Vesten in de verzorgingDus tijdens de opleiding verboden een vest

Zwollenaar

Zware baard
Jaren geleden toen ik nog jong en mooi was had ik een poging ondernomen om
me te laten opleiden tot verpleegkundige. Mijn leven is anders gelopen en ben nu
al jaren met pensioen. Nu schoot me vanmiddag ineens wat te binnen. Tijdens de opleiding
had je natuurlijk te maken met verschillende regels en voorschriften. Een van die zaken was
dat het door de vrouwelijke leerling-verpleegkundigen strikt verboden was om vesten te
dragen. Vraag me niet waarom. Maar als een soort "wraakaktie" gingen de dames na hun
diplomering massaal een vest over hun uniform dragen tijdens hun werk. Nu we decennia
verder zijn vraag ik me af of deze regel en de reaktie hierop nog steeds geldt.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Geen idee.. maar ik vind zoiets altijd vreemd... Wij hebben hier geen "verplichte" kledij... maar......

Op mijn werk mag ik geen korte broek aan dan wel slippers...
Heerlijk in de zomer of op een andere warme dag.

Dat dit niet "mag" dan wel uitstraling heeft.... is dit best begrijpelijk, maar wat ik dan niet snap...
Een vrouw mag hier wel een (kort) rokje en open schoenen aan.. Lijkt mij toch ook het zelfde?

laat mij dan ook een korte broek dragen dan wel tot over de knie, NET ALS HET ROKJE BIJ DE VROUW en niet BOVEN de knie!

#sorrytocheenbeetjefrustratie
 

Nib85

Volle Baard
Nu we decennia
verder zijn vraag ik me af of deze regel en de reaktie hierop nog steeds geldt.

Nee


Tenminste niet bekent bij mij. Ik heb zelf de opleiding verpleegkundige ook gedaan en hier niets van meegekregen van mijn vrouwelijke medestudenten.
Ook in mijn werkveld is dit niet aan de orde.
Al dragen wij sowieso geen werkkleding/uniformen.

*bedenk me net dat mijn vrouw ook verpleegkundige is en ik kan met zekerheid zeggen dat dit dus niet klopt. :D


Ik heb hier ook nog nooit van gehoord trouwens.
Ik zal eens aan mijn moeder vragen, zij heeft in de jaren 70 haar verpleegkundige opleiding ook afgerond.
Van haar weet ik wel dat er vroeger veel kledingvoorschriften waren, maar dat zij en een aantal collega’s zich daar nooit echt aan hielden (en ook totale onzin is in haar/ons werkveld). Bij hun werden de regels toen al soepeler en vrij snel afgeschaft.
 
Laatst bewerkt:

Hartenheer

Zware baard
Geen idee.. maar ik vind zoiets altijd vreemd... Wij hebben hier geen "verplichte" kledij... maar......

Op mijn werk mag ik geen korte broek aan dan wel slippers...
Heerlijk in de zomer of op een andere warme dag.

Dat dit niet "mag" dan wel uitstraling heeft.... is dit best begrijpelijk, maar wat ik dan niet snap...
Een vrouw mag hier wel een (kort) rokje en open schoenen aan.. Lijkt mij toch ook het zelfde?

laat mij dan ook een korte broek dragen dan wel tot over de knie, NET ALS HET ROKJE BIJ DE VROUW en niet BOVEN de knie!

#sorrytocheenbeetjefrustratie
Je moet naar de werkgever gaan en vertellen dat je een aanklacht doet wegens discriminatie
Dat doet tegenwoordig deuren openen die niemand tegen durft te houden :cool:
 
Banner image
Top