Twijfels over mijn baard

Baard weghalen?

  • Ja

    Votes: 0 0,0%
  • Nee

    Votes: 8 100,0%

  • Total voters
    8

DamianB

Stoppelbaard
Ik heb twee fotos als bijlage zodat jullie het kunnen vergelijken :)

ik twijfel of ik het eraf moet scheren ivm mijn zorgen over of ik als 20 jarige jongen met een baard aantrekkelijk gevonden zal worden door vrouwen. Ik wil niet dat mijn baard in het algemeen mensen afschrikt ook
 

Bijlagen

  • 00B97DD6-EF63-4A08-921B-E7128C4D399A.jpeg
    00B97DD6-EF63-4A08-921B-E7128C4D399A.jpeg
    893 KB · Weergaven: 69
  • EFE4B51A-FA00-4CB2-9A7B-DBB570207852.jpeg
    EFE4B51A-FA00-4CB2-9A7B-DBB570207852.jpeg
    977,3 KB · Weergaven: 64

Texman

Koning Baard
Beste Damian,
Waar het om gaat is wat je baard je voor gevoel geeft.
Een baard hoort bij iemand zijn persoonlijkheid en geeft aan de drager ervan vaak een heel goed gevoel. En dat goede gevoel straal je uit.
En sommige vrouwen merken dat en zullen je daarom juist aantrekkelijk vinden.
Andersom kan ook dat een vrouw je juist aantrekkelijk vind omdat zo netjes glad geschoren bent.
Je bent hier op een baardforum dus de meeste hier zullen waarschijnlijk zeggen dat je baard moet blijven.
Wat ik wil zeggen is dat het om jou levensgeluk gaat en of dat nu met of zonder baard is maakt niet uit.
Maar in eerste instantie zeg ik baard houden hoewel je er zonder ook gewoon goed uitziet.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Groet Texman :)>
 

DamianB

Stoppelbaard
Beste Damian,
Waar het om gaat is wat je baard je voor gevoel geeft.
Een baard hoort bij iemand zijn persoonlijkheid en geeft aan de drager ervan vaak een heel goed gevoel. En dat goede gevoel straal je uit.
En sommige vrouwen merken dat en zullen je daarom juist aantrekkelijk vinden.
Andersom kan ook dat een vrouw je juist aantrekkelijk vind omdat zo netjes glad geschoren bent.
Je bent hier op een baardforum dus de meeste hier zullen waarschijnlijk zeggen dat je baard moet blijven.
Wat ik wil zeggen is dat het om jou levensgeluk gaat en of dat nu met of zonder baard is maakt niet uit.
Maar in eerste instantie zeg ik baard houden hoewel je er zonder ook gewoon goed uitziet.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Groet Texman :)>


Hartstikke bedankt voor de reactie en de wijze woorden ik denk zelf dan toch ook maar om mijn baard te houden aangezien ik er bij nader inzien mijzelf leuker vind met een baard dan zonder een baard! Ik ga het wel wat netter bij proberen te houden tips wat dat betreft ?
 

Macx

Baardaap
Beste Damian,
Waar het om gaat is wat je baard je voor gevoel geeft.
Een baard hoort bij iemand zijn persoonlijkheid en geeft aan de drager ervan vaak een heel goed gevoel. En dat goede gevoel straal je uit.
En sommige vrouwen merken dat en zullen je daarom juist aantrekkelijk vinden.
Andersom kan ook dat een vrouw je juist aantrekkelijk vind omdat zo netjes glad geschoren bent.
Je bent hier op een baardforum dus de meeste hier zullen waarschijnlijk zeggen dat je baard moet blijven.
Wat ik wil zeggen is dat het om jou levensgeluk gaat en of dat nu met of zonder baard is maakt niet uit.
Maar in eerste instantie zeg ik baard houden hoewel je er zonder ook gewoon goed uitziet.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Groet Texman :)>

Wat ben je toch een wijs man Texman, heel mooie tekst, en je hebt helemaal gelijk.
 

Texman

Koning Baard
Hartstikke bedankt voor de reactie en de wijze woorden ik denk zelf dan toch ook maar om mijn baard te houden aangezien ik er bij nader inzien mijzelf leuker vind met een baard dan zonder een baard! Ik ga het wel wat netter bij proberen te houden tips wat dat betreft ?
Ha Damian,
Ons forum staat bol van de ervaringen van de leden met het onderhoud van hun baarden. Ook is er op het internet heel veel te vinden over dit onderwerp.
Onderhoud is niet moeilijk als je het eenvoudig houd. Je moet je baard zien als je visitekaartje, als je baard er slordig en onverzorgd uitziet is dat niet in je voordeel.
Wat van belang is, is dat je wangen boven je baard netjes gladgeschoren zijn dat geld ook voor je hals onder je baard. Daarnaast staat het heel goed als de lijnen van je baard mooi strak zijn. Door deze dingen valt je baard meer op en zie er beter uit.
Als ik jou was zou ik voor het grote onderhoudswerk naar een goede barbier gaan. Het kleine wekelijkse onderhoud kan je dan makkelijk zelf doen.
Hiervoor heb je nodig:
1. Goede kappersschaar voor uitstekende puntjes in je baard weg te knippen.
2. Een wegwerpscheermesje om je wangen boven je baard te scheren (denk ook aan scheerzeep/schuim)
3. Een scheerapparaat of een wegwerpscheermesje om je hals onder je baard te scheren.
4. Een goede baardtrimmer om de vorm van je baard bij te werken vooral als je ooit een wat langere baard zou willen.
5. Een niet te harde baardborstel, baardkam en snorrenkammetje.
Voor dat je met de baardonderhoud begint kan je deze het beste eerst wassen met baardzeep of baardshampoo.
Ga pas aan het onderhoud beginnen als je baard goed droog is.
Gebruik iedere dag een kleine hoeveelheid baardolie en masseer dat goed in je huid, dat helpt goed tegen jeuk en is tevens goed voor de doorbloeding van je huid onder je baard. Wat ook heel leuk is als je in je familie ook mannen zijn die hun baard laten staan zoals je vader of een oudere broer dan kun je van hun een goede raad krijgen en ook ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat ik je weer een beetje geholpen heb.
Succes Texman :)>
 

Mapa

Baard
Groei geen baard voor de aandacht van de dames,

Doe dit enkel omdat je het zelf wil,
De juiste dame komt dan wel vanzelf ^^

Doe je nooit anders voor, en doe wat jezelf gelukkig maakt.

(In alles, niet enkel bij het groeien van een baard)
 
Banner image
Top