Wordt dit wat?

MalleJoe

Stoppelbaard
Beste heren,

Morgen ga ik naar de barbier voor een nieuw kapsel en een eerste baardtrim. Ik wilde het nog even aan jullie voorleggen voor ik daar in de stoel zit.

Mijn baard is niet erg vol en ik heb ook vrij licht haar. Op mijn wangen is de dekkingsgraad aan de lage kant, maar ik zie wel progressie. Ik ben 41 en vooral op mijn wangen is er de afgelopen 5-10 jaar (tot mijn grote verbazing) best veel bijgekomen.

Op de wangen moeten de haren dus langer worden om enigszins te dekken, maar die willen dan ook weer alle kanten op. Met een beetje wat kan ik dat inmiddels redelijk temmen.

Op m'n kin heb ik nu een maand of 2 niks meer getrimd. M'n snor heb ik af en toe bijgeknipt, maar dat doe ik nu ook al even niet meer. Mijn wangen laat ik pas een week of 6 met rust denk ik, misschien wat langer.

Ik kan me voorstellen dat de barbier me adviseert om m'n wangen kort te houden, of helemaal te scheren, maar ik heb het idee dat ik nog wel wat verder kan. Ik denk wel dat je mijn kaaklijn er altijd doorheen zult zien.

Wat denken jullie?


131e4a4a-666c-4452-98e4-9abf573195ff.JPG 84036701-8ded-453c-af3f-f8ef95d246df.JPG 927c832d-de46-4a5a-9faf-8d5520e7fb25.JPG
 

Texman

Koning Baard
Beste heren,

Morgen ga ik naar de barbier voor een nieuw kapsel en een eerste baardtrim. Ik wilde het nog even aan jullie voorleggen voor ik daar in de stoel zit.

Mijn baard is niet erg vol en ik heb ook vrij licht haar. Op mijn wangen is de dekkingsgraad aan de lage kant, maar ik zie wel progressie. Ik ben 41 en vooral op mijn wangen is er de afgelopen 5-10 jaar (tot mijn grote verbazing) best veel bijgekomen.

Op de wangen moeten de haren dus langer worden om enigszins te dekken, maar die willen dan ook weer alle kanten op. Met een beetje wat kan ik dat inmiddels redelijk temmen.

Op m'n kin heb ik nu een maand of 2 niks meer getrimd. M'n snor heb ik af en toe bijgeknipt, maar dat doe ik nu ook al even niet meer. Mijn wangen laat ik pas een week of 6 met rust denk ik, misschien wat langer.

Ik kan me voorstellen dat de barbier me adviseert om m'n wangen kort te houden, of helemaal te scheren, maar ik heb het idee dat ik nog wel wat verder kan. Ik denk wel dat je mijn kaaklijn er altijd doorheen zult zien.

Wat denken jullie?


Bekijk bijlage 21655 Bekijk bijlage 21654 Bekijk bijlage 21653
Ha @MalleJoe ,
Welkom op ons leuke forum.
Ik vind dat je best een aardige baard en snor hebt (Y)(Y)(Y). Hij is alleen niet al te dik op de wangen.
Dat betekend dat je niet zomaar je baard kan trimmen je zult je baard op je wangen moeten ontzien om hem zo veel mogelijk de kans te geven om te groeien.
Het front van je baard ziet er goed uit maar dat betekend niet dat daar grof in geknipt moet worden want dat is zonde van de lengte.
Mijn advies is wangen en front minimaal bijwerken waarbij de lengte van het front zoveel mogelijk behouden moet worden.
Wat wel mag is de contouren van je baard weer mooi strak maken maar de halslijn mag niet hoger worden gezet (zie de foto).
Succes Texman :)>
downloads2.png
 

MalleJoe

Stoppelbaard
Super, bedankt man!
Ik ga je advies doorgeven aan de barbier. Of ik wacht eerst even zijn advies af en als dat radicaal anders is, kan ik alsnog voor het jouwe gaan.
 

Macx

Baardaap
Succes morgen bij de barbier, ik zou voor alle duidelijkheid de barbier het advies van Texman laten lezen, dan ziet hij ook de foto van Texman, dan lijkt het mij dat het niet meer fout kan gaan.
 

Nib85

Volle Baard
Super, bedankt man!
Ik ga je advies doorgeven aan de barbier. Of ik wacht eerst even zijn advies af en als dat radicaal anders is, kan ik alsnog voor het jouwe gaan.

Ik zou je wensen goed aangeven…

Barbieren hebben nog wel eens de neiging om hun werk “te goed” te willen doen.

Ik zou zelfs aangeven dat je alleen contouren wil laten bijwerken…
Ik vrees dat er anders ook aan de zijkant gezeten wordt.


Maar je baard heeft potentie genoeg. Komt helemaal goed (Y)
 

tijn

Zware baard
Beste heren,

Morgen ga ik naar de barbier voor een nieuw kapsel en een eerste baardtrim. Ik wilde het nog even aan jullie voorleggen voor ik daar in de stoel zit.

Mijn baard is niet erg vol en ik heb ook vrij licht haar. Op mijn wangen is de dekkingsgraad aan de lage kant, maar ik zie wel progressie. Ik ben 41 en vooral op mijn wangen is er de afgelopen 5-10 jaar (tot mijn grote verbazing) best veel bijgekomen.

Op de wangen moeten de haren dus langer worden om enigszins te dekken, maar die willen dan ook weer alle kanten op. Met een beetje wat kan ik dat inmiddels redelijk temmen.

Op m'n kin heb ik nu een maand of 2 niks meer getrimd. M'n snor heb ik af en toe bijgeknipt, maar dat doe ik nu ook al even niet meer. Mijn wangen laat ik pas een week of 6 met rust denk ik, misschien wat langer.

Ik kan me voorstellen dat de barbier me adviseert om m'n wangen kort te houden, of helemaal te scheren, maar ik heb het idee dat ik nog wel wat verder kan. Ik denk wel dat je mijn kaaklijn er altijd doorheen zult zien.

Wat denken jullie?


Bekijk bijlage 21655 Bekijk bijlage 21654 Bekijk bijlage 21653
Hoi goedenavond. Leuk dat je je baard laat groeien, en dat je dat met ons wilt delen. Een baard laten staan is een geduldig iets. Je bent al goed opweg. Laat zekerrrrrr de foto zien die Texman " bewerkt" heeft. En wat de wangen betrefd zou ik daar niet veel aan laten doen. Laat de lijnen mooi zetten, en dan heb je al een veel mooiere baard. Sucses en laat maar zien hoe het geworden is.
 

MalleJoe

Stoppelbaard
OK, dit heeft de barbier er van gemaakt. Hij heeft van de bakkebaarden wel iets meer weggehaald, maar dat was ook vrij dramatisch. M'n snor gaat best aardig en ik wil proberen om die punten een beetje omhoog te krijgen, dus die heeft hij lang gelaten. De vraag is of ik het zo zelf ga proberen te houden, of dat ik het nog langer ga laten groeien en zo ja, waar.
 

Bijlagen

  • IMG_6807.jpg
    IMG_6807.jpg
    742,1 KB · Weergaven: 34
  • IMG_6809.jpg
    IMG_6809.jpg
    664,3 KB · Weergaven: 33
  • IMG_6808.jpg
    IMG_6808.jpg
    678,8 KB · Weergaven: 32

tijn

Zware baard
OK, dit heeft de barbier er van gemaakt. Hij heeft van de bakkebaarden wel iets meer weggehaald, maar dat was ook vrij dramatisch. M'n snor gaat best aardig en ik wil proberen om die punten een beetje omhoog te krijgen, dus die heeft hij lang gelaten. De vraag is of ik het zo zelf ga proberen te houden, of dat ik het nog langer ga laten groeien en zo ja, waar.
Nou volgens mij ziet het er goed uit toch?? Gaat goed
 

Texman

Koning Baard
OK, dit heeft de barbier er van gemaakt. Hij heeft van de bakkebaarden wel iets meer weggehaald, maar dat was ook vrij dramatisch. M'n snor gaat best aardig en ik wil proberen om die punten een beetje omhoog te krijgen, dus die heeft hij lang gelaten. De vraag is of ik het zo zelf ga proberen te houden, of dat ik het nog langer ga laten groeien en zo ja, waar.
De barbier heeft het precies zo gedaan als ik bedoelde (Y)(Y)(Y).
Je baard ziet er zo prima uit en het staat je prima (Y)(Y)(Y).
Je zou kunnen kijken of je het iets langer kan laten groeien en als dat niet bevalt kan je altijd terugvallen op het model wat je nu hebt;).
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top