...toch een baard

Bert

Stoppelbaard
Dag baardmannen,

Na een tijdje rondgesnuffeld te hebben op dit forum, wordt het nu toch wel tijd me even voor te stellen.
Ik ben Bert uit Zoetermeer, bijna 50 en heb sinds m'n zomervakantie een baard. Via dit forum veel te weten gekomen over baarden, top!

In de tussentijd al een keer naar de barbier geweest, Razor Barbershop in Gouda. Super barbier met gevoel en passie voor het vak.

Gister naar De Tuinen geweest en wat oliën gehaald en m'n eigen baardolie gemaakt. Geweldig al die recepten op dit forum. Ik werd trouwens prima van advies voorzien door de hulpvaardige medewerkster.
Ik heb de volgende olie gemaakt:

15 ml Castorolie
15 ml Amandelolie
12 druppels Denne
8 druppels Lavendel

Middels de pipet gebruik ik zo'n 10 druppels per keer.

Hier lees ik ook geregeld dat vitamine E olie van belang is voor de houdbaarheid. Dat ga ik nog toevoegen.

Leuk om al jullie verhalen te lezen!
 

Bijlagen

  • IMG_0772.JPG
    IMG_0772.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 16

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Goeie Vikingbaard! Staat je goed. :)>(Y)
Leuk je erbij te hebben.
Voor de baardolie heb je eigenlijk nog een derde dragende olie nodig, zoals Jojoba, tarwekiem, avocado, zoete amandel, druivenpit of argan, omdat Marrokkkaanse castor wonderolie is en de baardolie te "stroperig" wordt.
Denne en lavendel geeft een mooie heide-geur, wat je kunt versterken met bv. Tea-Tree of ceder.
 

Bert

Stoppelbaard
Welkom Bert :)>
Mooie olieverzameling heb je!
Dank u!:)
[DOUBLEPOST=1474529058][/DOUBLEPOST]
Ah, ik zal er rekening mee houden.
Dank voor de info! (Y)
[DOUBLEPOST=1474529359][/DOUBLEPOST]
Goeie Vikingbaard! Staat je goed. :)>(Y)
Leuk je erbij te hebben.
Voor de baardolie heb je eigenlijk nog een derde dragende olie nodig, zoals Jojoba, tarwekiem, avocado, zoete amandel, druivenpit of argan, omdat Marrokkkaanse castor wonderolie is en de baardolie te "stroperig" wordt.
Denne en lavendel geeft een mooie heide-geur, wat je kunt versterken met bv. Tea-Tree of ceder.
Kijk, dat is nuttige informatie!
Ik vond de olie al iets dik, jou uitleg bevestigd dat. Ik ga er nog een flesje bijhalen, samen met een flesje ceder (ik heb iets met hout...). :)
 

Bert

Stoppelbaard
Dank u!:)
[DOUBLEPOST=1474529058][/DOUBLEPOST]
Ah, ik zal er rekening mee houden.
Dank voor de info! (Y)
[DOUBLEPOST=1474529359][/DOUBLEPOST]
Kijk, dat is nuttige informatie!
Ik vond de olie al iets dik, jou uitleg bevestigd dat. Ik ga er nog een flesje bijhalen, samen met een flesje ceder (ik heb iets met hout...). :)
[DOUBLEPOST=1474564380][/DOUBLEPOST]
Dank u!:)
[DOUBLEPOST=1474529058][/DOUBLEPOST]
Ah, ik zal er rekening mee houden.
Dank voor de info! (Y)
[DOUBLEPOST=1474529359][/DOUBLEPOST]
Kijk, dat is nuttige informatie!
Ik vond de olie al iets dik, jou uitleg bevestigd dat. Ik ga er nog een flesje bijhalen, samen met een flesje ceder (ik heb iets met hout...). :)

Het is tarwekiem en ceder geworden en heb ook maar meteen Tea-Tree meegenomen. Van de tarwekiem ook 15 ml? Is m'n mengpotje met pipet wel te klein...
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, want dan past het niet in je potje, hè? :D
12ml. Amandel, 12 ml. Tarwekiem en 6 ml. Castor.
Smeert dan beter weg en wordt beter geabsorbeerd. :)
 

maximum

Zware baard
Goeie Vikingbaard! Staat je goed. :)>(Y)
Leuk je erbij te hebben.
Voor de baardolie heb je eigenlijk nog een derde dragende olie nodig, zoals Jojoba, tarwekiem, avocado, zoete amandel, druivenpit of argan, omdat Marrokkkaanse castor wonderolie is en de baardolie te "stroperig" wordt.
Denne en lavendel geeft een mooie heide-geur, wat je kunt versterken met bv. Tea-Tree of ceder.

Als je lavendel en in zekere mate ook tea three in dezelfde verhouding met andere geurolies mengt ruik je alleen de eerste 2 genoemde..Deze zijn namelijk erg overheersend net als bev. een kaneel..Zou ze echt in verhouding minder gebruiken..:)>
 
Banner image
Top