Dutchbeards

Welke baardtrimmer?

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door Sander, 11 dec 2014.

1. Sander

Sander beards be like... Staff

Zooooo bitches! ;) Zo kan ie wel weer hè! Begint gewoon alweer op lengte te komen hoor!

Bitches...

Yannick, Matiezzz, Arjay en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. PUNK-JAZZ

PUNK-JAZZ Guest

Hallo Sander:D:p(Y):)>

YEAHHH Trackerrrrrrr(Y)

Sander vindt dit leuk.
  3. Hans

Hans Zware baard Oerbaard

Dan maar weer even On-Topic ;)

Ik heb zelf de laatste 20 jaar de Wahl Super Taper in gebruik, super tondeuse
    die je ook tegenkomt in de professionele kapperszaken.
    Het is een investering maar die verdient zich in de loop der jaren vanzelf terug,
    na 10 jaar de messen laten slijpen en af en toe oliën is het enige onderhoud (Y)

Yainderidoo, Yannick, Danny en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. PUNK-JAZZ

PUNK-JAZZ Guest

Old skool Gear Last 4eva:)>(Y)

Yannick vindt dit leuk.
  5. Sander

Mooi apparaat is dat, maar ik neem aan niet voor je baard, of wel?

6. Hans

Zekers weten van wel Sander, kijk maar eens bij de barbier of de kapper, daar zijn
    deze tondeuses volop in gebruik, praktisch onverslijtbaar en bijzonder betrouwbaar.
    Worden zowel gebruikt voor het haar knippen als het haar snijden, ook voor de baard.
    Voor thuisgebruik heb ik een set opzetstukken erbij oplopend van 1 mm tot 12 mm dus
    uitermate geschikt voor de thuis-doe-het-zelver-barbier (nieuw woord haha) :D

PUNK-JAZZ vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Sander

Leer mij de tondeuse kennen... ;)

Matiezzz, Hans, RonnieDoorzon en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Arjay

Arjay Moderator Staff Oerbaard

Gewoon afblijven!

Matiezzz, dennisB, barrymossel en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Zwollenaar

Zwollenaar Zware baard

Deze baard trimmer gebruik ik ook. Tot mijn grote tevredenheid

10. Hans

RonnieDoorzon en PUNK-JAZZ vinden dit leuk.
  11. PUNK-JAZZ

PUNK-JAZZ Guest

:)>:DNO WAY JOSÉ GHEHEHEHE:p:eek::mad:

12. Matiezzz

Matiezzz Baard Oerbaard

Deze gaat maar tot 5 mm... Das wel erg kort...
    Heb zelf altijd 10 mm, en das al redelijk kort :)

13. Pat

Pat Baard

Ik gebruik een Braun BT 5070 baardtrimmer

14. Bkire

Bkire Stoppelbaard

Yainderidoo vindt dit leuk.
  15. Yainderidoo

Yainderidoo Volle Baard

Hey.....zo'n ding heb ik ook! Voor mijn hoofdhaar....doet mijn vrouw altijd even! Wat is ze toch lief.
    Waar laat je die messen slijpen?

Hans en Texman vinden dit leuk.
  16. Hans

Ik ga naar de winkel die allerhande kappersbenodigheden verkoopt en lever daar mijn mesbladen in, enkele dagen later zijn ze weer als nieuw

Texman en Yainderidoo vinden dit leuk.
  17. Yainderidoo

Yainderidoo Volle Baard

Volgens mij is er zo'n soort winkel in Drachten. Kan ik wel eens binnenlopen! Dank je Hans. (Y)

Texman en Hans vinden dit leuk.
  18. Kevmetbaard

Kevmetbaard Stoppelbaard

Je lokale barbier supporten is het beste. En dan nog een tondeuse hebben om je nekharen wat bij te werken.

Op aanraden van deze baardtrimmer pagina, heb ik de wahl stainless steel advanced gehaald om thuis mee te knutselen. Dat ding werkt echt als 'n trein, loopt als 'n zonnetje en blijft eeuwen lang scherp. Wel wat duurder.

Anyway, neem vooral hier eens een kijkje wat voor type baardtrimmer je nodig hebt (stoppel, kort, lang, duur, goedkoop) : baardtrimmer

Texman vindt dit leuk.
  19. MaartenK

MaartenK Baard

Ik gebruik de Remington Edge , type PG6030. Dit is een set met diverse hulpstukken. Ook heb ik de Philips Series 5000, type BT5200. Recent kreeg ik als kado de

Philips Oneblade:

Philips Oneblade.JPG

Ik heb hem nog maar een paar keer gebruikt tot nu toe. Hij is zoals men noemt hybride, dus je kunt er nat en droog meer scheren. Met de blade kun je prima de contouren van de baard of snor bijwerken. Om te trimmen kun je hem bijna traploos instellen. Van 0,5 mm tot en met 9 mm.

Ook de nek (lijn) is goed te doen. Maar ik vind dat je met een Gilette (Fusion/Mach) scheermes gladder scheert. De blade scheert ongeveer gelijk aan een krabbertje. Er is naar mijn mening wel een nadeel: de blade gaat ongeveer 4 maanden mee, zegt Philips :cool: Een losse blade kost ongeveer 14 Euro. Wel weer een voordeel is dat je met één apparaat kunt scheren en trimmen.

Is er iemand die al wat langer ervaring heeft met deze Oneblade? Ik ben benieuwd of de Blade echt vier maanden meegaat.. bijvoorbeeld.

20. Kevmetbaard

Kevmetbaard Stoppelbaard

Ligt er wat mij betreft aan hoe intensief je de OneBlade gebruikt. Ik gebruik mijn OneBlade uitsluitend om mijn neklijn te scheren. Zo'n 2 keer in de week. Kom ongeveer uit op 4-5 maanden scheerplezier met het mesje.
    Als je meer dan 2 keer per week scheert met de OneBlade, dan denk ik dat je vanaf maand 3 wel last begint te krijgen van het mesje

Texman vindt dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina