the yeard

JeroenP

Volle Baard
zo langzamerhand begin ik steeds dichter bij de yeard te komen. Aankomende maandag nog 9 weken.

Eerst dacht ik het makkelijk vol te houden maar de laatste weken begint me het model en de lengte me tegen te staan.

Dus stiekem ben ik diverse baardmodellen aan het bekijken. En ja vooral de grote baarden vind ik erg mooi maar ....niet zo zeer bij mij. Twijfels slaan toe. Geen baard is absoluut geen optie.

En om nu, zo dicht bij de eindstreep de schaar er in te zetten....

Toch is me opgevallen dat ik hier om de drie maanden last van heb. Zal ik toch naar de barbier gaan om het netjes te maken met de lengte te behouden of zeg ik maak er iets korters van, wat gevoelsmatig beter bij me past.

Time will tell.....WP_20170314_12_32_37_Pro.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Tja, bij mij is er na een maand of 8 ook de schaar in gegaan, en dat gebeurd nog wel eens.
Bij mij was de yeard geen doel op zich. Het was gewoon de datum dat ik me al een jaar niet geschoren had.

Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt ;)
 

Ardjan

Baardaap
Het zou natuurlijk mooi zijn als we hier je 'yeard' zouden kunnen bewonderen (het topic heb je al zo genoemd),
maar je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt ;) (Y)
 

GlennBG

Volle Baard
Negen weken is snel voorbij ...
Voor mij was de zogenaamde 'Yeard' geen doel op zich, net als bij Cowboy het geval was.
Heb dus ook correctie toegepast als ik daar zin in had.
De puristen hier zullen zeker zeggen dat je niet moet bijwerken maar goed..
Jouw baard, moet je dus lekker zelf beslissen. Succes. (Y)
Mooie baard trouwens hoor.....
 

Step

Baard
Dat gevoel had ik na 6 manden al.
Toen naar de barber en bij laten knippen.

Moet wel zeggen dat ik ook geen Yeard-doel heb.

Ik vind dat jouw baard echt super uitziet.
Maar als je buikgevoel zegt nu Is het genoeg......................................knip maar gewoon ;)

Mooi model erin..........(Y)
 

JeroenP

Volle Baard
Beste baardmannen bedankt weer voor al het advies en complimenten.

Ik zal er een aantal nachtjes over slapen. Maar waarschijnlijk gaat er toch ander model komen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het is jouw baard, maar ik vind hem goed bij je staan. :)>(Y)
Negen weken is zo voorbij en dan kun je zeggen, dat je toch de Yeard bereikt hebt en alsnog een ander model nemen.:cool:
 

Robbyvm

Baard
Als je al zover bent gekomen kunnen die 9 weken er nog wel bij... Weer een vinkje in de bucket list en daarna kan je toch nog altijd naar de barbier ?
 

JeroenP

Volle Baard
Ik denk dat ikzelf gewoon teveel naar mijn eigen baard kijk. Een ander ziet niet wat ik zie in mijn baard. Hebben jullie dat niet??
 

JeroenP

Volle Baard
24-hour rule pas ik nu al een week toe. Ik moet nog twee dagen werken en heb dus ook geen tijd voor een barbier...yes dan weer twee dagen om...
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik denk dat ikzelf gewoon teveel naar mijn eigen baard kijk. Een ander ziet niet wat ik zie in mijn baard. Hebben jullie dat niet??
Erg herkenbaar hoor.

Datzelfde geldt trouwens ook voor al de "fouten" die we in onze eigen baard zien en die de anderen eigenlijk niet eens opmerken ;)
 

Nib85

Volle Baard
Lekker laten groeien die laatste weken, je baard is prachtig.

Na een jaar is het een mooi moment om hem eens in je gewenste model te laten knippen.
Heb je ook nog 9 week de tijd om een geschikt model te zoeken.

Ik moet nog wel erbij vermelden dat ik het model zoals je baard nu heeft je erg goed vind staan. :)>


* Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ik je "frustratie" wel snap.
Ik heb de baard pas 3 1/2 maand en heb er inmiddels al drie keer de schaar/trimmer ingezet (en zelfs een keer in laten zetten).
Vanuit hier nog maar eens groot respect naar de mannen die een (lange) baard kunnen laten groeien zonder bijwerken.
 

JeroenP

Volle Baard
nou de kogel is door de kerk. Morgen naar de barbier. Over de style ben ik nog niet uit. Ik heb met meerdere keuzes vrede. Word het een clean-up of toch alvast een zomer (lees korter) model.

mijn partner wil graag een iets korter model. Misschien kan ik haar deze keer tevreden stellen en daarna weer lekker laten groeien. Een wat zeggen ze ook alweer...
het is niet de eindbestemming maar de reis er naar toe.

we gaan het morgen zien.
 
Banner image
Top