Tips/advies

P77

Stoppelbaard
Hallo allemaal,
Sinds een jaar heb ik een soort van baardje. Dat wil zeggen ik heb het laten groeien en scheerde met de hoogste stand van mijn Philips apparaat. Wat inhield max 1 cm haar. Ok nu ben ik daar wel klaar mee en wil een poging wagen tot een vollere baard. Is het nu gewoon een kwestie van een paar maanden niets doen? Ik doe nu al een maand niets meer en het schiet niet echt op :)
Moet ik juist iets scheren, bijwerken?

Wat hebben jullie voor tips en zit het er wel in denken jullie?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    176,4 KB · Weergaven: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    213 KB · Weergaven: 144

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoi P77 ;)

Ligt er aan wat jij verwacht dat "er wel in" zou moeten zitten :)>

Het ligt er uiteindelijk aan welke genen je hebt.
De regio tussen onderlip en kin zal vermoedelijk niet echt "vol" groeien maar dat hoeft uiteraard helemaal geen punt te zijn.

Voor de vollere "look" kan je voorlopig, tot de boel zelf voller wordt, eventueel lichtjes tegen de haren in borstelen. Dat geeft al een voller effect.
 

P77

Stoppelbaard
Hoi cowboy,

Ja ik verwacht geen baard van Sinterklaas maar meer een wat langere baard en wat voller. Nu heb ik her en der nog wat kalere plekken.
Moet ik m'n kaaklijn wel of niet bijwerken?

Of gewoon geduld hebben en niets doen?
 

Elfdutch

Baard
Mooie baard! Ik wou dat ik 'm al zo had. Mijne zit aan 1 zijde vol met kale plakken, ziet er momenteel niet uit :)
Dus ik heb hetzelfde probleem en ga - op advies wat ik meerdere keren heb gezien op het forum - voor de optie GEDULD.

Niet makkelijk soms maar het zal uiteindelijk een beter resultaat geven.
 
  • Like
Reactions: P77

Hans

Zware baard
Oerbaard
Hallo @P77, wat al geadviseerd wordt ... geduld en kijken wat de mogelijkheden zijn over een tijdje,
pas dan kan je de mogelijkheden goed inschatten, de genen bepalen praktisch alles.
Gaan dus voor die volle baard en genieten :)>

Groeten Hans
 

maximum

Zware baard
Hoi..Gezien je baardgroei nu kan het wel wat worden..Op id dat stukkie onder de onderlip..Ik ben zelf ook pas net begonnen en na 4 maanden heb ik pas het gevoel dat het wat langer word..En wat cowboy zegt er tegen in borstelen creeert ook al een voller geheel..Ik zou aan je kaaklijn niet te veel doen..Een baard laten groeien vergt gewoon veel geduld..Succes:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Het klinkt zo gemakkelijk, geduld hebben. Maar het is soms ow zo moeilijk.. Maar het loont wel!

Wat mij vaak opvalt, ooit viel ik daar zelf ook onder, dat mensen te snel hun neklijn en wangetjes willen scheren. Ik stel voor zelfs dat niet te doen voorlopig. Dan loop je er maar even een tijdje als een zwerver bij. Nou en? Uiteindelijk ben je dan wel degene met een masterlijke baard.!

Ff een grappig weetje, ik heb de afgelopen maand helemaal niks bij geschoren, gewoon om te zien hoe hoog mijn baard op de wangen gaat en of mijn baard daadwerkelijk in mijn borsthaar over gaat.
Heerlijk even! :)
 

Elfdutch

Baard
Het klinkt zo gemakkelijk, geduld hebben. Maar het is soms ow zo moeilijk.. Maar het loont wel!

Wat mij vaak opvalt, ooit viel ik daar zelf ook onder, dat mensen te snel hun neklijn en wangetjes willen scheren. Ik stel voor zelfs dat niet te doen voorlopig. Dan loop je er maar even een tijdje als een zwerver bij. Nou en? Uiteindelijk ben je dan wel degene met een masterlijke baard.!

Ff een grappig weetje, ik heb de afgelopen maand helemaal niks bij geschoren, gewoon om te zien hoe hoog mijn baard op de wangen gaat en of mijn baard daadwerkelijk in mijn borsthaar over gaat.
Heerlijk even! :)

Dit is precies wat ik fout heb gedaan. Vanwege wat kale plekken op mijn linkerwang heb ik de baard geschoren net onder de kaak. Een grote fout achteraf.
Nu laat ik het weer groeien, maar het ziet er raar uit. Er is nu lengte verschil tussen de wang en het gedeelte onder de kaak.
Enige wat nu nog helpt is geduld. Het haar op de wang moet gewoon langer groeien zodat het de kale plekken iets lager kan bedekken.

Tot die tijd ziet het er vreemd uit. Dat mijn baardharen naar alle windstreken groeien draagt ook niet echt bij tot een verzorgd geheel.
Maar ben pas 3,5 weken bezig dus nu stoppen zou dom zijn.

Geduld, ik heb er niet veel van maar het moet maar
 

maximum

Zware baard
Dit is precies wat ik fout heb gedaan. Vanwege wat kale plekken op mijn linkerwang heb ik de baard geschoren net onder de kaak. Een grote fout achteraf.
Nu laat ik het weer groeien, maar het ziet er raar uit. Er is nu lengte verschil tussen de wang en het gedeelte onder de kaak.
Enige wat nu nog helpt is geduld. Het haar op de wang moet gewoon langer groeien zodat het de kale plekken iets lager kan bedekken.

Tot die tijd ziet het er vreemd uit. Dat mijn baardharen naar alle windstreken groeien draagt ook niet echt bij tot een verzorgd geheel.
Maar ben pas 3,5 weken bezig dus nu stoppen zou dom zijn.

Geduld, ik heb er niet veel van maar het moet maar

Hoi..Hoe langer het word hoe meer het gedwongen word naar 1 windrichting te groeien;) Alleen de bovenop liggende haren kunnen nog wat eigenwijs blijven maar de is going with the flow:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Precies.. Op een gegeven moment gaat het als een geheel naar beneden groeien. En pas dan ga je echt tevreden zijn met je baard! Maar wederom heb je daar geduld voor nodig.. :p
 

P77

Stoppelbaard
Ja geduld is een schone zaak! Maar dat gaat wel lukken. Af en toe heb ik een tik dat ik niet van m'n snor af kan blijven, heb ik niet zoveel last van maar mn vrouw wel :D.
Ik scheer inderdaad voorlopig niets meer.

Nog tips wat te doen met piekende haren? Kammen, baardolie en?
 

maximum

Zware baard
Ja geduld is een schone zaak! Maar dat gaat wel lukken. Af en toe heb ik een tik dat ik niet van m'n snor af kan blijven, heb ik niet zoveel last van maar mn vrouw wel :D.
Ik scheer inderdaad voorlopig niets meer.

Nog tips wat te doen met piekende haren? Kammen, baardolie en?

Een piekend haartje die echt niet wil luisteren kun je wel wegknippen;) Maar doe dit niet te snel want dan blijf je aan de gang..Mijn advies is nat kammen en droog borstelen..Nat haar beschadigd met een borstel en met droog haar heb je kans haar eruit te trekken met een kam..Al dus mijn vrouw en ze is kapster:rolleyes:..Baardolie is persoonlijke keus denk ik..Bij mij werkt het totaal niet buiten een lekker geurtje..Ik gebruik conditioner tijdens badderen om de dag voor het wat zachter te maken..Succes(Y):)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Volkomen met Maximum eens behalve dat puntje over de baardolie. Ik denk dat het voor de meeste mannen wel een ware verrijking is. En geloof me, het proberen zeker waard! :)
 

Almer

Baard
LET IT GOOOOOO, LET IT GROOOOOOOOOOW!

Echt het klinkt heel sullig en cliche maar laat het lekker zijn gang gaan en kijk wat er gebeurd. Pruts lekker om met balsems en olie, kijk wat jij fijn vind en ga ervoor.

Qua bijknippen het hangt er vanaf hoe het groeit, het lijkt me dat je een vrij zware haargroei hebt en dit kun je waarschijnlijk wel bijborstelen na er wat olie in te knallen of een balsem. Ik denk dat het wel goed komt, wordt echt proberen wat goed voor jezelf werkt en waar je je goed bij voelt.

There are no rules
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
1201627370_f.jpg
 

P77

Stoppelbaard
Bedankt allemaal! Ik hou jullie wel op de hoogte van alle vorderingen. Groeit niet super snel maar zodra ik denk dat het de moeite loont deel ik weet een foto ;)

Heb inmiddels zowel olie als baardsop/shampoo en moet zeggen het ruikt lekker en voelt top! Sta onderhand langer voor de spiegel dan mijn vrouw :)>:D
 
Banner image
Top