Verkeerde zuinigheid?

Zwollenaar

Zware baard
Vaak lees ik hier dat verschillende mensen een regiment van balsems en oliën hebben. Ik heb het idee dat
je eerst het oude opmaakt voordat je iets nieuws koopt. Ben ik nu hopeloos zuinig en ouderwets of gewoon
verstandig omgaan met mijn geld?;)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Ook ik houd van afwisseling, dus hoe meer keus ik heb uit baardoliën of waxjes
des te meer ik kan afwisselen, zo simpel is het :p, niet meer, niet minder :D
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Afwisseling moet er zijn, en dan kan je op termijn nog gewoon alles opgebruiken (Y).

De juiste formule om te berekenen hoeveel baardolie, wax, balsem, kammen of borstels je dient te bezitten is eenvoudig:

n = x + 1

Verklaring:

x is het aantal baardolie, wax, balsem, kammen of borstels die je nu bezit

n is het aantal baardolie, wax, balsem, kammen of borstels die je eigenlijk hoort te hebben

:D:D:D:D:D:D
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Een beetje keus is inderdaad nooit weg, en het zijn geen producten die snel bederven, dus meerdere producten kun je prima tegelijk in gebruik hebben.
Uiteindelijk gaan ze wel allemaal op, er wordt niets weggegooid (behalve zaken die echt niet lekker zijn of niet voldoen).

Bij mij valt het overigens nog wel mee. Heb nu 3 baardolies, en 4 balsems in gebruik. En nog wat Flesjes basisoliën. En uiteindelijk gaan ze allemaal op, zoals gezegd wordt er niets weggegooid.
 

maximum

Zware baard
Hier idem..Hou ook wel van afwisseling..Heb ook niet elke dag hetzelfde luchie op;)..En zo zijn er mensen die nooit een aftershave of eu de toilette gebruiken..Ieder voor zich he(Y)En zoals eerder vermeld gaat het toch uit eindelijk op..grt:)>
 

Baardhooft

Stoppelbaard
Ik ben heeeel skeptisch over baardverzorgingsproducten. Veel merken hebben het op orde, maar bij heel veel merken "merk" ik ook dat ze "inferieure" ingredienten gebruiken. Zo had mijn broertje laatst een kleine tube baardolie gehaald bij de kapper, 30ml. Op de ingredientenlijst kon ik alleen Amandelolie en parfumolie terugvinden, iets wat nog geen 2 euro hoeft te kosten als je het zelf maakt maar wel voor 15 euro verkocht wordt.

Ik maak ook mijn oude batch eerst op voordat ik overstap op iets anders (en maak ook mijn eigen olie). Zit nu pas net aan mijn 2e fles Argan olie (60ml) die ik een jaar geleden voor 15 euro heb gehaald. Naturel want dan hoef ik niet steeds de parfumolie eruit te wassen (alhoewel argan wel een beetje een notige geur heeft). En inderdaad, eerst opmaken voor ik iets nieuws koop. Behalve als het om dingen als kammen of borstels gaat, maar zodra je daarvan een goede set hebt hoef je ook niet meer nieuw spul te kopen.


@Ronald
Olien "bederven" wel, in de zin van dat ze oxideren. Daarom worden ze ook in die bruine flesjes gestopt om te voorkomen dat het zonlicht ze snel aantast.
Kan zo 1,2,3, niet de link van het artikel vinden, maar even om een indruk te geven waar op gelet moet worden.

http://www.metiista.net/argan-oil-liquid-gold/
 

Zwollenaar

Zware baard
@Baardhooft, na je artikel gelezen te hebben bekruipt me een soort deja-vu. Ongeveer 'n jaar geleden had ik vergelijkbare argumenten aangaande
baardverzorgingsproducten en het gebruik hiervan. En nu ben ik een overtuigd gebruiker. Maar ik ben het wel met je eens dat de merk oliën de indruk geven (veel) te duur te zijn
 

Joke

Stoppelbaard
Ik lees hier dat jullie (net als vrouwen :p) van afwisseling van producten houden. Dus blijft het ene (olie)flesje wat langer staan dat het andere. Maar als jullie je baardolie zelf maken, kijk daar dan een beetje mee uit. De meeste soorten olie (argan uitgezonderd) kunnen redelijk snel ranzig worden cq. bederven. Dat is simpel op te lossen door in de net aangekochte flessen olie een drupje vitamine E olie (tocopherol) toe te voegen of Antirans. Je kunt b.v. een vitamine E capsule van de drogist openbreken en in je flessen druppelen, goed schudden en er dan je baardolie mee maken. Maar je kunt die ook on line ergens bestellen, net als Antirans (officiële benaming tocopherol, lecithin, ascorbyl palmitate, glyceryl oleate, glyceryl stearate, citric acid).

Staan deze ingrediënten allemaal al op het etiket van je gekochte flesje baardolie, dan is die ca. 1,5 jaar à 2 jaar houdbaar na openen.

ik wil alleen maar even waarschuwen. Ik heb zelf een keer per ongeluk een over datum amandelolie gebruikt in een gezichtscrême en liep er een soort psoriasis van op :eek:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De zelf gemaakte gaat hier zelden langer dan een maand mee ;)

De andere zijn ook binnen de 6 maand op, zelfs met afwisselen :)>

Toch een interessant weetje voor zij die er zuiniger mee omspringen (Y)
 
Banner image
Top