Wat zijn de sterke en zwakke punten van jouw baard?

Wow, Almer mooie baard man!
En Beardo, vind jou baard er op de laatste foto het mooist uitzien!

Laat ik eerst maar eens beginnen met mijn zwakke punten.

Vreemde kruin, onder mijn kin/ hals waardoor ik aan mijn rechterkant kin/ wang soort deukje heb.
En vlak boven mijn adamsappel is het korter dan de rest maar dat wordt steeds minder zichtbaar naarmate het wat langer begint te worden.

Zwakke maar ook soort van sterke punt is dat ik vol bebaard ben waardoor de haren op mijn wangen bijna tot mijn ogen komen. Aangezien ik de wanglijn laag geschoren had (lees: schuine lijn van oor naar mond) waardoor deze ter hoogte van mijn mondhoeken komt. Terwijl mijn natuurlijk haarlijn een centimer of anderhalf erboven zit.

Met mijn donkere stugge haren moet ik eigenlijk elke dag mijn wangen scheren om die zwarte stoppeltjes te voorkomen.

Nou heb ik er eigenlijk spijt van en heb ik me niet meer geschoren sinds dinsdag j.l. en probeer de wanglijn op zijn natuurlijke manier uitdijen.
Momenteel vind ik de overgang te hard en stoor ik me er aan. Maar gelukkig zit ik aan boord en trek me weinig aan van de meningen van mij collega's.

En nog een zwakke punt is dat mijn linker snor minder dik aanvoelt als de rechterkant. Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat komt omdat ik in het prille begin ooit eens te diep geschoren heb en die lijn ben aan gaan houden of dat het gewoon een plekje is met minder haar.
Een snor dragende collega zag een tijdje geleden het verschil waardoor ik wat dieper in moest scheren aan de rechterkant om beide zijde wat te level-en.

Mogen nou de sterke puntjes genoemd worden:

Volle baard zonder kale plekjes met stugge haren. Bij mijn bakkebaarden paar verdwaalde gingers en af en toe een witte (die epileer ik). Op mijn net onder mijn onderlip een bosje met wat blond/ bruine haren. Dat vind ik persoonlijk wel leuk staan en geeft toch wat contrast aan het baardje.

Voor de rest ben ik eigenlijk wel zeer content met mijn baardhaar en kreeg enkele barbiers te horen dat ik een stugge volle baard groei heb.

Weet nog we toen ik in de stoel zat bij jason van hotel new york barber. Toen ik me nog elke dag schoor en hij zijn handen langs mijn wang haalde en mij vertelde dat ik zo'n baard kon krijgen als die van ivan. Vond ik van binnen natuurlijk leuk om te horen.

Fijne aaf allen.
 

Beardo

Stoppelbaard
Thanks iedereen!

Tja ik heb een bepaald beeld waaraan een baard moet voldoen, en die van mij valt op alle punten er buiten. Het doel is om er nog eens een vlecht in de kunnen maken. Beetje Viking baard.

Almer die van jou is veel voller! Nette baard kerel!
 

Almer

Baard
Thanks iedereen!

Tja ik heb een bepaald beeld waaraan een baard moet voldoen, en die van mij valt op alle punten er buiten. Het doel is om er nog eens een vlecht in de kunnen maken. Beetje Viking baard.

Almer die van jou is veel voller! Nette baard kerel!

Sorry dat ik het zeg maar wat een waardeloze opmerking :p

Dat vind ik nou juist het meest positieve, dat iedere baard uniek is. Ik heb ook altijd het beeld in mijn hoofd dat ik in een bugatti rij en toch zal het er nooit van komen (we blijven desondanks positief en hoopvol dat het wel gebeurd) en zoals een wijs man ooit zei toen ik nog tekenfilmpjes keek:

th


Wat ik bedoel is om mezelf maar eens te quoten: Niet iedereen is een model en alhoewel we overspoeld worden met filmpjes en foto's van mensen met een zwaar toffe baard zullen we het toch moeten doen met wat we hebben :)
 

Steef

Baard
Mooie quote van jezelf @Almer (Y)

Mijn grootste baard-minpunt vind ikzelf wel de kale kin. Dat de wangen minder bezaait zijn kan ik compenseren met meer lengte in de baard, waardoor je de ilusie krijgt dat mijn gezicht langer is. Maar een kale kin doe je niets aan. Er groeien wel haartjes dus wie weet komt het nog :)
 

ISYMFS

Baard
Mooie quote van jezelf @Almer (Y)

Mijn grootste baard-minpunt vind ikzelf wel de kale kin. Dat de wangen minder bezaait zijn kan ik compenseren met meer lengte in de baard, waardoor je de ilusie krijgt dat mijn gezicht langer is. Maar een kale kin doe je niets aan. Er groeien wel haartjes dus wie weet komt het nog :)

Kale Chin-bro's . Hhaha. Misschien kan je het compenseren met wat lengte in de snor :D:D:D:D:D:D:D


Wow, Almer mooie baard man!
En Beardo, vind jou baard er op de laatste foto het mooist uitzien!

Laat ik eerst maar eens beginnen met mijn zwakke punten.

Vreemde kruin, onder mijn kin/ hals waardoor ik aan mijn rechterkant kin/ wang soort deukje heb.
En vlak boven mijn adamsappel is het korter dan de rest maar dat wordt steeds minder zichtbaar naarmate het wat langer begint te worden.

Zwakke maar ook soort van sterke punt is dat ik vol bebaard ben waardoor de haren op mijn wangen bijna tot mijn ogen komen. Aangezien ik de wanglijn laag geschoren had (lees: schuine lijn van oor naar mond) waardoor deze ter hoogte van mijn mondhoeken komt. Terwijl mijn natuurlijk haarlijn een centimer of anderhalf erboven zit.

Met mijn donkere stugge haren moet ik eigenlijk elke dag mijn wangen scheren om die zwarte stoppeltjes te voorkomen.

Nou heb ik er eigenlijk spijt van en heb ik me niet meer geschoren sinds dinsdag j.l. en probeer de wanglijn op zijn natuurlijke manier uitdijen.
Momenteel vind ik de overgang te hard en stoor ik me er aan. Maar gelukkig zit ik aan boord en trek me weinig aan van de meningen van mij collega's.

En nog een zwakke punt is dat mijn linker snor minder dik aanvoelt als de rechterkant. Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat komt omdat ik in het prille begin ooit eens te diep geschoren heb en die lijn ben aan gaan houden of dat het gewoon een plekje is met minder haar.
Een snor dragende collega zag een tijdje geleden het verschil waardoor ik wat dieper in moest scheren aan de rechterkant om beide zijde wat te level-en.

Mogen nou de sterke puntjes genoemd worden:

Volle baard zonder kale plekjes met stugge haren. Bij mijn bakkebaarden paar verdwaalde gingers en af en toe een witte (die epileer ik). Op mijn net onder mijn onderlip een bosje met wat blond/ bruine haren. Dat vind ik persoonlijk wel leuk staan en geeft toch wat contrast aan het baardje.

Voor de rest ben ik eigenlijk wel zeer content met mijn baardhaar en kreeg enkele barbiers te horen dat ik een stugge volle baard groei heb.

Weet nog we toen ik in de stoel zat bij jason van hotel new york barber. Toen ik me nog elke dag schoor en hij zijn handen langs mijn wang haalde en mij vertelde dat ik zo'n baard kon krijgen als die van ivan. Vond ik van binnen natuurlijk leuk om te horen.

Fijne aaf allen.

Hairybeard, klinkt als een goede baard. los van de deukjes en de minder dikke snor. Maar dat van de snor moet goed komen op den duur lijkt mij.

Haarlijn tot onder de ogen, kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Vooral omdat je dit ook elke dag moet scheren om het bij te houden.

Al foto's gepost van je baard hier? Ben wel benieuwd.





Nieuw minpuntje van mijn baard.

De wangen zijn nogal zwak bezaaid. Maar onder de wangen groeit helemaaal niks. Gdvrddmmme.

Nieuw pluspuntje. De baard zit nu op 9 weken en met wat baardbalsem erin, vind ik het soort van acceptabel worden.

Dit is maar goed ook, want een paar dagen geleden had ik de hoop een beetje opgegeven. Maar zolang ik het kan laten groeien heb ik besloten dit zo te laten (sollicitatiegesprekken enzo).
Ben benieuwd.

Binnenkort zal ik weer wat foto- updates erbij gooien. Heb laatst wat opstandige haartjes weggeknipt. Dit had ik veel eerdere moeten doen. Hahha.
 

Beardo

Stoppelbaard
@Almer je hebt gelijk. Action Hank heeft helemaal gelijk. Je hebt iets voor ogen en als dat niet lukt zie je alleen de zwakke punten. Je mist dan voor jezelf de sterke punten. Gelukkig zijn er genoeg mensen die je het tegendeel bewijzen. Toch vaker aan Action Hank.zijn wijze woorden denken.
 

maximum

Zware baard
Mooie quote van jezelf @Almer (Y)

Mijn grootste baard-minpunt vind ikzelf wel de kale kin. Dat de wangen minder bezaait zijn kan ik compenseren met meer lengte in de baard, waardoor je de ilusie krijgt dat mijn gezicht langer is. Maar een kale kin doe je niets aan. Er groeien wel haartjes dus wie weet komt het nog :)

Ik had op het begin ook echt een kale plek onder mijn onderlip en tussen de kin:)Die word met de maand kleiner;)Er blijven haartjes bijkomen:)Geduld baardbroeder:DBeard on:)>
 

Steef

Baard
Ik had op het begin ook echt een kale plek onder mijn onderlip en tussen de kin:)Die word met de maand kleiner;)Er blijven haartjes bijkomen:)Geduld baardbroeder:DBeard on:)>

Nu ik het laat groeien komen er steeds meer haartjes bij inderdaad :) Helaas zijn ze wel allemaal blond o_O
 

Caspar

Stoppelbaard
Ik vind mijn linker kant langzamer groeien als de rechter. Ook vind ik het haar onder m'n lip wat springerig. Daarom laat ik dat nu door groeien in de hoop dat het door de lengte gaat plat liggen.
 
Banner image
Top