The Bearded Bastard - Beard Oil & Wax

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vreemd dat ik hier nooit een topic over geopend heb :confused:.

Toen ik in 2014 mijn baard liet staan haalde mijn vriendin voor mij een eerste flesje baardolie bij de barbier in Antwerpen.
Nooit naar geur of dergelijke gevraagd, gewoon gekocht.
Dan bleek toen dus een flesje Woodsman beard oil te zijn die ze gewoon in hun barbershop verkochten.

Ik was meteen verkocht wat geur, gebruik en verzorging betreft.

woodsman_beard_oil_bearded_bastard.jpg


Vandaar dat ik het ook erg jammer vond dat deze olie plots niet meer te verkrijgen was wegens "problemen qua invoer" vanuit de USA.

Ik vond de flesjes ook vrijwel nergens nog online en ging op zoek naar alternatieve houtgeurige baardolie.
Ik vond een vrij goed alternatief bij Mr. Bear Family waar de geur "woodland" mij het meest beviel.
Deze geur (zowel olie, wax als zeep) bleef ik, ook na het testen van nog verschillende andere merken en geuren, trouw.

Tot ik onlangs als bij toeval terug merkte dat ik de Woodsman kon bestellen bij mijnbaard.nl.
Gejuich alom en onmiddellijk besteld en ondertussen al weer 2 flesjes in de kast staan.

Ook gemerkt dat er een wax van deze geur bestaat dus die zal besteld worden eens ik door mijn huidige hoeveelheid Mr. Bear Family heen ben :)>

Wat de review betreft kan ik vrij kort zijn.
Deze olie geeft voor mijn gevoel en smaak de meest intense houtgeur die je in baardolie-land kan vinden.
Als je dus liever pepermunt of fruitgeuren gebruikt zou ik hem zeker niet aanraden.
In alle andere gevallen mag deze niet in de kast met verzorgingsproducten ontbreken :D
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Heb deze inderdaad wel eens zien staan.. Ook Simply Vanille (gek op vanille:p) van dit merk. Misschien toch eens proberen.

(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
En misschien toch ineens kijken of ik geen grotere kast kan plaatsen voor al die verzorgingsproducten :D
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha.. Hier puilt de kast ook een beetje uit.. Vorige week nog een nieuw pakketje ontvangen met 2 olies, 2 balsems, een borstelTJE en een kam.. :D
 

Petrov

Stoppelbaard
De andere geuren lijken me ook erg interessant!

Iemand ervaring met Barista en/of R.E. Byrd??
 

JeroenP

Volle Baard
ik merk dat ik toch wel erg weinig producten heb....alleen lekkere olie en een fijne wax. Nu heb ik alleen nog houtachtige geuren. Tijd om te gaan zoeken naar wat nieuws denk ik....
 

Linders

Baard
Cowboy, vind je de geur Woodsman net zo lekker als "man of the woods"?
Ik twijfel namelijk om een setje balsem en olie van BB Woodsman te kopen, maar aangezien ik momenteel "man of the woods" gewend ben, weet ik niet of Woodsman mij tegen gaat vallen qua aanwezigheid. Wat denk jij?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Persoonlijk is mijn tweede favoriet na "man of the woods" inderdaad "woodsman".

Ik gerbruik verschillende soorten beard balm, waaronder ook die van "woodsman", en smeer dan een paar druppels olie van "man of the woods" voor de geur ;)
 

Zwollenaar

Zware baard
@Cowboy, een lekker geurtje in de baardverzorgingsproducten is "mooi meegenomen" maar het
gaat mijn inziens om de kwaliteit van de olieën en de balsems/waxen. En wat deze doen op de
conditie van de baard. Een geur kan van goede toegevoegde waarde zijn maar moet volgens mij
niet doorslaggevend zijn.:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Doorslaggevend hoeft dat helemaal niet te zijn.

Zoals ik al zei, je kan kiezen wat je zelf wilt, en in mijn geval kies ik er voor om de hout-rokerige geur bovenop aan te brengen omdat ik die lekker vind ;)
 

Hartenheer

Zware baard
Doorslaggevend hoeft dat helemaal niet te zijn.

Zoals ik al zei, je kan kiezen wat je zelf wilt, en in mijn geval kies ik er voor om de hout-rokerige geur bovenop aan te brengen omdat ik die lekker vind ;)
Blijft die geur ook lang hangen?
Ik gebruik nu die van het kruidvat, maar na een half uurtje is de lekkere geur weg.
 

Shuriken

Stoppelbaard
Persoonlijk is mijn tweede favoriet na "man of the woods" inderdaad "woodsman".

Ik gerbruik verschillende soorten beard balm, waaronder ook die van "woodsman", en smeer dan een paar druppels olie van "man of the woods" voor de geur ;)

kan je zeggen waar het verschil juist ligt qua geur met man of the woods? Ik had iets gelezen dat woodsman meer naar bewerkt hout zou ruiken.
 

Linders

Baard
20170120_212015.jpg

Eerder deze week heb ik de tester cologne van Man of the woods ontvangen. Dus de parfum versie van de olie waar dit topic om draait.
Mijn ervaring is dat he een heerlijk parfum is, welke heel goed aansluit bij de baardolie man of the Woods. Lekker rokerig en uiteraard ook een heerlijke volle houtgeur.
Ik ga binnenkort zeker de parfum aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
kan je zeggen waar het verschil juist ligt qua geur met man of the woods? Ik had iets gelezen dat woodsman meer naar bewerkt hout zou ruiken.
Woodsman is echt een houtgeur terwijl Man of the Woods eerder doet denken aan een heel weekend kamperen met een permanent houtvuur in de buurt. Je hebt dus een rokerige geur in combinatie met dat hout.
Aangezien wij graag winterkamperen met de tipi voelt dat voor mij als heel de tijd maar kamperen dus :)>

Die parfum spreekt mij dus vanzelfsprekend ook erg aan (Y)
 

Shuriken

Stoppelbaard
Ok dan ga ik binnenkort ook eens een poging wagen of de balsem ervan! Ik had namelijk de Morocco versie van Bearded Bastard gekocht, top product enkel krijg ik minder positieve reacties over de geur van men partner :rolleyes:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
image.jpeg

Laten we er maar eens een review tegenaan gooien!

De baardbalsem Man of the Woods van The Bearded Bastard bestaat uit een vrij veel uitgebreide en ongebruikelijke ingrediënten.
Naast de gebruikelijke bijenwas, lanoline, sheabutter, cacoabutter, cocos-, jojoba-, argan- en castor-olie bevat de balsem tevens saffloer-, maïs-, rijstzetmeel-, olijf- en broccolizaad-olie.
De geurolieën worden niet specifiek vermeld, maar worden afgedaan met de term: natuurlijke geurstoffen. Duidelijk te onderscheiden zijn echter cederhout, pijnboomnaald, vanille, sandelhout en patchoulli.

Man of the Woods is een vrij prijzige baardbalsem geleverd in een blikje van 60 gram met een goed smeerbare structuur, die weinig tot een medium hold geeft en geen kleur aan de baard geeft (belangrijk voor de grijs/wit-baarden). Man of the Woods is geen polisher en geeft geen specifieke glans aan de baard en snor.

De geur, die naar mijn ervaring binnen één à twee uur verdwijnt, doet denken aan een frisse wandeling door een park. Je wandelschoenen voeren je over een met bladeren bedekt pad. Je trekt de kraag van je parka omhoog, terwijl je hond naast je meedrentelt. De wind speelt door je baard en je verlaat het pad om over het grasland verder te gaan op weg naar niet eerder bewandeld gebied.
 

istawa

Zware baard
Mooie verwoording van een geur prof.
Dank je voor deze review.
Zal hem op mijn lijstje zetten voor onder de boom.

it aint over until the fat lady sings
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Goeie review waar ik me als gebruiker helemaal in kan vinden Professor ;)

Scheelt mij ook al weer de moeite om er zelf wat over neer te zetten :D

Zou ook niet echt een objectieve revieuw zijn gezien mijn (nogal) grote voorkeur voor dit soort geuren.
 
Banner image
Top