto had ik hem een aantal jaar geleden.
 

Bijlagen

  • C2098F19-5E0C-4537-BEC7-F2DE82C9C9E8.jpeg
    C2098F19-5E0C-4537-BEC7-F2DE82C9C9E8.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 49

Macx

Baardaap
Ik vind de baard mooi en de snor niet in verhouding staan met de baard. Ik zou direct stoppen met het knippen van de snor en als het zover is dan elke dag je snor in de juiste positie borstelen. Op een gegeven moment blijven de haartjes in de juiste positie liggen.
De snor is nu te klein en niet alleen omdat je snor wat achterblijft bij de groei wat je zelf aangeeft, maar ook omdat je deze geknipt hebt. Dus mijn advies is, snor laten groeien en goed borstelen en eventueel wat wax gebruiken als het nodig is.
[DOUBLEPOST=1644939694][/DOUBLEPOST]
Dit is zo ongeveer wat ik in gedachte had!
Toch wel meer een wat hoekiger model. Bijvoorbeeld zoals Dan Bilzerian maar dan een stuk langer.

Nu hopen dat de snor ook zo groeit als de rest en dan kan de journey verder vervolgen!
[DOUBLEPOST=1644253652][/DOUBLEPOST]Trouwens iemand een goed spul dat niet te vettig is, dat ik kan gebruiken bij die schilfertjes op de kin?

Lees dit artikel eens, misschien iets voor je snor en de schilfers op je kin. https://dutchhairshop.nl/olijfolie-baard/
Texman heeft zojuist een link geplaatst wat gaat over jojoba olie, ik denk dat dit ook wel zou kunnen helpen om je huid in te masseren met deze olie en daardoor schilfertjes te voorkomen.
https://www.naturalheroes.nl/blog/w...oet-weten-over-het-veelzijdige-vloeibare-goud
 
Laatst bewerkt:

RBBP

Baard
Ik vind de baard mooi en de snor niet in verhouding staan met de baard. Ik zou direct stoppen met het knippen van de snor en als het zover is dan elke dag je snor in de juiste positie borstelen. Op een gegeven moment blijven de haartjes in de juiste positie liggen.
De snor is nu te klein en niet alleen omdat je snor wat achterblijft bij de groei wat je zelf aangeeft, maar ook omdat je deze geknipt hebt. Dus mijn advies is, snor laten groeien en goed borstelen en eventueel wat wax gebruiken als het nodig is.

Totaal niet mee eens.
Een modieuze baard zonder snor is absoluut geen reden voor adviezen om de snor te laten groeien.
Dit is bij deze baard (vermoed ik) een bewuste en in mijn ogen zeer geslaagde keuze.

Bazen baard naast die waterpijp.
 

Macx

Baardaap
Totaal niet mee eens.
Een modieuze baard zonder snor is absoluut geen reden voor adviezen om de snor te laten groeien.
Dit is bij deze baard (vermoed ik) een bewuste en in mijn ogen zeer geslaagde keuze.

Bazen baard naast die waterpijp.
Totaal niet mee eens.
Een modieuze baard zonder snor is absoluut geen reden voor adviezen om de snor te laten groeien.
Dit is bij deze baard (vermoed ik) een bewuste en in mijn ogen zeer geslaagde keuze.

Bazen baard naast die waterpijp.

Yefferzz13 geeft aan dat hij graag een wat langere snor wil, dan zul je toch moeten stoppen met het knippen van de snor, dus ook Yefferzz13 wil graag een wat dikkere snor, citaat van Yefferzz13 'Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien… denken jullie dat dit nog wat word?'
Citaat van Yefferzz13 'Nu hopen dat de snor ook zo groeit als de rest en dan kan de journey verder vervolgen!'

Dus dat het een bewuste keuze is om de snor kort te houden is niet wat ik lees in de berichten van Yefferzz13
 

Macx

Baardaap
Ja je hebtgelijk man :p
Heb blijkbaar over die zin heen gelezen. My bad.

@Yefferzz13
Nee man, baard is baas zo :p
Sportief van je RBBP, en ook jij hebt wel een punt, ik had namelijk niet zo uitdrukkelijk hoeven te beweren dat het niet mooi is want het had inderdaad een persoonlijke keuze kunnen zijn en dan gaat het mij niet aan om daar commentaar op te hebben, dus in dat geval heb je wel weer gelijk. Dan is het bij deze 1-1
 

Geert77

Baard
Bekijk bijlage 21029 na een klein jaar of 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik jullie meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z’n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen inzitten i.p.v. wat stijler zoals nu. (Vooral op foto 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat word?
Yeff, je hebt al een mooie baard.Ik zou eventjes langs de barbier gaan om er een model in te laten knippen en verder de snor laten groeien. Natuurlijk ook de baard verder laten groeien, het wordt een fantastische baard. Het staat je trouwens zeer goed.
[DOUBLEPOST=1649087307][/DOUBLEPOST]
Bekijk bijlage 21029 na een klein jaar of 4-5, ben ik weer eens terug om mij baard te laten groeien, dit keer wil ik echt voor een “ Huge one ” gaan en wil ik jullie meenemen in deze reis!

heb mijn baard nu z’n dikke 3 maanden staan en er zit al heel heel veel proces in vind ik zelf! Veel beter dan de eerste keer een aantal jaar geleden. Vandaag heb ik mij baard voor de eerste keer eens goed uit geföhnd en uitgekamd omdat er normaal meer krullen inzitten i.p.v. wat stijler zoals nu. (Vooral op foto 2 zichtbaar dat de lijn niet zo strak is als foto 1) Wel had ik nog graag wat adviezen over de snor… die staat vrijwel even lang als de baard (onder de lip bijgeknipt) maar wilt echter na mijn eigen menig niet echt groeien.. denken jullie dat dit nog wat word?
Yeff, je hebt al een mooie baard. Ik zou eventjes langs de barbier gaan om er een model in te laten knippen en verder de snor laten groeien. Natuurlijk ook de baard verder laten groeien, het wordt een fantastische baard. Het staat je trouwens zeer goed.
 
Banner image
Top