Vraagje baardwax/snorrenwax

TMG1961

Baardaap
Je hebt baardwax en snorrenwax. Maar kun je ook gewoon baardwax nemen voor je snor ipv de snorrenwax?

Ik hoef geen supersterke hold te hebben voor mijn snor. Momenteel begint hij al langzaam aan mee te werken en krijg ik hem al op enkele haartjes na redelijk in het gelid gekamd. Zal alleen maar beter worden denk (hoop) ik naar mate hij langer wordt.

Dus is snorrenwax dan eigenlijk wel nodig of zou een goede baardwax al dan niet zelfgemaakt ook net dat beetje extra hold kunnen geven zodat de snor netjes blijft zitten.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Zelf gebruik ik wax van Woody Wax (MijnBaard)...
Qua wax een zeer fijne al zeg ik zelf; eigen voorkeur natuurlijk; alleen de geur vind ik wat minder.. beetje vreemd.
Echter we maken hem wel gewoon op natuurlijk.. (is hij al bijna) en zoeken dan weer naar een andere..
Heb dan geen extreme krul snor, en dan is snorrewax wel raadzaam... zelf gebruik ik Woody voor snor en baard..
Gewoon voor de shape.. eerst olien na het douchen.. even inlaten trekken en fatsoeneren en voor ik de badkamer verlaat de wax er bij.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
De meeste baardwaxen kun je ook prima gebruiken voor de snor.
Snorrenwax is veel harder en taaier en ideaal voor het stylen van je snor, handlebars en zo ;)
 

TMG1961

Baardaap
Bedankt voor de reacties, ik laat de snorrenwax dan voor wat het is en ga na potje balsem van honest amish voor de wax of de heavy duty balsem..of beide :D
Echt stylen ben ik niet van plan. Ik merk nu al dat de snor zich ook zonder iets er in al redelijk laat stijlen en ook enigszins een klein beetje laat krullen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ook mijn snor vormt zich zonder te hoeven stylen. Ik ben in het bezit van diverse soorten snorrenwax, maar gebruik ze zelden, omdat de baardwax voldoet.
Zoals @Arjay al aangaf is de snorrenwax een heavy duty versie van de baardbalsem.
 

TMG1961

Baardaap
Ook mijn snor vormt zich zonder te hoeven stylen. Ik ben in het bezit van diverse soorten snorrenwax, maar gebruik ze zelden, omdat de baardwax voldoet.
Zoals @Arjay al aangaf is de snorrenwax een heavy duty versie van de baardbalsem.

Dank je. Dan wordt het dus baardwax en sla ik de snorrenwax voorlopig even over. Is ook nog maar een jeugdig snorretje, hij moet nog volwassen worden. Even wachten nog met het zware geschut om hem in bedwang te houden. :D
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf gebruik ik een weinig snorrenwax in de snor om de heel lange haren in het gareel te kunnen houden.
Dat lukt me helaas niet (meer) met enkel baardwax.
Tot het zover is kan je dus gerust baardwax blijven gebruiken ;)
 

TMG1961

Baardaap
Dank je Cowboy. Gebruik momenteel alleen olie en balsem. Is momenteel nog te doen maar merk wel dat de balsem het langzaam aan het verliezen is, dus binnenkort eens kijken voor wax. Ik kijk of de snor daarmee doet wat ik wil anders zal het snorrenwax worden voor als het eventueel nodig is.
 

Texman

Koning Baard
Je hebt baardwax en snorrenwax. Maar kun je ook gewoon baardwax nemen voor je snor ipv de snorrenwax?

Ik hoef geen supersterke hold te hebben voor mijn snor. Momenteel begint hij al langzaam aan mee te werken en krijg ik hem al op enkele haartjes na redelijk in het gelid gekamd. Zal alleen maar beter worden denk (hoop) ik naar mate hij langer wordt.

Dus is snorrenwax dan eigenlijk wel nodig of zou een goede baardwax al dan niet zelfgemaakt ook net dat beetje extra hold kunnen geven zodat de snor netjes blijft zitten.
Ja hoor je kunt baardwax ook voor je snor gebruiken. Alleen als je de gehele dag een strakke vorm in je snor wil hebben dan zou ik snorrewax nemen.
Over het algemeen gebruik ik alleen baardwax. Succes
 

TMG1961

Baardaap
De snor blijft momenteel al redelijk goed in model zitten met een klein beetje balsem. Snorrenwax ga ik niet meer maken. Ik ga wel nadat huidige balsem op is een iets sterkere variant maken met wat meer hold. Maak de ingrediënten die ik nog heb op. Ga daarna er geen meer zelf maken, niet omdat het te moeilijk of teveel werk is maar ik gebruik zo weinig dat ik met een potje van 60 ml ongeveer 2,5 - 3 maanden doe. Zelfde geld voor olie, heb nu nog 1/3 over van flesje van 60 ml dat ik sinds begin okt gebruik.
 
Banner image
Top