Weer zo eentje die een baard wilt :)

Pel

Baard
Hey allen,

Heb al wat posts gelezen en heb mezelf ook maar aangemeld, want ik zie veel goede tips en positieve reacties voorbij komen!

Even kort, ik ben Jeroen, 30 jaar en een buitenmens.

Wat betreft de baard; ik heb altijd een hekel gehad aan een glad kinnetje/wangetje. Heb bijna altijd wel wat hangen, alleen nooit echt langer laten worden dan een "3 dagen baardje".
Intussen wat weken/maanden bezig met trimmen, nu zo rond de 5 mm.
dxA0Qbb.jpg

ETyKk77.jpg

wT46T8p.jpg


Ik vraag me alleen af, ik zie steeds meer ongelijkheid met de wangen en hier en daar wat gaten.
Wat raden jullie aan, wangen gewoon kaal houden, even afwachten of iets anders zoals een specifiek model?

Overigens heb ik vandaag wat baardolie, shampoo en een borsteltje besteld, kan maar alvast binnen zijn

Alvast bedankt
 

TristanRC

Stoppelbaard
Die ongelijkheid heb ik ook, voor zover er bij mij al wat zit. Mijn ervaring daarmee is, (ook gezien ik lang haar heb gehad) dat je dat vooral zelf ziet en zo ervaart en dat dit je omgeving niet of nauwelijks opvalt. Verder kan je eigenlijk weinig baard-advies geven want er zit bij mij ook pas slechts een vastgelijmd plukje shag op de kin :p
 

Diederik

Volle Baard
Welkom!

Kale plekjes hebben we eigenlijk allemaal wel: bij wat meer lengte worden die wel overgroeid.

Gewoon een maand of 3-4 geduld hebben, dan zie je vanzelf welke potentie er is en voor welk model je wilt en kunt gaan.

Voor nu zeg ik dat het veelbelovend kan zijn.
 

Ardjan

Baardaap
Voorlopig (minimaal 3 maanden) laten groeien; en kijken wat moeder natuur je geeft!
Het front ziet er alvast veelbelovend uit! En de wangen komen op termijn ook wel. Gewoon wat geduld hebben!
Ondertussen kun je de lijnen (contouren) wél wat bijhouden. Dan toont het minder slordig.
Let daarbij op: De wanglijn niet te laag; en de halslijn niet te hoog!
Die halslijn kun je best wat laten zakken trouwens!

Succes; geniet van je baard; en welkom op het forum! (Y)
 

Upsalot

Baard
Juist al het advies wat ik ook gekregen heb, is hier nu ook gegeven. Dus lekker door baarden. Succes(Y) En als je baard langer is dan kan je kop er ook op. De baard is voor de good looks.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pel ,
Welkom op ons leuke forum.
Op zich heb je best een goede baardgroei, vooral het front en je snor zien er al erg goed uit (Y)(Y)(Y).
De ongelijkheid en de wat dunnere plekken op je wangen komen vooral doordat de haren niet allemaal even snel groeien.
Helaas kan je daar niets aan doen. Wat wel mogelijk is om het eerst wat langer te laten groeien en daarna de haren op de wangen op een gelijke lengte terug te trimmen. Maar niet meer dan strikt noodzakelijk is anders moet je steeds opnieuw beginnen en dat is niet de bedoeling.
Geef je zelf in ieder geval 3 maanden van groeien en kijk dan wat het geworden is. Daarna kan je gaan nadenken over model voor je baard.
Succes Texman :)>
 
  • Like
Reactions: Pel

Giant

Zware baard
Welkom!
Gewoon een paar maanden laten doorgroeien. De dunne plekken vallen dan ook niet meer op. Dus gewoon flink geduld hebben.
 

Pel

Baard
Ha @Pel ,
Welkom op ons leuke forum.
Op zich heb je best een goede baardgroei, vooral het front en je snor zien er al erg goed uit (Y)(Y)(Y).
De ongelijkheid en de wat dunnere plekken op je wangen komen vooral doordat de haren niet allemaal even snel groeien.
Helaas kan je daar niets aan doen. Wat wel mogelijk is om het eerst wat langer te laten groeien en daarna de haren op de wangen op een gelijke lengte terug te trimmen. Maar niet meer dan strikt noodzakelijk is anders moet je steeds opnieuw beginnen en dat is niet de bedoeling.
Geef je zelf in ieder geval 3 maanden van groeien en kijk dan wat het geworden is. Daarna kan je gaan nadenken over model voor je baard.
Succes Texman :)>
Thanks!
En, gaan we doen.

Denk je dat het gebruik van baardolie, shampoo en af en toe een borsteltje de haren aansporen om meer en voller te groeien?
Eventueel kan ik even checken welke producten ik heb :)
[DOUBLEPOST=1609963091][/DOUBLEPOST]
Voorlopig (minimaal 3 maanden) laten groeien; en kijken wat moeder natuur je geeft!
Het front ziet er alvast veelbelovend uit! En de wangen komen op termijn ook wel. Gewoon wat geduld hebben!
Ondertussen kun je de lijnen (contouren) wél wat bijhouden. Dan toont het minder slordig.
Let daarbij op: De wanglijn niet te laag; en de halslijn niet te hoog!
Die halslijn kun je best wat laten zakken trouwens!

Succes; geniet van je baard; en welkom op het forum! (Y)

Ik heb gister de hals even opgeschoond, de wanglijn vind ik vrij lastig gezien er nog weinig zit. Uiteraard op de moedervlekken na, want daar groeit het als kool
20210106_205037.jpg 20210106_205131.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pel ,
Wat je vraag betreft:
Denk je dat het gebruik van baardolie, shampoo en af en toe een borsteltje de haren aansporen om meer en voller te groeien?
Eventueel kan ik even checken welke producten ik heb :)

Een goede verzorging draagt altijd bij aan een gezonde baardgroei.
Vooral de baardolie is goed als je die flink in je huid masseert, dat stimuleert de bloedsomloop wat weer goed is voor je baardgroei.
Gebruik wel altijd goed spul zonder chemische ingrediënten. Shampoo en een borsteltje zijn ook prima.
Je hebt trouwens je baard mooi bijgewerkt. (Y)(Y)(Y)
Ga zo door, Groet Texman:)>
 
  • Like
Reactions: Pel

Pel

Baard
Ha @Pel ,
Wat je vraag betreft:
Denk je dat het gebruik van baardolie, shampoo en af en toe een borsteltje de haren aansporen om meer en voller te groeien?
Eventueel kan ik even checken welke producten ik heb :)

Een goede verzorging draagt altijd bij aan een gezonde baardgroei.
Vooral de baardolie is goed als je die flink in je huid masseert, dat stimuleert de bloedsomloop wat weer goed is voor je baardgroei.
Gebruik wel altijd goed spul zonder chemische ingrediënten. Shampoo en een borsteltje zijn ook prima.
Je hebt trouwens je baard mooi bijgewerkt. (Y)(Y)(Y)
Ga zo door, Groet Texman:)>
Ah goed om te weten, wederom bedankt!

Heel fijn forum dit, mag ook wel gezegd worden(Y)

Ik zal om de zoveel tijd even een update plaatsen:)>
 

theJB

Baard
Dat gaat wel wat worden :)
Sluit me aan bij het advies om de kaaklijn niet te hoog op te scheren, het haar wat daar zit heb je nodig voor de support van je baard als die wat voller gaat worden, anders krijg je een heel dun baardje.
 

Pel

Baard
Dat gaat wel wat worden :)
Sluit me aan bij het advies om de kaaklijn niet te hoog op te scheren, het haar wat daar zit heb je nodig voor de support van je baard als die wat voller gaat worden, anders krijg je een heel dun baardje.
Thanks!
Ja, dus de wangen zeker even met rust laten voorlopig bedoel je?
Sowieso zit ik daar weinig aan, los van de perzikvacht groeit daar nog niet veel ;)
 

Pel

Baard
Klein weekje verder intussen, dus noem het maar week 2.
Ik heb net de snor even wat geknipt, haartjes die over de lip en bijna afgehapt worden zijn niet heel praktisch merk ik ;)

Ben even benieuwd, ik las dat je je halslijn ongeveer 1 á 2 vingers boven je adamsappel kan houden, zie foto met de kin omhoog. Beetje zoals het boekje?
En daarnaast de wangen; het is nog niet bepaald vol dus ik ga er vanuit lekker wat weken laten groeien?:)>
 

Bijlagen

  • 20210111_192422.jpg
    20210111_192422.jpg
    760,6 KB · Weergaven: 165
  • 20210111_192433.jpg
    20210111_192433.jpg
    889,3 KB · Weergaven: 157
  • VideoCapture_20210111-195106.jpg
    VideoCapture_20210111-195106.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 161

Jimmy16

Baard
Die halslijn is een moeilijke idd om zelf te doen.

Afhankelijk van je doelstellingen kan je 1 a 2 vingers aanhouden. Hoe langer je de baard wil, hoe lager je deze houdt. Bij mij past er geen vinger meer tussen :p

Je kan deze lijn gerust ook mee laten 'groeien' met je baard. Telkens je baard wat langer wordt, laat je deze lijn stelselmatig mee zakken.
Of meteen je doelstelling vastleggen en meteen zo laag mogelijk is ook een optie.

Beard on! :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Pel ,
Voor de tijd dat je bezig bent ziet je baard er al erg mooi uit (Y)(Y)(Y).
Ga zo door want ik denk dat je een prachtige volle baard krijgt:):)>.
T.a.v. je vraag: ben ik het geheel eens met @Jimmy16.
Succes Texman :)>
 

Pel

Baard
De groei zit er gestaag in! Nog even geen foto update, die komt na het weekend wel weer.
Zojuist even balsem en conditioner gekocht, ik merk namelijk dat de huid best droog is en de jeuk daardoor toeneemt. Al is het borsteltje wel goed voor dat laatste, voor even:)

Daarnaast merk ik ook dat de haren op de kin en snor wat beginnen te krullen. Niet heel erg en het het meeste hangt omlaag, maar kan je dat ook wat ik toom houden met de balsem?

P.s., bijna niet te zien op de foto's, maar ik heb dus bruine, rode, grijze en haren zonder pigment, heb ik mij laten vertellen door een kapper :)>
 
Banner image
Top