Wat moet ik doen met mijn baard(je)???

Koenebaard

Stoppelbaard
Dag bebaarde mannen,

Ik heb hulp nodig met mijn baard want ik wil hem groter/langer hebben maar weet niet hoe. Als ik mijn baard langer laat groeien dan gaat het alle kanten op groeien en ziet het er slordig uit. Kammen helpt een beetje maar niet genoeg. Ik zit er zelfs over te denken om het helemaal terug te snoeien :(. Ik zou graag tips willen over hoe ik het het beste kan laten groeien of dat ik het beter kan opgeven want aan de zijkant is het wel een beetje dun...
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Bij deze de bijbehorende foto van hoe het er nu bij hangt.
 

Bijlagen

  • IMG_0522.JPG
    IMG_0522.JPG
    353,2 KB · Weergaven: 195
  • IMG_0525.JPG
    IMG_0525.JPG
    106,8 KB · Weergaven: 188
  • IMG_0524.JPG
    IMG_0524.JPG
    132,2 KB · Weergaven: 178

Spikey

Stoppelbaard
Toch dik ok? "afblijven" is wat ik hier het meeste lees en volgens mij is dat ook de meest correcte & waardevolle tip ;)
 

Koenebaard

Stoppelbaard
En wat kan ik doen om die wilde krullerige haren die maar naar de zijkant blijven gaan te temmen? Ik heb de hoop dat ze vanzelf gaan liggen als ze langer worden. En als ik ze blijf knippen wordt het nooit langer. Ik probeer het wel naar beneden te kammen maar dat helpt niet echt :(.
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Ok ik begrijp dat ik niet moet trimmen... Gewoon laten groeien dus? Hoe houd ik het een beetje netjes?
 

Jeepie

Baard
Wat wordt bedoeld met warrig en zwerverslook?
Valt wel mee toch?...
Bekijk bijlage 2948
Kon je weer niet met je vingers uit het stopcontact blijven?

Ok ik begrijp dat ik niet moet trimmen... Gewoon laten groeien dus? Hoe houd ik het een beetje netjes?

Inderdaad, donder je scheermes en trimmer weg en laat het lekker een maandje of 2 a 3 doorgroeien! Die zwerverlook ben je zo weer kwijt. Kammen en borstelen kan veel doen, daarnaast een beetje baardbalm erin smeren wil ook nog wel eens helpen.
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Kon je weer niet met je vingers uit het stopcontact blijven?



Inderdaad, donder je scheermes en trimmer weg en laat het lekker een maandje of 2 a 3 doorgroeien! Die zwerverlook ben je zo weer kwijt. Kammen en borstelen kan veel doen, daarnaast een beetje baardbalm erin smeren wil ook nog wel eens helpen.
Waar koop ik baard balm? En borstels om je baard te kammen? Wat ben ik kwijt aan zulke geintjes?
 

Spikey

Stoppelbaard
Waar koop ik baard balm? En borstels om je baard te kammen? Wat ben ik kwijt aan zulke geintjes?

Bij een barbershop of online via de banners hier op het forum. Daar staat duidelijk baardbalsem aangegeven. Googlen gaat uiteraard ook.. Nederland heeft voldoende shops online die enorm veel soorten balsem kunnen aanbieden.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Met balm of wax kan je de boel in die periode enigszins binnen de perken houden ;)

Nadien kan je dat ook nog hoor, maar dan is het eerder "stylen" zeg maar :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik zou je adviseren eens rustig de verschillende topics en ervaringen van andere forumleden te lezen, zodat al de door jou gestelde vragen beantwoord worden en je niet naar de bekende weg hoeft te vragen en de antwoorden krijgt, die al tientallen keren gegeven zijn. :)>
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Ik zou je adviseren eens rustig de verschillende topics en ervaringen van andere forumleden te lezen, zodat al de door jou gestelde vragen beantwoord worden en je niet naar de bekende weg hoeft te vragen en de antwoorden krijgt, die al tientallen keren gegeven zijn. :)>
Bedankt Professor ik had het ook al bedacht maar ik dacht dat er misschien tips waren over wat ik met mijn huidige baard aan moet. Maar voorlopig dus het meest gegeven advies Let is grow :) :)>
 

Koenebaard

Stoppelbaard
We zijn inmiddels 3 weken verder maar ik zie zelf nauwelijks verschil :( Heb er niet meer aangezeten en toch is er voor mijn gevoel niks bij gekomen. Ik zal morgen in het dag licht weer een een paar foto's maken om de voortgang te delen. Ik heb mijzelf voorgenomen om in ieder geval tot 1 januari 2017 het te laten groeien. Vond ik wel een mooie datum om het daarna een beetje te laten fatsoeneren door een een goede barber.
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Bij deze de huidige stand van zaken.
 

Bijlagen

  • FullSizeRender 2.jpg
    FullSizeRender 2.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 104
  • FullSizeRender 3.jpg
    FullSizeRender 3.jpg
    154 KB · Weergaven: 106
  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 99
Banner image
Top