Waarom een baard??

Sander

beards be like...
Maar Gillette is opgericht in 1901, dus sowieso meer dan een mode-gril van 50 jaar. Ik ben benieuwd of iemand ergens echt onderzoek naar scheren kan vinden... (ik niet zo 1-2-3)
 

Ratlook

Volle Baard
--
Ik persoonlijk denk dat het scheren heel erg belangrijk is

geworden na de vrouwen-emancipatie..

Zij gingen vanaf toen steeds meer uitmaken wat wij , mannen,

moesten doen en laten.

Geloof me....ik heb die tijd meegemaakt!!

En dat de commerdie daarop inspringt is dan natuurlijk logisch.

Het wordt echt weer eens tijd voor een "MANNEN - EMANCIPATIE" !!!!!!!!!!

--------
 

Ratlook

Volle Baard
--
Je kunt wel na gaan...al vele maanden is de stoppelbaard

in de mode, maar alleen omdat "de vrouwen" en een

stelletje afgekeurde homo's [ stylisten] dat leuk vinden.

Dus niks geen stoppel meer, maar een echte volle-lange baard.

---------
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vreemd............ik HAD hier al eens gereageerd op één van de eerste posts maar blijkbaar is die "verdwenen" :confused:

  • Vind jij of je vrouw het mannelijk/sexy?
JA

  • Ben je lui en/of heb je geen zin om te scheren?
NEEN, ik wilde het gewoon eens proberen en het bevalt prima

  • Vind je het lekker kriebelen?
NEEN, in de beginfase wel maar het wordt gelukkig elke dag minder erg

  • Wil je anders zijn dan anderen?
NEEN, daar ben ik eigenlijk niet mee bezig.


Wat ik wel merk is dat ik de laatste weken "anders" kijk naar mannen met een baard. Alsof er een soort "band" is :cool:
 

Jord

Baard
Oerbaard
Ik wilde het gewoon eens proberen om mijn baard te groeien. Ik heb hem na een week of 8 af moeten scheren voor wat acteerwerk. Na de opnames gelijk weer begonnen met het laten groeien van mijn baard, en heb het gelijk even laten weten dat die er nu niet meer af gaat. Mijn vrouw is er ook al helemaal verslingerd aan, dus die zou er ook niet blij mee zijn als die eraf zou moeten.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Jord welkom in deze :)> Forum voor echte mannen:D
Je hebt gelijk, het gaat togggg om je acteerprestaties... Laat lekker groeien je :)>
 

Sander

beards be like...
Ik wilde het gewoon eens proberen om mijn baard te groeien. Ik heb hem na een week of 8 af moeten scheren voor wat acteerwerk. Na de opnames gelijk weer begonnen met het laten groeien van mijn baard, en heb het gelijk even laten weten dat die er nu niet meer af gaat. Mijn vrouw is er ook al helemaal verslingerd aan, dus die zou er ook niet blij mee zijn als die eraf zou moeten.
Acteerwerk? Vertellllll! :)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Een dag zonder baard is een waar gemis, het is een aanvulling mijn persoontje,
zoals ik er uit zie zo voel ik mezelf dus voor mij geen dag meer zonder baard :)>

Groeten Hans
 

RonaldZ

Baard
Waarom een baard? Tja, verschillende fases doorlopen...
Het belangrijkste en eerste: omdat mijn vader er een heeft, en mijn vader is stoer! En dat wilde ik ook zijn als klein jochie ...
Toen er wat begon te groeien op mijn kin, was ik nogal recalcitrant en tegendraads, ik droeg altijd oude versleten klerenen legerkisten, had een volle bos haar tot aan mijn middel en als kers op de taart kon ik ook nog mijn baard laten groeien. Hoe stoer ben je dan? Daarnaast werd ik (door mijn lange haar) soms aangezien voor vrouw... Met mijn baard was het wel duidelijk dat dit niet het geval is.
Tijdens mijn studie was het vooral luiheid... Ik haalde één keer per maand een tondeuse over mijn hoofd en hoefde verder niets te doen. Lekker makkelijk.
Na mijn studie kwam ik tot de conclusie dat het gewoon gaaf is. En hier blijf ik nog steeds bij. Het is gewoon een onderdeel van wie ik ben. Ik heb een tijd in de commerciële dienstverlening gewerkt en hier was een baard not done... Bij hoge uitzondering mocht ik een week baardje laten staan.
Nu... Het is een essentieel onderdeel van wie ik ben. Ik ben getrouwd, ik heb een kind, meestal een baan en ik hoef me niet meer te conformeren aan wat sociaal geaccepteerd is. Ik merk dat het als voordeel werkt in het onderwijs. Met baard straalt toch meer autoriteit en gezag uit dan een gladde kin.
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik herinner me vaag dat ik 30 jaar geleden te lui was om me 's-ochtend te
scheren. Wat me nog wel bijstaat dat ik in een vorm van verstandsverbijstering
ooit eens m'n baard afgeschoren had. Plus dat dit een stuk kouder was herkende
mijn omgeving mij in 1ste instantie niet terug.
s
 

Benji

Baard
Ik begon met het groeien van bakkenbaarden. Na een tijdje vond ik dat niet leuk meer en heb er een snor bij laten groeien.
Dat heb ik gecombineerd met de bakkenbaarden en nu heb ik een "James Hetfield"of "Lemmy" baardje :p
Een volledige baard vond ik niet bij mij passen omdat ik best een lang gezicht heb. Ik wordt ook wel eens raar aangekeken door die mode-poppetjes omdat een baard "onhygiënisch is" en niet van deze tijd is en dat soort bullshit.
 

Floris

Baard
Ik laat nu bijna 9 jaar gezichtsbeharing staan. Eerst een 'Van Dyke' van een halve centimeter. De laatste 2 jaar een 'Short boxed beard' van dezelfde lengte gehad.
En sinds half januari besloten om me helemaal niet meer te scheren en kijken wat er gebeurt. Gewoon a la Viking stijl, aangezien ik erg fan ben van dit tijdperk. Moet zeggen dat het lijkt alsof er nog niet heel veel bij komt, maar dat alleen de lengte van mijn 'kinhaar' groeit. Komt aan de ene kant wel goed uit, want het ziet er wel Viking-achtig uit. :D

En als er iemand tegenwoordig vraagt of ik mij bekeerd heb (met doel als pesterij i.v.m. het gedoe omtrent IS en moslims e.d.) zeg ik gewoon 'Ja, naar het Noorse geloof.' Dan kijken mensen je héél raar aan en zijn ze uitgelult :p :cool::D
 
Banner image
Top