Tip voor beginners !

Noorman

Baard
Als je dan helemaal niet weet waar je mee bezig bent : https://www.kickstarter.com/project...cil-create-the-perfect-beard?ref=project_link

Misschien een leuk hulpmiddel

05ed1c16b0b17be4f2ae041c43cc2ef1.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja... Wat moet je daar nou van zeggen..
Alleen voor mensen die achterlijk en/of perfectionistisch zijn???
Zo'n ding gaat mij een beetje te ver in ieder geval.. ;)
[DOUBLEPOST=1447277754][/DOUBLEPOST]En dan nog.. Het ene hoofd is het andere niet.. Krijg je dus alsnog verkeerde neklijnen haha
 

Noorman

Baard
en dat te benken dat 17 mensen al samen $538 overhebben, om dit realiteit te laten worden op kickstarter....:)
 

RonaldZ

Baard
Een goede baard onderhouden is een kwestie van oefening... Veel in de spiegel kijken en goed weten hoe je baard groeit...
Als beginneling moet je vooral veel geduld hebben en van te voren accepteren dat het een aantal keer goed fout gaat.
Dit soort hulpmiddelen helpen weinig als je een echt goede baard wil.
 
Dat gaat te ver haha. Lijk net zo'n tuigje met zo'n gag-ball er in.

Deel mijn mening met RonaldZ. Gewoon goed kijken, neem alle tijd dus vooral niet knippen of scheren als je haastig bent. En doe het wanneer je goed uitgerust bent.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

Mo0nen

Stoppelbaard
Wat doen jullie zelf aan jullie baard en wat doen de barbier?
Of komen sommige helemaal niet bij de barbier?

Gr, Michael (10 dagen groei - and counting..)
 

RonaldZ

Baard
Ik ken mijn eigen baard het beste en doe daarom alles zelf. Ik sta een paar keer per week een minuutje of twee voor de spiegel en knip met een schaartje kleine puntjes bij.
Elk weekend doe ik met een scheermes de wang- en kinlijn.
Het is (denk ik) een kwestie van je eigen baard kennen en goed onderhouden.
 

Noorman

Baard
Toch blijft het zelf knippen van mijn baard erg spannend. Moet eigenlijk mijn bakkebaarden bijwerken en het gedeelte onder mijn kaaklijn.... Durf er niet de schaar in te zetten, en wacht toch op de barbier..... Ondanks dat ik het principe kan van beginnen met weinig wegknipppen en dan steeds meer.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

RonaldZ

Baard
Durf er niet de schaar in te zetten, en wacht toch op de barbier.....
Yep... Dat is eng... Ik heb ook een aantal keer een domme fout gemaakt (lees: te haastig/niet zorgvuldig geknipt) en daar baal ik dan een tijdje van... Maar het groeit wel weer aan... Vooral belangrijk om géén tondeuse te gebruiken. Beter haartje voor haartje knippen en 10 minuten bezig, dan lekker snel met een tondeuse 20 haren per seconde en dan (oeps, foutje...) een maand met een kale plek zitten, zoals na mijn laatste barbierbezoek...
Nee... Leer écht je baard kennen. Ik durf aan te nemen dat we met zijn allen dusdanig ijdel zijn dat we regelmatig in een spiegel of etalageruit of welk spiegelend oppervlak dan ook kijken.
Ik ga niet zeggen dat ik elk haartje in mijn baard ken, maar de wildgroei plekken ken ik. En ik plan altijd wat ik ga knippen... Een bepaald plekje moet me al even irriteren voor ik het ga knippen...
Een barbier kàn dit niet kennen... Die kijkt naar hoe je baard op het moment is dat je in zijn stoel zit...

Oefening baard kunst:)>
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Ik ben nog nooit naar een barbier geweest, vanaf het begin van mijn
bakkebaarden trim ik het een paar centimeter naar beneden zodat
het redelijk overvloeit van kaal naar baard :D
Voor de rest is het 1 december aanstaande 18 maanden geleden dat
ik het scheren achter mij heb gelaten.
Het is tot nu toe vooral wildgroei maar ik zeg niet dat ik nooit naar de
barbier zal gaan, alleen op dit moment (nog) niet ;)

Groeten Hans
 
Banner image
Top