Van baardje naar échte baard

Hallo Baardenaren! Al een aantal jaartjes loop ik met een minimalistisch baardje rond. Net echt baardwaardig (vind ik zelf) maar vanwege mijn geringe baardgroei vond ik dit al heel wat. Enkele weken geleden heb ik voor mijn verjaardag een mooi baardsetje gekregen (kammetje, borstel, olie, balm, borstel en baardwas). Alle spulletjes zijn neutraal en geurloos en ik gebruik dit nu twee weken zonder pukkeltjes, jeuk of andere kwaaltjes. Eindelijk een spulletje waar ik tegen kan!

Heb in het verleden veel "last" gehad van ingegroeide haartjes of ontstoken haarzakjes (vooral net boven mijn kaaklijn en schuin onder mijn mond) waardoor ik deze haartjes er telkens uit trok. Naarmate je bezig ben gaan er steeds meer haartjes irriteren en zo creëerde ik prachtige kale plekken. Dit resulteerde in een innige band met mijn trimmer. Dit alles blijkt achteraf toch door verkeerde olie te komen, waar ik blijkbaar niet zo goed tegen kan. Heb er inmiddels een stuk minder last van.

Toen ik het setje kreeg was dit natuurlijk dé uitgelezen kans om meteen maar eens een poging te doen om een échte baard te gaan kweken. Heb al verschillende topics doorgenomen en erg leuk om foto's te zien van het hele proces bij andere baarddragers. Hierdoor krijg ik er zelf ook zin in om eens goed door te gaan zetten en hopen op een goede en volle baardgroei.

Een weekje op 2 geleden heb ik alles nog een beetje bijgewerkt vanwege een feestje. Ben nu van plan om er echt een aantal maanden vanaf te blijven en alleen het noodzakelijke bij te houden. Vind zelf dat het niet heel lekker dicht groeit maar naarmate de haartjes langer worden zal dit hopelijk wel meevallen. De wangen heb ik altijd korter gehouden (+/- 4 mm) dus hier zal ik wel even aan moeten werken om er van af te blijven :rolleyes:

Om meteen maar met een vraag te beginnen: Is het nou beter om alles even in dezelfde lengte te trimmen of zeggen jullie, laat zo maar eerst eens lekker groeien ?

Ik probeer er verder niet te veel mee bezig te zijn en de natuur zijn werkt te laten doen. Ik ga om de 2 maandjes een korte update geven hoe het proces verloopt.

Huidige stand (let niet op de rare hoek van de laatste foto, het gaat om het haar :)>):

2zet0a6eo56c.jpg

x2ur8zqj4v.jpg
 

Bijlagen

  • beardje.jpg
    beardje.jpg
    203,5 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Stonehill ,
Welkom, leuke introductie die je schrijft daar hebben anderen ook wat aan.(Y)
Om gelijk maar op je vraag te komen, ik denk dat je je baard gewoon een tijd moet laten groeien om te ontdekken hoe hij zich ontwikkelt.
Als je steeds met de trimmer in de weer bent dan wordt het nooit wat :eek:.
De eerste maanden zijn best lastig omdat het gewoon slordig wordt maar dat moet je echt voor lief nemen.
Krijg je commentaar dan kan je gewoon uitleggen dat dit nodig is om een mooie baard te krijgen.
Je hals en je wangen mag je op de plekken waar je geen haargroei wil hebben wel schoon houden.
Maar bedenkt hierbij dat je de halslijn zo laag mogelijk houd en de wanglijn zo hoog mogelijk.
Hou dit drie maanden vol en ga dan nadenken over een model dat het beste bij jouw baardgroei past.
Je zal er geen spijt van krijgen.
Succes Texman :)>
 
@Texman bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het misschien fijner is om gelijkmatig te beginnen aan de reis maar als dat niet noodzakelijk is dan laat ik het zo staan (Y)

Wat andere er van vinden maak ik me niet zo druk om, dat komt wel goed. Zit ook onder de inkt en dat vinden sommige ook asociaal ;) maar de liefhebbers vinden het weer tof.. ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Nu eerst maar eens mijn engelengeduld zien te vinden en de tijd zijn werk laten doen (Y)
 

berendgr

Volle Baard
Welkom @Stonehill . Mijn advies is zorg ervoor dat je huis ,de komende maanden,een zone is waar zich geen scherpe, snijdende voorwerpen en haarsnoeiende apparatuur bevindt . En blijf thuis .;)
Ik wens je veel succes en geduld en zo aan je baardgroei te zien komt het vast wel goed .
 
Welkom @Stonehill . Mijn advies is zorg ervoor dat je huis ,de komende maanden,een zone is waar zich geen scherpe, snijdende voorwerpen en haarsnoeiende apparatuur bevindt . En blijf thuis .;)
Ik wens je veel succes en geduld en zo aan je baardgroei te zien komt het vast wel goed .

Haha, ik zal je sterker vertellen. Bij het splinternieuwe baardsetje kreeg ik ook nog een nieuwe trimmer kado.

...zal zo vragen of ze daar het bonnetje nog van heeft :D
 

Rothbeard62

Volle Baard
Thanks @ProfessorMelchior

Het forum is trouwens erg 'gemoedelijk' moet ik zeggen.. leuk om alle topics even door te lezen zonder allerlei persoonlijk gekibbel tussendoor. Zie je tegenwoordig niet vaak meer (Y)

Klopt, hier is geen ruimte voor gekibbel, dat is erg slecht voor de baardgroei! Een baard laten groeien is een leuk proces, daar is geen onenigheid bij nodig! ;)(Y)
 
Klopt, hier is geen ruimte voor gekibbel, dat is erg slecht voor de baardgroei! Een baard laten groeien is een leuk proces, daar is geen onenigheid bij nodig! ;)(Y)
Haha, helemaal mee eens! Al mag van mij die baard wel wat sneller groeien. Ben gewoon benieuwd wat bij me zou passen en hoe het gaat groeien..

Zat gisteren met mijn zoontje wat te spelen op mijn telefoon met zo'n filter app. Hier stonden ook allerlei baardjes en snorren tussen :D :)> Heb het even geprobeerd en het schept enigzins wel een beeld, alleen de kleur klopt niet helemaal met mijn baardkleur:rolleyes:.

Nu eerst een aantal maanden afwachten om te zien hoe het verder gaat groeien..(Y)
 

Bijlagen

  • 20200305_222500.jpg
    20200305_222500.jpg
    445 KB · Weergaven: 91
  • 20200305_222529.jpg
    20200305_222529.jpg
    478,3 KB · Weergaven: 85
  • 20200305_222553.jpg
    20200305_222553.jpg
    444,9 KB · Weergaven: 86
  • 20200305_222637.jpg
    20200305_222637.jpg
    382,6 KB · Weergaven: 86

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zat gisteren met mijn zoontje wat te spelen op mijn telefoon met zo'n filter app. Hier stonden ook allerlei baardjes en snorren tussen :D :)> Heb het even geprobeerd en het schept enigzins wel een beeld, alleen de kleur klopt niet helemaal met mijn baardkleur:rolleyes:.(Y)
Misschien is het beter om je op de hoogte te stellen van het feit, dat NIEMAND van de Baardforumleden in werkelijkheid in het bezit is van een baard…we gebruiken allemaal deze filter app! ;):)
 
Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en het is tijd voor een korte update.

Over het algemeen gaat de groei redelijk gestaag. Het mag van mij allemaal nog wat voller maar ik krijg wel steeds meer het idee dat het op een echte baard begint te lijken. Vooralsnog gaan we lekker door!

Gisteren heb ik de baard wat in model proberen te knippen/scheren en afscheid genomen van alle uitstekende haren, wat een hele verademing is! Ik zie er nu weer enigzins toonbaar uit :)>

20200515_190747.jpg
 
Banner image
Top