Voortgang en geduld

Eric65

Baard
Ben nu iets meer dan 2 maanden op weg maar zie dat ik nog flink geduld moet hebben wil ik aan de 5 cm lengte willen komen. Ook valt het me op dat er hier en daar wat ‘weerborstels’ in mijn baard zitten, maakt het wat lastig de boel netjes te borstelen, zal wel beter worden als de haren wat langer zijn.
Inmiddels wel baardolie gaan gebruiken en baardshampoo, helpt tegen de jeuk en heb het idee dat ik de piekende haartjes iets meer in toom kan houden.
Dit forum helpt me wel door te zetten om er vooral niet de tondueze in te zetten en geduld te hebben. Als ik de meest recente ‘baardborrel’ foto zie heb ik nog veel geduld nodig.
Hierbij tevens wat foto’s van de huidige situatie.
 

Bijlagen

  • 57E56924-29B5-49D3-B9EF-A0BFBA1267DE.jpeg
    57E56924-29B5-49D3-B9EF-A0BFBA1267DE.jpeg
    34,7 KB · Weergaven: 133
  • E7F9A7AB-438A-4173-A44F-19037E25818C.jpeg
    E7F9A7AB-438A-4173-A44F-19037E25818C.jpeg
    47,1 KB · Weergaven: 130
  • 2495BEEC-659B-4C54-A473-7096B832641B.jpeg
    2495BEEC-659B-4C54-A473-7096B832641B.jpeg
    39,7 KB · Weergaven: 127

Texman

Koning Baard
Ben nu iets meer dan 2 maanden op weg maar zie dat ik nog flink geduld moet hebben wil ik aan de 5 cm lengte willen komen. Ook valt het me op dat er hier en daar wat ‘weerborstels’ in mijn baard zitten, maakt het wat lastig de boel netjes te borstelen, zal wel beter worden als de haren wat langer zijn.
Inmiddels wel baardolie gaan gebruiken en baardshampoo, helpt tegen de jeuk en heb het idee dat ik de piekende haartjes iets meer in toom kan houden.
Dit forum helpt me wel door te zetten om er vooral niet de tondueze in te zetten en geduld te hebben. Als ik de meest recente ‘baardborrel’ foto zie heb ik nog veel geduld nodig.
Hierbij tevens wat foto’s van de huidige situatie.
Ha Eric,
Dat geduld een schone zaak is klopt als een bus en dat geldt voor ons allemaal. Maar een mooie volle baard is voor jou absoluut haalbaar want je hebt een goede baardgroei. De groeisnelheid van je baard kan per seizoen nogal verschillen. Zo groei je baard in de winter wat minder snel dan in de zomer. Dat heeft vooral te maken met het feit dat we in de zomer actiever en meer buiten zijn dan in de winter. Dus dat je baard nu wat minder snel groeit klopt.
Als een baard kort is valt ieder haartje wat uitsteekt op en kan een bron van ergernis worden. Er zijn altijd haren die harder groeien dan de rest en die mag je gerust wat inkorten. Wat je niet moet doen is de gehele baard korter maken want dan zal hij nooit langer worden. De weerborstels is een probleem dat ik niet ken maar ik denk dat als je baard eenmaal een zekere lengte heeft je dit kan corrigeren met wat baardbalsem of wax. De tijd zal het leren.
Voor nu lekker doorgaan met groeien.
Groet Texman:)>
 

Eric65

Baard
Dat ziet er prima uit Eric, mooie dichte baardgroei. De tijd gaat snel en met jouw baardgroei heb je voor je het weet die extra lengte. (Y):)>
Met dank (Y)
[DOUBLEPOST=1577039581][/DOUBLEPOST]
Ha Eric,
Dat geduld een schone zaak is klopt als een bus en dat geldt voor ons allemaal. Maar een mooie volle baard is voor jou absoluut haalbaar want je hebt een goede baardgroei. De groeisnelheid van je baard kan per seizoen nogal verschillen. Zo groei je baard in de winter wat minder snel dan in de zomer. Dat heeft vooral te maken met het feit dat we in de zomer actiever en meer buiten zijn dan in de winter. Dus dat je baard nu wat minder snel groeit klopt.
Als een baard kort is valt ieder haartje wat uitsteekt op en kan een bron van ergernis worden. Er zijn altijd haren die harder groeien dan de rest en die mag je gerust wat inkorten. Wat je niet moet doen is de gehele baard korter maken want dan zal hij nooit langer worden. De weerborstels is een probleem dat ik niet ken maar ik denk dat als je baard eenmaal een zekere lengte heeft je dit kan corrigeren met wat baardbalsem of wax. De tijd zal het leren.
Voor nu lekker doorgaan met groeien.
Groet Texman:)>
Goeie stimulans, dank je :)
 

Eric65

Baard
Ben nu bijna een half jaar op baardreis. Er zijn momenten geweest dat ik dacht eraf die handel zeker als het weer eens niet in model te krijgen was. Zo nu en dan heb ik er een stuk afgehaald dus hij had langer kunnen zijn maar de lengte die ik nu bereikt heb ben ik tevreden mee.
Vandaag weer eens naar de barbier en laat ik m’n baard in ‘zomerstand’ knippen. Met andere woorden een stuk er af. Al vind ik grote volle baarden mooi, bij mij vind ik het korter wat netter.
Vooral de snor is nog wel eens lastig. Kort, lang, krul of 1 lengte?
Eerst maar eens de schaar/tondeuse erin maar er af gaat ie zeker niet!
A4445C02-F0C0-4B2B-B5D8-0D289C1462C8.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Vanuit mij eigen ervaringen zou ik zeggen dat je het niet moet doen. Aan de andere kant is het ook gewoon het opdoen van ervaring met je baard.
En boven alles heb je zo'n goede baardgroei dat het gewoon kan (in de zomer kort en in winter lang) ;).
 

Eric65

Baard
Heren dank voor jullie reacties en complimenten.
Heb deze ochtend besloten mijn baard op stand zomer te zetten. Zit nu in mijn ogen netter en piekt niet meer zo. Kortom ik ben tevreden met het resultaat.
En Texman, ik denk idd dat het in de zomer kort en in de winter lang wordt.
Een ding is zeker, de baard is een blijvertje.
Resultaat, zie foto.
D4B3AF11-FC89-4545-A94E-A3941427CEEC.jpeg
 
Banner image
Top