Tips voor mensen die hun baard willen laten groeien

P

PUNK-JAZZ

Guest
Kga straks ff gelijk witte en zwarte PERMANENTE STIFTS halen hahaha:)>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

StefanJC

Stoppelbaard
Deze vond ik ergens anders, maar ze kloppen al te meer:
  • Een baard hoef je in principe niet met shampoo of conditioner te wassen. Wassen met alleen water en daarna kammen zorgt ook voor een schone baard. Shampoo en conditioner kunnen de natuurlijke vetten en oliën die op je baard zitten wegspoelen, waardoor je de productie van deze vetten en oliën in overdrive zet (niet goed dus
    emo.gif
    ). Dit kun je dus wel weer "aanvullen" met een baardolie. Overigens, wanneer je baardwax gebruikt kun je beter wel je baard wassen...
Wat ik in het verleden altijd deed met mijn snor en ook in de periodes dat ik poogde om een baard te laten groeien was dat ik mijn baard wel ging wassen met een shampoo (Guhl), en daarna, als alles weer wat droog was, waren mijn baard en snor altijd lekker zacht. Geen last van geprik (kriebel heb ik zelden last van gehad).
 

Benji

Baard
Om de paar weken scheer ik tot aan de kaaklijn en de kin.
Verder trim ik mijn baard zelf door een trimmer op de tondeuse te doen en op de 9 mm stand te doen.
Maar zit misschien te denken om alles eraf te halen en overnieuw te laten groeien tot een volledige baard. Wat denken jullie ervan? Zal ik de Lemmy-baard houden of toch gaan voor een volledige baard?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zelf weten man! :)
Als je gaat voor de volle baard kun je ook alles constant blijven trimmen totdat alles op de zelfde lengte is en dan laten groeien! Hoef je niet met een glad koppie te lopen.. ;)
 

Benji

Baard
Heb ik al eens geprobeerd en vond dat geen succes hahaha :p Maar bedankt voor je advies.
Ik kan ook alles eraf halen en om de zoveel tijd foto's plaatsen op het forum ofzo?
 

radeba

Stoppelbaard
Goede dag allemaal.. ik ben nieuw op de forum en nieuw in het proces van mijn baard latem staan.

Mijn vraag.

Ik heb nu een week lang niet geschoren en begi nu aardig jeuk te krijgen en rode plekken op bepaalde plekken (irritatie waarschijnlijk) houd dit in dat ik er gewoon niet tegen kan om een baard te laten staan? Ik heb al meerdere forums en dergelijke gelezen over baardolie. Gaat dit de irritatie dan tegen of verminderd het?

Ik heb een setje gezien van baardzeep en baardolie van het merk "dr k" heeft iemand hier ervaring mee.

mvg radeba
 

Johan

Baard
Welkom. Een vraag over jeuk. hou je hart maar vast, want iedereen hier heeft daar ervaring mee. Baarolie, baardzeep... tja. Het kan helpen, maar mijn advies is... Deal with it! Haha. hoort er bij en gaat vanzelf weer over. Gewoon even doorbijten dus. Alles heeft zn prijs en in het geval van een baard is dat dus jeuk. Maar het wordt minder en uiteindelijk ben je er af. Geduld...
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Het is inderdaad een veel voorkomend euvel in de eerste weken. Maar gelukkig dus wel een tijdelijk euvel. Een beetje jojoba of een baardolie in de beginnende baard kunnen wel wat verschil maken.
 
Banner image
Top