Whoop! Weer een Belg!

Kakihara

Baard
Ik ben Kim, 39 jaar alweer en woon in het verre Veurne. Sinds een jaar ongeveer fiere drager van een baard. Een tijdje geleden dit forum ontdekt en veel stiekem meegelezen. Het werd maar eens tijd dat ik mezelf voorstelde.
Naast de baard - wat een hobby op zich is, toch -, het werk en gezin, probeer ik nog wat gitaar te spelen. Op mijn eentje, niet in een band, want niemand wil mij.
Ik ga hier hopelijk (vast) nog wat plezier beleven.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
 

Kale666man

Baardaap
Welkom kim !
Weer een Belg zeg je.
Nou ,dat is niet zo bijzonder toch.
Baard blijft baard zeg ik maar.
Maar goed,hoop dat je een hoop plezier hebt hier.
 

Texman

Koning Baard
Ha Kim,
Leuk dat je erbij bent:).
Je bent alweer een jaar onderweg met je baard lees ik dus enige ervaring heb je al opgedaan.
Wellicht heb jij ook al leuke tips en trucs voor ons.
Veel plezier op het forum Texman :)>
 

Kakihara

Baard
Ha Kim,
Leuk dat je erbij bent:).
Je bent alweer een jaar onderweg met je baard lees ik dus enige ervaring heb je al opgedaan.
Wellicht heb jij ook al leuke tips en trucs voor ons.
Veel plezier op het forum Texman :)>
Dank je. Een jaar een baard hebben is jammer genoeg niet gelijk aan ervaring hebben. Ik leer elke dag veel bij :)

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Je hebt gelijk hoor en dat geldt ook voor mij. Ik ben al meer dan 40 jaar baarddrager en dan denk je heel wat te weten. Maar sinds ik lid ben van het baardforum heb ik er nog een heleboel bijgeleerd. Ik vind het forum enorm leuk en stimulerend.:)
Texman:)>
 

Kakihara

Baard
Mijn geschiedenis tot dusver:
Na een paar maanden niet scheren op een terrasje aan een andere baard gevraagd hoe hij het allemaal een beetje netjes en verzorgd hield. (Ik gebruikte op dat moment Head and Shoulders en een gewone conditioner. Wist ik veel.) Mijn mond viel open toen die begon over baardshampoo en baardolie. Bestond dat allemaal echt? Dan maar gelijk beginnen surfen om bij MijnBaard (superservice daar!) uit te komen. Onmiddellijk de starterskit aangeschaft. Een paar dagen later al stond de postbode aan de deur met een pakketje. Ik had in het begin een lichte voorkeur voor de Citrus-olie, de Woody blijkt een 'acquired taste', je leert ervan houden. Ik vond het frappant hoe snel je resultaat voelt en ziet. Op dat ogenblik vloekte ik wel even: hoe kon ik zo dom zijn dat ik er niet aan gedacht had om zelf al eens op zoek te gaan? Google is anders nooit veraf bij mij... Wat betreft de wax uit het startespakketje: ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, want die laat brokken in mijn baard achter.

Na nog eens een paar maanden was het hoog tijd voor een eerste bezoekje aan een herenkapper. Daar kennis gemaakt met Proraso Wood & Spice. Geweldig fris en kruidig geurtje dat wonderen deed met mijn baard, maar wat minder vriendelijk was voor mijn huid. Sindsdien heb ik best wel wat euro's uitgegeven aan baardolie (verslavend spul is dat!). Naast de reeds genoemde Woody en Citrus van MijnBaard en Proraso Wood & Spice zijn dat nog; Darling Nicky van Dutchbeards, First Round van Mahoney's, Mr Natty's Bring Me Sunshine & Famous Beard Elixir en GBS Bay Rum. Van deze laatste was toch Bring Me Sunshine toch wel mijn favoriet. Ook weer een heerlijke frisse en kruidige geur, iets subtieler dan de Wood & Spice. Minpuntje - nu ja - is wel dat de oliën/elixirs van Mr Natty wat dikker lijken dan andere oliën en je handen er vettig van blijven.

Ik heb ook al kennis gemaakt met baardbalsem. Niet met iets van de gekende webshop, maar een balsem van de plaatselijke supermarkt: Blondépil Homme. Het is verfrissend, maar doet niet veel meer dan een baardolie, qua verzorging vind ik het minder. Bovendien moet je zorgen dat de balsem goed verdeeld wordt en ingemasseerd. Als je dat niet doet, loop je de rest van de dag blauwe bolletjes uit je baard te pulken.

Gezien de prijs van een de commerciële baardolie, speel ik met het idee om zelf ook maar iets proberen in elkaar te frutselen. Daartoe heb ik al de nodige topics doorspit. Een van deze dagen maar eens een bezoekje brengen aan de H&B. Ik heb het voordeel dat ik een collega heb die nogal met parfum bezig is, daarover een blog bij houdt en daar zelfs extra zakgeld mee verdient. Wellicht kan die me wel vertellen waar ik op moet letten bij het mengen van essentiële oliën.

Als laatste: sinds ik een baard heb, krijg ik regelmatig opmerkingen:
- Ha! ZZ Top!
- Je gaat toch niet ontploffen? / Ben je geradicaliseerd?
- Oh! Da's zacht!

Alsof ik een gitaarspelende suïcidaal cactus ben...

Nu ja. Meeste commentaar is wel positief :)
 

Texman

Koning Baard
Mijn geschiedenis tot dusver:
Leuke geschiedenis, je ben toch al lekker bezig geweest met het uitproberen van de diverse baardproducten.
Zelf heb ik geen ervaring met het maken van een eigen baardolie. Maar je kan er hier wel het e.a over vinden.
Jammer van de negatieve opmerkingen maar daar hebben we allemaal wel eens mee te maken.
Als mensen problemen hebben met jouw baard laat het dan vooral hun probleem zijn en niet het jouwe.
Ik heb ook wel eens gezegd als jij een probleem heb met mijn baard ga ik dat niet voor jou oplossen.
Gelukkig krijg je net als andere baardmannen ook positieve reacties.
Texman:)>
 

Kakihara

Baard
Ach, negatief... Ik zie het eerder als (een poging tot) grappig zijn. Het mag alleen wat creatiever en origineler zijn. Ik gok dat iedereen met een baard die grappen al meermaals heeft mogen horen. :) >

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
 

Kakihara

Baard
Die baard van mij is trouwens ontstaan uit een soort van luiheid: ik scheer niet graag en liep soms al rond met een baard van een paar weken oud. Op een gegeven moment helemaal de moeite niet meer genomen om te scheren :)

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
 
Banner image
Top