Vines vintage

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik kende het eveneens niet en aangezien ik toch een beetje de verantwoordelijkheid heb om goed geïnformeerd te zijn ben ik maar direct op onderzoek uit gegaan.

Vines Vintage claimt ooit in de jaren '30 van de 20ste eeuw het levenslicht gezien te hebben in Hackney (momenteel London) en in de jaren '40 en '50 van dezelfde eeuw grote successen te hebben ervaren als producent van haarlotion en pommade.
Ik kon er niets van vinden in geen enkel archief, dus dan maar bij enige contacten aldaar mijn licht proberen op te steken. Het is een bij barbiers bekend merk met een enorme marketing-machine, waardoor Vines Vintage van Duitsland tot Nieuw-Zeeland te koop is.
Het is volgens de gedateerde barbiers, die de vorige eeuw voor een groot deel actief meegemaakt hebben NIET een oud merk en het mooie verhaaltje is dus verzonnen. Vandaar ook het modern ogende label ipv een heus vintage etiket.
Oud is niet altijd goed en nieuw niet altijd slecht, zodat het best een prima merk kan zijn. Proberen zou ik zeggen.
Over de samenstelling van de de balsem en olie kan ik niets vinden, behalve natuurlijk weer het standaard-verhaal over zeer gezonde, vochtinbrengende, natuurlijke wondermiddelen.
Ik ben zeer benieuwd naar de geur!
 

davidkia

Stoppelbaard
hey Drummer en ander baarden :)>:)>
Ik gebruik vrij regelmatig de baardolie van Vines Vintage(heb deze trouwens gekocht bij Produo)
ben hier wel tevreden over,de reden hiervoor is dat deze olie niet echt dun is tov vele andere olién....ik wissel heel veel af omdat ik ook heel wat staan heb.
Olie is zoals ik al melde niet echt dun wat ik wel goed vind voor mijn langere baard
Dunne olie doe ik zeker twee maal daags in mijn baard en als ik de olie van Vines Vintage gebruik voel ik in de avond nog dat deze olie aanwezig is.
Ik gebruik ook wel nog eens olie als ik ga slapen om mijn baard goed gehidrateerd te houden tijdens de nacht.
Nogmaals Vines Vintage is een heel goede baardolie.

Mvg David
 

drummer

Baard
Een poos geleden heb ik een pot balsem van dit merk aangeschaft. Na eerst wat andere producten opgemaakt te hebben ben ik er eindelijk aan toe gekomen deze te gebruiken.

Het is een enorme pot van 125 ml balsem voor nog geen €10. De ingredientenlijst lijkt me in orde (Shea butter, beeswax, jojoba seed oil, kernel oil, avocado oil, sweet almond seed oil, fragrance).
Het product heeft een frisse, tikkeltje scherpe citrusgeur. Ik vind het niet onprettig ruiken, maar het is geen topgeur.
De balsem voelt bij het uitscheppen erg stevig aan, meer als een wax dan een balsem. Smelt snel, zonder klontjes, bij uitwrijven tussen de handen, voelt wel vettig aan. Ook in de baard blijft het even wat vet aanvoelen. De baard laat zich er wel goed mee stylen en blijft dan ook zowat de hele dag zo zitten. Het vettige gevoel verdwijnt na een half uurtje waarna de baard prettig aanvoelt.
Voor mij een prima, goedkoop product. Ik zou het door de hold wel eerder een wax dan een balm noemen.
 
Banner image
Top