Wat zijn je favoriete series ?

ISYMFS

Baard
1. breaking bad
2. homeland
3. game of thrones
4. orphan black/ fargo (seizoen 1)

daarna niet echt significant verschil qua voorkeur

lost , was leuk
dexter, best wel ok.
lillyhammer, leuk
true detective, best wel een goede.
prison break, best wel moah...:/ sinds kort afgehaakt in het laatste seizoen midway ergens
true blood, best wel goed.
sons of anarchy, moet ik nog steeds de latere seizoenen kijken. Heb denk ik eerste 2 of 3 gezien
hannibal, weet alleen niet meer waar ik was gebleven

ben nu peaky blinders (netflix) ah kijken. Vind het best geniaal. jammer van de korte seizoenen alleen.

deadwood een poging gestart tijdens cardio op aanraden, maar vond ep 1 nog niet echt denderend.


en verder ben ik vast nog wel wat vergeten..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Homeland vond ik de eerste reeks goed maar zoals zo vaak moeten ze dan op zoek naar een vervolg en daar vond ik niks meer aan.

Game of Thrones blijf ik schitterend vinden.

Lost was inderdaad leuk maar ook daar zijn ze mij ergens kwijt geraakt na de zoveelste plotwending die helemaal nergens naartoe ging

Prison break was, net als Homeland, een goed idee, maar krampachtig vasthouden aan iets dat eigenlijk op het einde van het eerste seizoen afloopt werkt niet.

True blood vond de vriending hier wel goed. Ik ben, alweer, afgehaakt na het zoveelste verzinsel dat moest bijdragen tot nieuwe (te ver gezochte) wendingen.

Deadwood vond ik wel prachtig maaer je moet het rauwe van dat sort serie wel weten te appreciëren natuurlijk. Het geeft mijns inziens een veel juister beeld weerd van "die tijd en plaats" dan de gemiddelde Western met John Wayne ;)
 

Noorman

Baard
Moet toch ook even een lans breken hier voor Dexter. De serie vertelt vanuit het oogpunt van seriemoordenaar Dexter. Alles word je verteld door deze Dexter en de manier waarop hij dit doet, maakt dat je een band krijgt met hem. Je kunt je voorstellen waarom hij de keuzes maakt die hij maakt en je krijgt zelfs een beetje medelijden met hem. Hij voelt niets en kent geen emoties. Dexter is een donkere serie met zwartgallige humor en ook best een flinke dosis moraliteit. Het is een serie die je goed geboeid houdt met interessante afleveringen (voor mij dan)die je het liefst achter elkaar door zal willen kijken. De serie is origineel door zijn aanpak. Een seriemoordenaar stoot normaal gesproken toch wel af, in Dexter trekt hij juist aan. Voor mij igg een toppertje!!!
 

ISYMFS

Baard
Homeland vond ik de eerste reeks goed maar zoals zo vaak moeten ze dan op zoek naar een vervolg en daar vond ik niks meer aan.

Deadwood vond ik wel prachtig maaer je moet het rauwe van dat sort serie wel weten te appreciëren natuurlijk. Het geeft mijns inziens een veel juister beeld weerd van "die tijd en plaats" dan de gemiddelde Western met John Wayne ;)

Moet toch ook even een lans breken hier voor Dexter. De serie vertelt vanuit het oogpunt van seriemoordenaar Dexter. Alles word je verteld door deze Dexter en de manier waarop hij dit doet, maakt dat je een band krijgt met hem. Je kunt je voorstellen waarom hij de keuzes maakt die hij maakt en je krijgt zelfs een beetje medelijden met hem. Hij voelt niets en kent geen emoties. Dexter is een donkere serie met zwartgallige humor en ook best een flinke dosis moraliteit. Het is een serie die je goed geboeid houdt met interessante afleveringen (voor mij dan)die je het liefst achter elkaar door zal willen kijken. De serie is origineel door zijn aanpak. Een seriemoordenaar stoot normaal gesproken toch wel af, in Dexter trekt hij juist aan. Voor mij igg een toppertje!!!

@Cowboy inderdaad zoals je zegt, vaak zijn de vervolg seizoenen wat minder. Maar ik blijf het (bij gebrek aan beter) toch spannend vinden.
Deadwood ben ik inmiddels al wat verder. Geinige serie. Vind het leuk , hoe sommige karakters zo poëtisch praten (eigenaar van de gem, en de burgermeester).

@Noorman . Je hebt dexter mooi weten te beschrijven. Is dit ook je nummer 1 serie?

Peaky blinders is echt een geniale serie trouwens. Niemand die dit kijkt?
 
@Cowboy inderdaad zoals je zegt, vaak zijn de vervolg seizoenen wat minder. Maar ik blijf het (bij gebrek aan beter) toch spannend vinden.
Deadwood ben ik inmiddels al wat verder. Geinige serie. Vind het leuk , hoe sommige karakters zo poëtisch praten (eigenaar van de gem, en de burgermeester).

@Noorman . Je hebt dexter mooi weten te beschrijven. Is dit ook je nummer 1 serie?

Peaky blinders is echt een geniale serie trouwens. Niemand die dit kijkt?

Nog nooit gehoord van Peaky Blinders... Zo net even gekeken en de serie scoort hoog op imdb, interessant!

Owja, momenteel even een pauze genomen met de serie Limitless, welke gebaseerd is op het film met gelijknamige titel. Ik wacht even totdat het hele seizoen verkrijgbaar is zodat ik het in één term aan boord ken afkijken. Telkens een week wachten vind ik niks en duurt me te lang.

Ook vind ik de serie 12 Monkeys leuk, welke ook weer gebaseerd is op het gelijknamige film titel, 12 monkeys. Tevens wachten tot het volgende seizoen beschikbaar is.

Daarnaast een goude Australische gangster serie gebaseerd op waargebeurde en destijds 'actuele' verhalen. Ook mochten zelfs sommige afleveringen niet worden uitgezonden op Australische televisie omdat de rechtzaken nog liepen.
Zeer ruige serie genaamd Underbelly, welke bestaat uit 6 afzonderlijke seizoenen die een bepaalde periode representeren van het Australische onderwereld waarvan dezelfde personages terugkomen in verschillende seizoenen.
 
Favoriete series:

The Walking Dead
Vikings
American Horror Story
Under The Dome

En nog wat ouwe Nederlandse series uit de jaren 90
 

Ab79

Baard
(Top)series nu:

Game of Thrones
The Walking Dead
Gotham
Banshee

In de plenning:

Mr. Robot
Vikings
Peaky Blinders

Voorheen:

Breaking Bad
Band of Brothers
The X-files (in de jaren '90 maar toevallig afgelopen week alle seizoenen weer binnengehaald in Full HD).


Ik gebruik een combinatie van BluRay-rips via een media player en de Pulsar addon voor Kodi (Op een Raspberry Pi 2 met HifiBerry uitbreiding) om series/films te kijken.
Ik ben in ieder geval iemand die alles kijkt op 1080P met Dolby Digital of DTS.
Ik wacht liever een tijd dan dat ik een vage rip of cam versie moet kijken.
Vandaar dat ik meestal ook een seizoen achter lig.

Spoiler-alert is dus altijd iets waar ik rekening mee moet houden aangezien mijn vrienden elke week de nieuwste afleveringen kijken ;)

:)>
 
Game of Thrones al veel goeds over gehoord en staat hier ook nog in de planning en ook Gotham, ik kan iedereen sowieso Vikings aanraden :D top serie!
 
(Top)series nu:

Game of Thrones
The Walking Dead
Gotham
Banshee

In de plenning:

Mr. Robot
Vikings
Peaky Blinders

Voorheen:

Breaking Bad
Band of Brothers
The X-files (in de jaren '90 maar toevallig afgelopen week alle seizoenen weer binnengehaald in Full HD).


Ik gebruik een combinatie van BluRay-rips via een media player en de Pulsar addon voor Kodi (Op een Raspberry Pi 2 met HifiBerry uitbreiding) om series/films te kijken.
Ik ben in ieder geval iemand die alles kijkt op 1080P met Dolby Digital of DTS.
Ik wacht liever een tijd dan dat ik een vage rip of cam versie moet kijken.
Vandaar dat ik meestal ook een seizoen achter lig.

Spoiler-alert is dus altijd iets waar ik rekening mee moet houden aangezien mijn vrienden elke week de nieuwste afleveringen kijken ;)

:)>
Lache, weer een xfilert!
Maar nou ben ik toch wel benieuwd waar je die full hd, variant vandaan heb gehaald misschien een tip? Prive berichtje mag ook wel aangezien dat soort links, denk ik, niet gepost mogen worden
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zijn er nog steeds mensen die Game of Thrones niet kijken??? :confused::p
Zoiets moeten ze verplichten!
 
@Metalgoatie (Y)(Y):D

Ik heb nog wel een beetje te gaan en ben halverwege seizoen 5 van the X-files (gaat tot 9). Daarentegen kijk ik series alleen als ik aan boord zit.
Geduld is een schone zaak, laat ik dan maar zeggen :)>
 

Almer

Baard
Poeh series heftig, ik kijk ong 4 verschillende serie's per periode.

Vorige is net afgelopen met series:

Walking Dead
Limitless - nieuwe serie, borduurt voor op de film doet een beetje aan Dexter denken
Blindspot - ook nieuw, leuk gedaan
Falling Skies - Iets met aliens, wel tof
The Strain - na walking dead beste zombie serie die er is vinnik

Dan zometeen weer Game of Thrones en Black Sails...daarna eigenlijk afwachten wat er nog meer komt.

Verder serie's die ik echt goed vond zijn vooral Spartacus, geweldige serie fantastisch gemaakt.

Zelfde geld voor Band of Brothers, als je dat nog nooit gezien hebt...poeh doen

How I met your mother is toch wel all time favorite, zit heel erg ingebakken in mijn vrienden groep en komt nog regelmatig terug vooral als we in de kroeg zijn...dan komt dit nummer tegenwoordig altijd zonder dat we het aan hoeven te vragen :D

 

BotteRik

Baard
Breaking bad was mijn favoriet, daarna The walking Dead en ben nu verslingerd aan Outcast (Fox)
Creepy shit haha
 
Banner image
Top