Vierkant, Rond of Driehoek?

Wat is jou baardvorm, en waarom? Wat past bij de vorm van je hoofd? Wat past bij kaal? Wat past bij krullen? Wat is mogelijk en hoe bereik je jou vorm?

Mijn inspiratie is Ragnar. Smal en lang. Zeg maar driehoek...Maar heeft Travis Fimmel (acteur Ragnar) hem zo geknipt, of groeit het gewoon zo?
 

Bijlagen

  • 366475b4b78f29737d9e30d48dee0e76.jpg
    366475b4b78f29737d9e30d48dee0e76.jpg
    69 KB · Weergaven: 86

Ger

Baard
?
Waarom zo nors kijken op de foto en waarom die hang naar dat badass gebeuren
Met zo'n fraaie rode baard zou ik eens gaan shoppen voor een mooie hoed

2662585-1.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Mooie inspiratiebron (Y)

Wel opletten bij acteurs en hun bijhorende rollen. Niet alle acteurs hebben een echte baard dus soms moeilijk te bereiken als doel ;)

Ik denk niet dat je een bepaalde vorm kan "bereiken".
Je kan hooguit het beste maken van wat je genen je aanbieden qua groei.

Wat er past bij de vorm van je hoofd, bij kaal of bij krullen zal trouwens ook erg afhangen van de smaak van elk individu ;)
 

Razae

Stoppelbaard
Ik ben nog niet achter de vorm van mijn baard, maar ik denk dat een drie hoekige baard bij mijn gezicht zal gaan passen omdat ik een beetje vierkant gezicht heb. Het zal afhangen van de ronding van je hoofd wat er bij kaal past. Een heel rond hoofd zal met een rechte baard wat meer in balans komen denk ik. Een krullende baard zal waarschijnlijk echt mooi zijn indien vol, maar dat hangt af van smaak en de eigenschappen van de baard zelf (hoeveelheid haar, zware krul/lichte krul, etc.). Ik wil mijn doel bereiken maar zal eerst lengte moeten creëren. In de tussentijd kan je natuurlijk borstelen en olie gebruiken.

Die acteur heeft het vast zo geknipt, google maar wat fotos van hem!
 

Ger

Baard
Wat is jou baardvorm, en waarom? Wat past bij de vorm van je hoofd? Wat past bij kaal? Wat past bij krullen? Wat is mogelijk en hoe bereik je jou vorm?

Mijn inspiratie is Ragnar. Smal en lang. Zeg maar driehoek...Maar heeft Travis Fimmel (acteur Ragnar) hem zo geknipt, of groeit het gewoon zo?

Toen je het topic startte, stond je foto er nog bij. Handig voor reacties. Waarom opeens die geitenkop ?
Voor die bad ass die je bent, heb je opeens ook wel heel verfijnde tafelmanieren.


go.gif
 
Toen je het topic startte, stond je foto er nog bij. Handig voor reacties. Waarom opeens die geitenkop ?
Voor die bad ass die je bent, heb je opeens ook wel heel verfijnde tafelmanieren.


Bekijk bijlage 4964
Hahaha! Ik hoor altijd dat ik een geitensik heb, dus waarom niet de juiste profielfoto. Badass geit.
Ik zal snel weer een fatsoenlijke profielfoto maken hoor.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
image.jpeg
Jawel hoor, ik zat er al een tijdje op te wachten, totdat het naar voren zou komen: de beard bead oftewel de baardring.
Heel modern, decoratief en historisch gezien totale onzin.
Alhoewel allerlei handelaren ons anders willen laten geloven zijn de baardringen nooit in gebruik geweest bij de Vikings, Kelten, Picten of andere stammen in de Westerse wereld. Ook is er geen enkel archeologisch bewijs voor gevonden.
Vikings vlochten hun baarden voor een gevecht en droegen deze vlechten over de schouders op hun rug, zodat ze er niet aan vastgegrepen konden worden. Picten bonden hun baarden bij elkaar met een stukje touw, voordat ze het strijdtoneel bestormden en Kelten smeerden modder in de baard om zo een harde massa te creëeren.
Sommige culturen droegen wel een soort haarspelden, maar alleen als versiering.
Niettemin zijn de beard beads leuk en veel beter oogend, dan een elastiekje, dus lekker aanschaffen en showen, als je dat leuk vind.
 

JeroenP

Volle Baard
afhankelijk van je baardgroei is het ragnar model "makkelijk" te bereiken door een tondeuse en of schaar. Er staan diverse filmpjes op youtube hoe je dat voor elkaar krijgt. En als je het niet aandurft om zelf aan de slag te gaan dan is een bezoek aan de barbier zeker aan te raden. Succes ...
 
Banner image
Top