V baard

Hallo,
Na vijf jaar een langere baard te dragen dit forum tegen gekomen. Ook eigenlijk om een oplossing of tips te krijgen. Mijn baard is vol en van het type "woest" zeg maar. Nu hij een stuk langer is valt deze op de lijn in het midden van mn kin open als ik praat lacht zing en fiets bv. Als een easy rider, zwaar over dreven dan. Wat kan ik hier aan doen? Terug snoeien? Ik gebruik beardbutter en olie van mad viking. Balm/wax vind ik niet fijn.
Ik hoor graag van jullie.
Gegroet Rob
 

Texman

Koning Baard
Ha Rob,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik kan je probleem niet goed beoordelen daar heb ik een foto van je baard voor nodig.
Ik denk dat je niet gelijk moet denken aan terug snoeien maar eerder aan plaatselijk bijwerken om meer model in de baard te krijgen.
Groet Texman :)>
 
20210713_114556.jpg
Ha Rob,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik kan je probleem niet goed beoordelen daar heb ik een foto van je baard voor nodig.
Ik denk dat je niet gelijk moet denken aan terug snoeien maar eerder aan plaatselijk bijwerken om meer model in de baard te krijgen.
Groet Texman :)>
[DOUBLEPOST=1626170536][/DOUBLEPOST]
Ha Rob,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik kan je probleem niet goed beoordelen daar heb ik een foto van je baard voor nodig.
Ik denk dat je niet gelijk moet denken aan terug snoeien maar eerder aan plaatselijk bijwerken om meer model in de baard te krijgen.
Groet Texman :)>
[DOUBLEPOST=1626170570][/DOUBLEPOST]Bedankt voor de reactie.
 

berendgr

Volle Baard
Welkom Rob op dit forum .
"Een wat langere baard " is wel understatement voor de flink uit de kluiten gewassen baard van jou .
Ik sluit mij aan bij het advies van @Texman , Laat je baard eens in model brengen door een goede barbier .
Jou baard heeft alles in huis om een top baard te worden .
 
Welkom Rob op dit forum .
"Een wat langere baard " is wel understatement voor de flink uit de kluiten gewassen baard van jou .
Ik sluit mij aan bij het advies van @Texman , Laat je baard eens in model brengen door een goede barbier .
Jou baard heeft alles in huis om een top baard te worden .
Dank je. Misschien moet ik me daar eens aan over geven. Ik houd niet zo van die "snelle" barbiers waar je met een magazine baard buiten stapt. Misschien eens een turkse kapper proberen. Ik ben wel eens bij een barbier geweest een paar jaar terug en die kapte m veel te kort en netjes.
 

Texman

Koning Baard
Op zich heb je een prachtige baard maar omdat hij links en rechts uitgroeit in een punt valt het meer op dat hij in midden minder lang is en waarschijnlijk ook minder hard groeit. Ik denk dat als je de twee punten bijwerkt (korter maakt) dat het probleem dan ook veel minder opvalt.
Het midden moet zo min mogelijk bijwerken zodat het daar wat voller kan worden.
Op de foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Groet Texman:)>

20210713_114556.jpg
 
Op zich heb je een prachtige baard maar omdat hij links en rechts uitgroeit in een punt valt het meer op dat hij in midden minder lang is en waarschijnlijk ook minder hard groeit. Ik denk dat als je de twee punten bijwerkt (korter maakt) dat het probleem dan ook veel minder opvalt.
Het midden moet zo min mogelijk bijwerken zodat het daar wat voller kan worden.
Op de foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Groet Texman:)>

Bekijk bijlage 19724
Het kost wat lengte maar dit lijkt me idd de juiste oplossing. Dank u!
 
Op zich heb je een prachtige baard maar omdat hij links en rechts uitgroeit in een punt valt het meer op dat hij in midden minder lang is en waarschijnlijk ook minder hard groeit. Ik denk dat als je de twee punten bijwerkt (korter maakt) dat het probleem dan ook veel minder opvalt.
Het midden moet zo min mogelijk bijwerken zodat het daar wat voller kan worden.
Op de foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Groet Texman:)>

Bekijk bijlage 19724
[DOUBLEPOST=1626237388][/DOUBLEPOST]Al een stukje geknipt. Mag nog wat vanaf.
 

Bijlagen

  • 20210714_063320.jpg
    20210714_063320.jpg
    893,3 KB · Weergaven: 47

Rothbeard62

Volle Baard
Ha @Eigenbaardisgoudwaard, welkom! Je hebt een heel mooie en goed dikke baard, ziet er geweldig uit!

Dit verschijnsel (baard splitst in het midden) komt heel vaak voor en heeft als term " forking". De haren van de zijkanten groeien wat sneller en vaak blijft het haar van de kin wat achter. Je kunt het heel makkelijk oplossen door de zijkanten wat korter te houden en aan te passen aan de groei in het midden. Wat je zelf hebt gedaan is al prima! Je kunt op internet van alles vinden over dit verschijnsel en hoe dit het beste op te lossen, zoek maar eens op " forking beard" :)>(Y)(Y)
 
Laatst bewerkt:
Ha @Eigenbaardisfgoudwaard, welkom! Je hebt een heel mooie en goed dikke baard, ziet er geweldig uit!

Dit verschijnsel (baard splitst in het midden) komt heel vaak voor en heeft als term " forking". De haren van de zijkanten groeien wat sneller en vaak blijft het haar van de kin wat achter. Je kunt het heel makkelijk oplossen door de zijkanten wat korter te houden en aan te passen aan de groei in het midden. Wat je zelf hebt gedaan is al prima! Je kunt op internet van alles vinden over dit verschijnsel en hoe dit het beste op te lossen, zoek maar eens op " forking beard" :)>(Y)(Y)
Dank u!
 

Texman

Koning Baard
[DOUBLEPOST=1626237388][/DOUBLEPOST]
Al een stukje geknipt. Mag nog wat vanaf.
Na het bijwerken ziet je baard al een stuk beter uit (Y)(Y)(Y).
Ja er mag nog wel een stukje af maar doe dit in kleine stapjes om te voorkomen dat je er in een keer te veel vanaf haalt.;)
[DOUBLEPOST=1626253234][/DOUBLEPOST]"Stoppelbaard" kan je niet veranderen. Het heeft niets te maken met je eigen baard maar met de hoeveelheid bericht die je plaats.
Als het aantal berichten stijgt dan krijg vanzelf een andere baardstatus :)>.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Zo te zien van thuis uit...zou ik voor nog èèn of twee centimeter korter gaan en dan zal het ongeveer weggewerkt zijn.
 
Hallo,
Na vijf jaar een langere baard te dragen dit forum tegen gekomen. Ook eigenlijk om een oplossing of tips te krijgen. Mijn baard is vol en van het type "woest" zeg maar. Nu hij een stuk langer is valt deze op de lijn in het midden van mn kin open als ik praat lacht zing en fiets bv. Als een easy rider, zwaar over dreven dan. Wat kan ik hier aan doen? Terug snoeien? Ik gebruik beardbutter en olie van mad viking. Balm/wax vind ik niet fijn.
Ik hoor graag van jullie.
Gegroet Rob

Welkom. Dikke baard heb je daar zeg! Foto van Texman is vind ik ook een goede suggestie. Maakt het net wat netter/representabel.
 
Banner image
Top