toch maar even voorstellen

BotteRik

Baard
Die baard is hartstikke top. Lekker houden zo, of nog langer laten groeien. Gewoon doen wat je zelf wil. Collegas zijn om mee te werken, niet om over jou te oordelen.
Ga zo door.
 

PerryS

Baard
Dat commentaar gaat over, echt waar. Het is vaak de verandering bij mensen waar ze even niet aan kunnen wennen o.i.d.. Staat je goed man en zou vooral zo doorgaan!(Y)
 

Diederik

Volle Baard
Poeh, mooie kop met haar hoor!

Ik merk ook dat het commentaar vermindert. Men is simpelweg niet gewend aan jou-met-baard en denkt met commentaar terug te kunnen keren naar een voor hen begrijpbare en dus overzichtelijke situatie.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zoals @BotteRik , @PerryS en @Diederik reeds opmerkten ziet het er fantastisch uit. Mensen weten vaak niet met verandering om te gaan, maar geen enkele collega merkt na tien jaar toch op, dat een jonger hoofd je beter stond? En misschien komt een stukje jaloezie en onzekerheid om de hoek kijken. Wil men eigenlijk ook een verandering, maar durft men niet en gaat dan een ander bekritiseren.
Niet twijfelen: het ziet er top uit! :)>(Y)
 

Lei

Baard
Mijn collega's reageren overwegend positief. In het begin de bekende grappen van is je scheerapparaat kapot? Maar nu een week later zijn ze er aan gewend. Een paar collega's lopen regelmatig met stoppelbaarden en het valt me op dat ze die ineens ook wat langer laten groeien.
Misschien dat het op een kantoor wat lastiger is (daar wordt je geacht representatief te zijn), maar in mijn werkomgeving is een baard geen probleem. Hooguit uitkijken met open vuur dat je baard niet in de fik vliegt, dat zou zonde zijn van al de energie en groeikracht die er in zit.

Met andere woorden, gezeik hou je toch. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. En misschien inspireer je andere mannen in jouw omgeving om het scheerapparaat ook te laten liggen.
 

Lennchu

Baard
Mijn collega's reageren overwegend positief. In het begin de bekende grappen van is je scheerapparaat kapot? Maar nu een week later zijn ze er aan gewend. Een paar collega's lopen regelmatig met stoppelbaarden en het valt me op dat ze die ineens ook wat langer laten groeien.
Misschien dat het op een kantoor wat lastiger is (daar wordt je geacht representatief te zijn), maar in mijn werkomgeving is een baard geen probleem. Hooguit uitkijken met open vuur dat je baard niet in de fik vliegt, dat zou zonde zijn van al de energie en groeikracht die er in zit.

Met andere woorden, gezeik hou je toch. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. En misschien inspireer je andere mannen in jouw omgeving om het scheerapparaat ook te laten liggen.
Valt reuze mee.. ik zie geregeld baarden bij ons rond lopen. En ik ben gastheer in her bedrijf, en zelfs ik mag het ;) het ligt vooral aan het bedrijf waar je in werkt. Is het een gemoderniseert bedrijf of niet.
 

Lei

Baard
Valt reuze mee.. ik zie geregeld baarden bij ons rond lopen. En ik ben gastheer in her bedrijf, en zelfs ik mag het ;) het ligt vooral aan het bedrijf waar je in werkt. Is het een gemoderniseert bedrijf of niet.

Het wordt denk ik pas een probleem als je zoals velen hier een volle baard nastreeft en door de 'wilde haren' fase heen moet. Ik kan me voorstellen dat er in een representatieve functie van je wordt verwacht dat je je baard netjes trimt en de zwerverlook niet op prijs wordt gesteld.
 

Diederik

Volle Baard
De zwerverslook... Ach.

Ik zit sinds een paar weken in de door @ProfessorMelchior genoemde 'wilde viking' fase. Die fase levert mij meer commentaar op dan de zwerversfase.

Ik heb ook een representatieve job (sales en recruitment) en laat me er niet (meer) door weerhouden.

Wel zorg ik ervoor dat ik m'n baard optimaal verzorg: contouren netjes, geen wollige plukken en netjes geolied en gekamd.

Verder denk ik dat woordkeuze en gedrag voor meer representativiteit zorgen dan een baard-onderweg.

Ik zou zeggen: lekker boeien, je kop goed verzorgen en 'normaal doen'. Dan nemen Ze die baard echt wel voor lief.

En dan nog: jouw/mijn kop, jouw/mijn keuze.
 

Lei

Baard
Ik zou zeggen: lekker boeien, je kop goed verzorgen en 'normaal doen'. Dan nemen Ze die baard echt wel voor lief.

En dan nog: jouw/mijn kop, jouw/mijn keuze.

Daar ben ik het mee eens. Veel hangt af van wat je zelf uitstraalt. Als je zelfverzekerd overkomt en je baard met trots draagt, laat je flauwe opmerkingen van je afglijden of pareert ze met een grap. Ze krijgen alleen vat op je als ze merken dat je gevoelig bent voor kritiek. Dat is het mooie van dit forum. Er zit hier ontiegelijk veel 'been there, done that' ervaring waaraan je als newbie kan optrekken.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het wordt denk ik pas een probleem als je zoals velen hier een volle baard nastreeft en door de 'wilde haren' fase heen moet. Ik kan me voorstellen dat er in een representatieve functie van je wordt verwacht dat je je baard netjes trimt en de zwerverlook niet op prijs wordt gesteld.
Ik zie je nu twee maal mededelen, dat een baard waarschijnlijk niet mogelijk is, als men een representatieve functie uitoefent.
Flap-oren, hazetanden, borstelige wenkbrauwen, grote neus, dicht bij elkaar staande ogen, laag voorhoofd, dunner wordend hoofdhaar of onderkin zijn dan wel representatief?
Zoals @Lennchu en @Diederik al aangaven gaat het meer om de vakkennis, dan om het voorkomen.
Persoonlijk word ik niet graag geholpen door een medewerker met het voorkomen van een zweterige autoverkoper met een polyester nep-kostuum of dat van een nichterige paspop.
Bij ieder forumlid vind ik de baard en snor een regelrechte aanwinst en zelfs interessanter en representatiever qua uiterlijk dan in hun gladgeschoren versie.
 
Banner image
Top